hur fan... (snickarutbildning)
jag blir nog tokig snart, jag försöker hitta nån jävla utbildning som inte kräver att man gått byggprogramet i gymnasiet, vilket jag inte har gjort dåra, jag vill utbilda mig till snickare, kan nån hjälpa mig å hitta nån, om ni vet nåt, eller om de kanske e lika bra å bli lärling eller så, men jag har ändå inga förkunskaper what so ever så det bästa e ju att iaf hitta nån typ av grundkurs man kan gå. tack på förhand
vet att det är en dekorsnickar-utbildning på g i stockholm... man bygger scendekor till teater och film.. skulle jag varmt rekomendera!
Tavlor - Väggar WWW.DR-FACELIFTER.COM
de låter grymt :) vet du nån hemsida jag kan gå in på å anmäla mig eller nåt?
tyvärr inte... jag går en dekormålarkurs.. så det är samma utbildning som ska öppna en snickarutbildning... tror att det är bestämt.. det tror jag är riktigt roligt! vanliga snickarjobb har jag aldrig hajjat varför det är kul, men på de teatrar jag varit på, verkar det sjukt kul att vara snickare! det är en KY-utbildning vilket är grymt.. 2 år tror jag.
men vart är det du pluggar nånstans da? så kan jag gå in på den skolans hemsida iaf så har jag kommit en bit på vägen :)
min utbildning är är placerad på en folkhögskola i fruängen.
http://www.langbro.fhsk.se/ vet inte om det står nåt om den... men det kommer väl upp..
men baskern.. kan jag gå lärling utan att ha några grundkunskaper alls? där du jobbar nu, tar dom in lärlingar där? ;) fast du kanske inte bor i sthlm iof..
enike shit va flurigt de låter på hemsidan, vilka kurser man än klickar på verkar de va religöst av nåt slag :P jag får försöka hålla koll på hemsidan när dom lägger upp nån info om de, eller om du vill fiska efter de skolan så skulle de va grymt, fast utbildningarna verkar rätt dyra, de va nån som låg på 4000 per termin, de e ju skiiiitmkt pengar
gullis jag kan absolut hojta till när jag vet nåt konkret.. och jag lovar att iaf de här ky-utbildningarna inte är religösa :) 4000 per termin är materialkostnader... det är inte så mkt.. det kostar att plugga.. sen är det väldigt mkt praktik.. uppemot 30 veckor är det iaf på min utbildning.. det är det bästa, och man lär sig otroligt mkt på det!
hokke spacklar lite drar hem sättter sej på whoa ... :D har faktiskt en tjej snickare på min firma som klarar de bra japp
alcm men kan inte jag få gå lärling hos er da?? ;)
tror firman bara tar emot lärlingar som gått skola ... är påvägdärifrån själv så..
ALCM kan lära dig allt han kan, (de e fan ganska mkt) mot en svängom i hans egensnickrade loftsäng, som för övrigt är sjukt snygg med diverser spotlights osv!
elektriker annars... 60 veckors utbildning... fullbetald efter 1600 h. SWEET :)
The sky always had little fluffy clouds..
Fritz NEJ du är verkligen inte fullbetald efter 1600 timmar , då har du gått ut din lärlingstid (slavlön, avtalet ligger på 65 kr timman) å som sagt lärlingstiden pågår ca ett arbets år 1600 timmar sen blir man ettårs montör, tvåårsmontör , treårsmontör sen när man är fyra års montör är man fullutbildad. byggare har 2000+ ( nått mellan 2000 och 2900 timmar) lärlingstid men då krävs det att du gått något byggprogram ,jag föreslår att du kontaktar gymnasieskolor å frågar om dom har vuxen utbildning,
OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS
fullutbildad=behörig=fullbetald
gullis kolla in www.byggare.com å tryck på eftergymnasiet så finns det läknar till det flesta eftergymnasiala kurser Mvh Elektrikern ;)
allt beror ju på vad för snickare du vill bli.. finns grovsnickare, möbelsnickare, finsnickare och massa olika inriktningar..
vafan.. skit i de du!
CeNsUr Ok ok... var väldigt snabbt jag kollade upp det... men man får väl sitt "yrkesbevis" efter 1600 timmar väl ??
Nån som vet om det finns nån snickarutbildning i västra Skåne? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Fritz P23 du får ett certifikat på att du har genomgått praktisk och teoretisk utbildning men du får inte ut bb1 och bb2 licens ...
men om jag ska vara ärlig så tycker jag ni ska välja snickare/byggare isåfall , dom tjänar bättre, snackade med en snickarlärling idag, han får typ ut en normal lön på (12 000 typ) ((efterskatt)) men var 3:e månad får han typ ut 20 när man får såna där byggbonuasr osv..
mabande - om du läste min post där uppe så skrev jag hurm an skulle leta men här har du direkt länk till ky utbildnignar innom bygg då eftersom folk inte orkar klicka sig fram https://webb.ky.se/Utbildning/UtbildningSokResultat.aspx?Fritext=&Bransch=3&Lan=0&Kommun=0&Ort=0&Start%c3%85r=0000&StartM%c3%a5nad=00&%c3%85r1=True&%c3%85r2=True&%c3%85r3=True&Studieform=0&Studiefart=0
https://webb.ky.se/Utbildning/UtbildningSokResultat.aspx?Fritext=&Bransch=3&Lan=0&Kommun=0&Ort=0&Start%c3%85r=0000&StartM%c3%a5nad=00&%c3%85r1=True&%c3%85r2=True&%c3%85r3=True&Studieform=0&Studiefart=0