I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Galen flygskräck

Övrigt - Blandat

2007-02-03 20:11

Galen flygskräck

Jag hoppar fallskärm så jag är lugn. Problemet är morsan. Jag vill ta med henne att hälsa på familjen i karibien. Men hon ba vågar inte flyga. Ska lägga in henne på hem så hon får terapi eller finns det mediciner. JAg frågade om hon kunde tänka sig att va full kanske men det gick ju inte.

Råd tips, tankar, funderingar?? Reflektioner

Walk an live, talk and bum a claat ded´

2007-02-03 20:14
ta båten.

Bergkamp vägrar också att flyga. Så han åkte 2 veckor i förväg till USA '94 med båt :)
Be the change you want to see in the world.

2007-02-03 20:16
Just det. där har vi en öppning. sitter och kikar på båt nu. men Gbg-Guyana gick liksom inte

Vem är bergkamp?

2007-02-03 20:18
atarax. det tar inte bort allt, men man somnar efter första panikattacken om man proppar i sig tillräckligt. var noga med o skaffa rätt intyg för medicinen så de inte blir problem overseas.

atarax är lugnande. jag fick benzos först... och de hjälpte mig nada. be henne gå till läkaren o höra.
finns kognitivterapiform men tar ju ett tag om de ens funkar, har tagit bort vissa steg av min flygrädsla.

att vara full är iaf sämsta alternativet. då måste hon vara packad när hon kliver på o av planet o hur kul är de i tullen på en skala. plus att för mig förstärker alkoholen ist för att ta bort paniken.

hur är hon på flygplan? får hon panikattacker under hela resan?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-03 20:19
dude!

Dennis Bergkamp!? Fotbollshjälte i Holland och Arsenal?

Snubben i fråga
Be the change you want to see in the world.

2007-02-03 20:23
sömntabletter ska väl funka? eller terapi hjälper på långsikt, så jag skulle rekka terapi
forever feels like home

2007-02-03 20:33
Peppis F24

Fan va skumt. Atarax är till mot klåda egentligen. Har haft det utskrivit som lugnande, men det hjälpte inte ett skit fast jag tryckte i mig 2 kartor.

2007-02-03 20:35
inte egentligen. men också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-03 20:36
jag får ta en 5-6 stycken för att stilla en panikattack. men de är ju som sagt bara för attacker, inte ngt man tar under längre tid dagligen (även om jag faktiskt tror jag fått det ordinerat så ngn gång)

2007-02-03 20:36
Mellanöl funka det inte för. Peppis gick det med. resan är dyr jag kan inte förlita mig på sockerpiller.

Icecream.. Jag ÄR basket.. Fot-boll är helt enkelt inte manligt. Sånt kan Paolo roberto ronaldo fiffla med

2007-02-03 20:37
det är inte sockerpiller.
jag tål en massa skit, tror mellanöl också är en bland-knaprare (inte sant mellanöl?) , så om inte din mamma knaprar e på helgerna ska de nog funka på henne. de funkar på mig med väldigt hög dos- man är inte övermänsklig, tar man tillräckligt somnar man, även om mellanöl påstår att inget händser när han tagit två kartor.

2007-02-03 20:38
och just atarax är de ju inte säkert de ordinerar till mamma dearest, men hon får ju höra o testa innan.

2007-02-03 20:53
Men du är tjej.Ni tar inte droger.

Vad får man ut atarax för då? inget som jag kan fejka`?

2007-02-03 20:55

fan va skumt att du fick benzos som inte funka men att atarax hjälper....

Jag fiser THC !

2007-02-03 21:03
"Vem är Bergkamp"

En stilla tår rinner längs kinden

2007-02-03 21:11

Bergkamp har fan gjort ett mål som är fysiskt omöjligt att förklara!

http://www.youtube.com/watch?v=VILhctvALTo

413

2007-02-03 21:12
vaddå fejka? låt din mamma gå till läkaren o så får hon ut det.

rest. jag fick benzos me ordniationen "ta en halv innan du kliver på planet"
jag kände jack shit. fick reda på att de var benzos när jag fassade rätt nyligen.

tycker också de e intressant. men som sagt min droghistoria är intressant. atarax hjälper som sagt i stora mängder.

2007-02-03 21:12

benzos hjälper säkert också om jag tagit 4 gånger dosen

2007-02-03 21:15
Peppis F24

Har aldrig tatt E. Har bara tatt en massa piller eftersom jag inte fick det utskrivit av doktorn fast jag också fick panikångestattacker. Det enda som hjälper mig mot det när det kommer är stesolid.

Sugadaddy P0

Vill du få atarax som jag verkligen avråder dig från, så gå till din doktor och säg att du har klåda så får du det. Man brukar ge atarax till barn som är överpigga, men det var gjort från början mot klåda och på senare tid har man märkt att det har en viss lugnande effekt, men det är inget jag har märkt av alls. Stesolid (benzo som är lugnande) är rätt bra för henne att ta om hon inte har hög toleransnivå på mediciner för då blir hon både lugn och kan somna på planet för man blir rätt trött när man har tagit dem. Stesoliden kan du köpa på gatuapotek. Kostar inte så mycket där och du slipper kostnaden för doktorbesöket och slipper hämta ut en hel kartong.

2007-02-03 21:16
mellanöl- du tycker inte att hans mamma ska gå till läkaren o få det ordinerat som läkaren tycker verkar lämpligast?

2007-02-03 21:21
Jo, det tycker jag absolut. Uppfattade det som han skulle fixa det till henne. En kompis mamma har och flygskräck så hennes doktor har skrivit ut stesolid till henne som hon ska ta en viss tid innan hon ska gå på planet.

2007-02-03 21:21
förövrigt är fass väldans bra ställe:

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19570405000021&DocTypeID=7&UserTypeID=2

vad än doktorn skriver ut till mamasen om hon väljer medicinering se till o fassa det först o prova.

2007-02-03 21:29
Afan, så atarax går som lugnande medel nu. När jag hade det så kolla jag också upp det på fass och då stod det att det var mot klåda. Därför jag kolla upp det med doktorn om det kunde vara rätt medicin så förklara han det med överenergiska barn och det med "på senare tid"

Sen reagerar inte alla samma på medicinen så se till att hon kan testa det en kväll hemma en bra tid innan som Peppis skrev så ni vet att det fungerar så hon inte fastnar dit du skulle.

2007-02-03 21:35
atarax har mig veteligen testats mååånga år mot klåda och oro. har tagit det i över 3 år och alltid stått både och. det första jag fick höra när jag fick ut de av psykakuten var just hur beprövat det var vilket tryggade mig en del.

alla reagerar olika på olika saker men hon får ju det hon får. inte mer med det. dock vill jag kanske varna för läkare som skriver ut benzo utan o informera om att det är just det det är till folk som inte har koll på droger o lugnande. jag är mkt tacksam över att överdosera atarax, vill inte gå på benzos.

2007-02-03 21:35
men alltså "inte fastnar" ..hur menar du nu?

när läkaren skirver ut droger mot flygrädsla får man alltså med sig ett intyg på vad de är för medicin man tar och har med sig. ingen tar dig i tullen eller ngt.

2007-02-03 22:43
Mena att hon fastna dit de skulle för hon inte våga resa hem igen om hon får en medicin som hon inte får någon hjälp av.

2007-02-03 22:57
rohypnol, så däckar hon.
strength

2007-02-03 23:03
aha ok. then I get it. så var de när jag fick min flygrädsla. fick den i landet o skulle flyga hem. de var en trevlig resa hem. men man gör det helt enkelt.

2007-02-04 10:30
Roppar och en folle..

"Mamma ska vi flyga?"

"ja för fan!"

2007-02-04 10:33
Kan inte vara kul det där, KRS var ju också tvungen att åka båt till Sverige för att spela..

2007-02-04 12:01
Fan va jobbigt det måste vara att vara flygrädd när man är artist.

2007-02-04 12:38
mamma var sjukt flyggrädd innan. det var ett helvete att flyga med henne. terapi och akupunktur botade henne
syumoan akoinwe!

2007-02-04 17:58
Är det receptfritt med Atrax och benzo eller?§

2007-02-04 19:42
det hade fan varit soft asså...

så nej e svaret på tha questioneeezzz
Jag fiser THC !

2007-02-04 20:20
nej droga mamma är nog ingen bra idé :( säg att om hon gör detta för din skull kommer du belöna henne med många friska barnbarn... haha.

2007-02-04 20:40
det där med atarax verkar skumt för på vissa funkar det och vissa inte, fick det själv när jag hade sömnproblem och på mig funkar dom galant men min brorsa funkade dom inte på när han inte kunde sova. Gör som KRS One och ta båten om det är så hemskt att flyga.
Don't make me Chris Brown you, bitch!

2007-02-05 05:56
Min mamma får alltid lugnande innan hon ska flyga, så om hon går till läkarstationen så kan hon få stecolid eller liknande! :)
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!