I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Passion/sex, hur viktigt är det??

Övrigt - Blandat

   

2007-02-01 08:21

Passion/sex, hur viktigt är det??

Jag har varit tillsammans med min kille i 2½ år, vi har aldrig haft den där passionen man kan känna för varandra, inte ens i början då man brukar slita av varandras kläder bara man umgicks i 2 minuter, fast vi tog det väldigt lungt i början och det tog ett tag, ungefär 2 månader, innan vi hade sex så det kanske beror på det, jag vet inte, men i alla andra förhållanden jag haft så har det inte spelat nån roll hur länge vi varit tillsammans, mitt sista varade i 3 år å vi hade ändå sex 5 ggr i veckan minst, ända in tills de två sista veckorna av förhållandet typ, men med min nuvarande så händer det 1 gång i veckan på sin höjd, oftast kanske 2 ggr i månaden, dvs 1 gång varannan vecka, jag är väldigt frustrerad över det här och har såklart pratat med min kille om det men han menar att han känner så mkt kärlek för mig så hans lust har typ försvunnit, inte försvunnit helt, men den har minskat så mkt bara för all kärlek typ, jag har alltid varit väldigt aktiv inom sex, missförstå mig rätt; jag menar att jag älskar att ha sex och vill helst ha det flera ggr om dagen och alla mina föregående partners har varit likadana så den här situationen är helt främmande för mig.

I övrigt så är vårat förhållandet det bästa tänkbara, vi bråkar aldrig, vi gör saker tillsammans, vi skrattar och har roligt tillsammans, men pga den här bristen på sex så får det mig automatiskt att tänka att jag kanske borde vara med någon annan, jag vill absolut inte vara otrogen för jag älskar honom, men det blir ju inte bättre trots att vi pratat om det här minst 10 ggr och han blir ju självklart lessen när jag tar upp det eftersom han känner att han inte kan tillfredsställa mig.

Är passion och sex så viktigt för att ett förhållande ska fungera? som jag skrev tidigare så är det här ett helt främmande problem för mig så jag känner mig lite rådlös, jag vill vara med min kille, vi är sambos sen ett år tillbaka, och det känns som att det är honom jag vill vara med resten av mitt liv, men jag saknar passionen, jag saknar att vi aldrig slitit av varandra kläderna i hissen bara för att vi har svårt att hålla oss, att vi aldrig blir galna av att kyssas, allt ska hela tiden vara så puttinuttit om ni fattar.

Jag vet inte riktigt vad jag förväntar mig för slgas svar i det här, men jag vill bara veta vad ni tycker, är det så viktigt att passion och sex finns i en riklig mängd i ett förhållande? jag har oftast levt efter reglen; funkar inte sexet så funkar inte förhållandet, men nu måste jag ju vända på steken eftersom förhållandet i sig funkar men sexet kunde varit bättre.