Hangaround
2007-01-26 01:05
Fritids Alkoholism
Nå, hur står det till på den delen egentligen? När ni köper ifrån systemet och tänker: ikväll skall jag koppla av. Vad är det som står på eran lista då? Jag gillar själv att köpa lite vin och dricka det tillsammans med kex och någon god ost (då man har råd med kex och ost). Annars funkar vanlig fulöl bra, som Sofiero. Eller eventuellt någon dyr 3.5:a ifrån närmaste affär. Kom gärna med lite förslag om vad som kan passa bra till vad. Detta är en tråd för dem som gillar eller i värsta fall bara kan koppla av med alkohol i alla dess former efter en hård dag. Ps.Fritids Alkoholism är inte så farligt som det låter.
Hangaround
2007-01-26 01:06
Haha Linus Det är kalla tider nu^^
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tycker om att dela en flaska rött med någon. Gillar mitt rödvin lite kallare än vad som är normalt i Sverige. Dricker det vid ungefär 16-18 grader, istället för rumstempererat, mycket godare.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Hangaround
2007-01-26 01:15
Hangaround
2007-01-26 01:17
candide P24 Intressant. Man kanske borde testa det. Kan tänka mig att det funkar till vitt, men rött har jag aldrig hört. Ställer du bara in flaskan i kylskåpet då?
Bara att ställa in flaskan i kylskåpet en stund jag. Mycket godare.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Hangaround
2007-01-26 01:20
r bli kul efter nån timme och gärna någon sofiero att växla med
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
ska man sitta hemma och se film lr tv, så brukar alltid coops öl på glasflaskor sitta utmärkt. gott som fan att köpa sig en eller två carslberg lr heinken :)
för tillfället så slinker det ner ett gäng newcastle om jag bara sitter hemma och slödricker
det är ju bara i sverige som vi drar på ögonbrynet så fort någon tar en stor stark efter jobbet. big deal lixom...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag vågar inte dricka en droppe när jag är ensam hemma, inte ens för att koppla av sent en ledig kväll...jag har svag karaktär, blir lätt beroende av saker och är rädd att jag ska bli alkis på riktigt.
det är synd för det är få saker som är så sköna som att koppla av med en iskall heineken.
skriv kort, helst inte alls
åbro 7,3 brukar göra saken levande efter ett par stycken.. men annars så kan även ett gäng småland 5,2 och någon old englich göra susen... och går det inte attfå tag på det så säger jag som någon längre up heniken och carlsberg 3,5or på 65 cl's glasflaskor
(”)_(”)_.-””-., ´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara ( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18
soulchild: det kunnde vart värre..du kunnde haft så dålig ölsinne att du inte vågade dricka en droppe när du träffar folk :/
(”)_(”)_.-””-., ´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara ( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18
haha nä ölsinnet är hyfsat funktionsdugligt lyckligtvis (värre med sprit). det känns bara som nån viktig tvångstanke att reservera alkoholen för festliga tillfällen.
skriv kort, helst inte alls
Brukar aldrig dricka alkoholhaltigt ensam. Mycket sällan också slappna av med alkohol, om jag dricker så är det berusning jag eftersträvar. Dock blir det aldrig så att jag skulle sätta i mig något skit bara för att bli packad. Dricker mest finsk öl, någon Carlsberg och Heineken nu och då. Att dricka öl under 4,6% ser jag ingen idé i. Whiskey fungerar, brukar dricka Grant's som säkert kort då jag inte är någon kännare. På sidan om det brukar jag dricka rödvin, billigt och spanskt. Har visat sig erbjuda det jag letar efter.
Still in the bridge
aaw, sitter faktiskt med ett glas vin just nu. har så jävla svårt att varva ner efter just såna här dagar: först skola och mentalt arbete och sen direkt till jobbet och vara fysiskt igång och uppvarvad till sent. man jobbar över tröttheten och känns som man kan vara igång hur länge som helst. kan sluta med att jag sitter uppe klarvaken till 7, 8 på morgonen... men med lite (obs, lite) alkohol i kroppen märks tröttheten av och jag kan sova :) inget jag gör ofta dock för det känns ändå ganska tabu... vet inte varför. kommer från en familj där min mamma och pappa gärna varvar ner med en öl eller ett glas vin på kvällen då och då. men oron över ett osunt alkoholbeteende är väl mer överhängande när man är 21..
Producent
2007-01-26 03:45
några öl hit å dit en trevlig kväll framför datorn är alltid mysigt
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
koppla av o alkohol?!?!?!?! hmmmmmm...... då har jag förtått hela svängen fel..... jag slirar på femmans växel hela vägen!?!?!? powpowpow!!!!!! boooooost it up!!!!!
~~~War, Hate & Confusion~~~
några öl och några cider är det inget fel på blir lättare att somna utav det
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Några glas rött vin e aldrig fel!
Igår köpte jag Pilsner Urquel och lite cashewnötter och kollade på film. Obs inte ensam. Inte så otippad blandning, men väldigt bra! Annars ska rödvinet nästan vara för sig själv, utan ost eller nåt, tycker jag!
nästan alltid när jag skriver i det här forumet har jag luktat på korken ett tag!
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
Om man ska njuta av en öl så är en kall Guiness eller helst Murphys att rekomendera. Dock ska det inte vara i burk utan helst i ölglas.
öl i nästan vilket tillfälle som helst är ju välkommet..
-JP: Du borde bannas bara för att tala om sånt där när det är en slaskig snöstorm ute :/
Still in the bridge
jag kände med JP för 10 minuter sen när jag var ute och alla bänkar var igensnöade så jag fick stå lutad mot en vägg i centrum med en bärs i hand och vänta på att lunchrasten skulle ta slut. det ser fan värre ut än att sitta med en kvällstidning på en bänk i sommarväder.
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
Candide: Det är väl egentligen inget särskilt konstigt du gör när du väljer att kyla vinet innan. De flesta röda viner ska serveras vid 18 grader. Å andra sidan så är det väl där den rekommenderade rumstemperaturen ligger också. Men helt klart rödvin för att chilla.
Rehab is for quiters.
rödvin!
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
Breakare
2007-01-26 16:16
några goa öl o snacks, koppla av med en bra film sen om det finns nåt på tele, annars hyr jag!
HERB, bust a cap in yo ass
måste dricka nån liten öl även dom helgerna jag ska vara nykter aka dom med match, annars är jag verkligen inte i balans..
Men lika glad är jag för det!
tequila shots + grey's anatomy *awesome dudes*
um dois...
De Kuyper Butterscotch / Strutssnittar med pepparotssvisp Sheridans Double Liqueur / Calamares Fritti med saffransaioli och caipirinhadip Stolichnaya + Bollinger / Sashimi
Rembrandt´s dricker jag massvis av... 40kr för ett sexpack, bara sitta å smutta på.... Mmmmm
köper alltid 10 bira.. sen spelar de ingen roll va de är för starköl, lr om de öär en lugn kväll.. de blir 10 bira rakt av.. vill man dricka emr så går man ut..
tjaaa hmm. ja tycker de är gott med lite bailys eller vitt vin, när de bara gäller att tare lite lungt med alkohol.. öl går ju oxå ner.. zipzip på lite vin eller bailys for the win!
Jag har alltid ett flak med fulöl (Sofiero & Kung) stående för fritidsbruk.
My heart lives in my vagina.
rött lådvin och lugn musik
SpT "Jag gillar själv att köpa lite vin och dricka det tillsammans med kex och någon god ost (då man har råd med kex och ost)" Ska det inte vara... "Jag gillar själv att köpa lite vin och dricka det tillsammans med kex och någon god ost (då man har vinet)" Annars låter det ruggigt alkoholiserat, och inte alls så fritidsalkoholiserat som du kanske menade, eller? :P
EDIT: (då man har råd med vinet)
Mariestads Export gör jobbet!
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
lätt en whisky! Laphroaig eller Connemara beorende på om man känner sig rökig eller len. men whisky for president!
jag diggar att chilla ner med 1-3 Crocodile(samma pris som sofiero men så mycket godare) på vägen hem från jobbet, brukar då ta en promenad på 30 min till 1 timme så jag slipper tuben och bussen på sthlm stads gator.. då är jag lagom avslappnad till hemkomsten och käkar då lite mat å softar ner..
Bara kärlek!!
Producent
2007-01-26 21:27
Olde English eller någon god öl, ofta från Tyskland eller Tjeckien.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
kom hem från jobbet 00:10 o slängde nyss in nåra carlsberg 3,5 i kylen.. dom ska avnjutas tillsammans med en påse cheeze ballz och filmen Dukes of Hazzard. appropå trådens syfte så är jag nog lite "fritidsalkis" då jag gärna dricker nåra bira ensam framför datorn/tv'n på helgen efter jobbet.
Snus är de intellektuellas drog.©<br>
Candide, till dig som bor i barca, kan jag verklignen ge ett råd om vin. Köp Ett reserva från 1997, solaar de nånting. rioja. finns enm butik när araval som säjer det. det godaste vinet jag har drickit, för 7 eudor. kostar över 700kri sverige. köp köp köp!!!!!!
Har också alltid några öl i kylen. Men har inte nåt speciellt som jag brukar äta till det..
"..No more speed I'm almost there! "<br>
En tetra Castillo De Gredos á la 50kr Bör serveras väl kyld och förtäras först efter matintag.
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.
en flaska rödvin i bubbelbadet med en bra platta efter en veckas arbete misslyckas aldrig.
HELLTOWN`S FINEST!