I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Blivit av med jobbet.

Övrigt - Blandat

   

2007-02-12 04:45

Blivit av med jobbet.

I fredags blev jag av med jobbet. Visst fick inte världens lön eller så och jobbade bara 40-60 timmar i månaden.

Har jobbat där i 6 månader nu och tänkte gå med i facket, pratade med chefen om vad vi hade för fack och så vidare. Fick ett nr och namn på facket tänkte kanon bra ringde dom o pratade lite grann och skulle posta över arbetsbeviset till dom.

Så nästa dag gick jag till jobbet som vanligt bad om en kopia av arbets beviset som jag skrev efter 2 veckors provanställning och hon sa att hon skulle leta upp det till nästa dag. Så när jag kommer till jobbet nästa dag så berättade hon att jag inte hade skrivit nåt vilket jag va 300% säker på att jag hade gjort. Så fick skriva ett nytt nu med ännu sämre lön. Skrev naturligtvis på de utan att tänka mig för, och helt plötsligt går jag på provotion.

20% av det jag säljer, med andra ord måste jag sälja för ca 3000-5000:- vilket jag aldrig har nått. Så va tvungen att sluta för tjänade 70:- om dagen och det funkade inte..

Så nu står jag här i min hand 800:- i spårvagnsböter och ca 700:- i telefonräkning även en hyra på 2000:- och vet inte var jag ska ta vägen. Pratade med västtrafik o dom sa att jag kunde delbetala av skiten, dock kostade de 25:- varje gång och inte mindre än 200:- i månaden så dit ska jag imon..

Min mobil stängs av och ut på gatan for jag..


Så gott folk FACKET ska ni vända er till direkt när ni får jobb..

Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger