I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skriver ett litet PM om Whoa

Övrigt - Blandat

2007-01-31 00:33

Skriver ett litet PM om Whoa

Tjenare!

Jag pluggar på Örebro Universitet och är i arbetet med att skriva ett litet PM som är baserad på Whoa.nu. Detta kommer att hantera frågor kring upphovsrätt och PUL osv, men även ta upp frågor kring genus och pr. Jag vet att det kan låta som en mysko blandning, och det är det kanske iof. Men men, till saken jag egentligen skriver detta inlägg från början.

Jag skulle villja ha lite hjälp från er med att svara på två frågor. De lyder:

1-Hur skulle du beskriva den genomsnittliga användaren av forumet?

2-Tror du att diskussionerna som äger rum inne i forumet stärker de rådande könsrollerna inom hip-hop?

Tackar så sjukt mycket på förhand\pj

2007-01-31 01:46
1. Spydig, ironisk och allmänt leka-överlägsen-attityd

2. Nope.

2007-01-31 01:56
1. Besserwisser...
2. Kanske. Om inte annat så är dom iaf ett ganska talande uttryck för hiphopkillars syn på kvinnor...
What would macgyver do?

2007-01-31 01:58
1. Som ovanstående sagt. Finns en del politiskt intresserade och en del hiphoprävar med mkt knowledge också men de drunknar i alla kids.

2. Vilka könsroller är det?

2007-01-31 03:54
jag har skrivit en högskole uppsats på b-nivå om du e intresserade av, den handlar om internet communities bla whoa, om hur man marknadsför sig osv via internet tex.... mvh
Http://www.myspace.com/vitoeme<br/> Block Starz Records

2007-01-31 08:47
Antal män: 21049
Antal kvinnor: 8928
Medelålder: 21
skriv kort, helst inte alls

2007-01-31 16:21
perj84
1. I ett ord: omogen.
Med fler ord: de som märks mest är de som är lite för rebelliska framför datorn, de som måste synas, men det finns även många (även om de är i minoritet) som är både lugna och djupt insatta i sina ämnen, vare sig det är filosofi, musik, eller politik.