Flashiga jobbtitlar
Ni vet, såna där namn man hittar på för att få jobbet att verka mer statusfyllt. Ett exempel är ju att telefonförsäljare av mobilabonnemang mm ofta omnämns som "kommunikationsmäklare" :) Har ni några andra roliga exempel/förslag? Det fanns bl.a. en hysteriskt titel för städare på allmänna toaletter, men jag kommer f-n inte ihåg den...
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost
Lokalvårdare heter det när man är städare. Jag öppnade brev, rättade skattedeklarationer osv och det kallades så mycket som : Bildoperatör. haha.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
nej, det finns ett finare ord för städare. Typ hygienlavatorie blabla. nej jag vet inte men det finns ett finare än lokalvårdare :)
pop full a beer
emelie Nej, det var något värre... något i stil med "urinoarkonsult". Nej, inte riktigt så illa kanske, men någonting i den stilen.
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost
En klassiker är ju annars "Gatuterapeut" från sällskapsresan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hahaha. det hade jag ingen aning om faktiskt! hahah. : )
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Arbetslös/softare = Fritidsforskare..
Special Blend Betong Stylish
Mique ;) HAHAH word! Hygientekniker = Städerska Mami work it!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag kopierar in min hälsningsfras på jobbmailen:
Best Regards/Vänliga hälsningar
XXXXXXX XXXXXXX Operations Manager STO -------------
XXXXXXXXXX AB - Sweden
Ph: + 46(0)XXXXXXXX
Fx: + 46(0)XXXXXXXX Cell: +46(0)XXXXXXXX
For Track & Trace visit:
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Confidentiality Notice: This e-mail transmission may contain confidential or
legally privileged information that is intended only for the individual or
entity named in the e-mail address. If you are not the intended recipient,
you are hereby notified that any disclosure, copying, distribution, or
reliance upon the contents of this e-mail is strictly prohibited and may be
unlawful. If you have received this e-mail in error, please notify the
sender immediately by return e-mail and delete all copies of this message.
:.:: ::..: ::.::..: ..: ::. :..:: Denna rad är skriven med blindskrift
Ja, jag är ju t.ex konsult. jag delar ut punkt se.
jag är informatör men gillar att kalla mig själv för chef på informationsavdelningen alternativt informationsdirektören/baronen
Var inte brevbärare trappkonsult?
Liqorice = Lakris minus u & t
erorone Jag gillade "baronen" :D
jag är sekreterare/administratör men gör ingenting. har även varit speditionskontorist utan att göra någonting. varför får jag alla meningslösa jobb?
...looking more like 5 cent
whitebuffalo jag känner flera tjejer som har saker att göra på sina jobb, svårt att tro att det beror på det :S
Azziz F19 Hur gör det dig till konsult? Jag är konsult på riktigt. Men jag kallas mest för "löken" och "stekarn".
Skivsamlare
2007-01-25 13:02
jag jobbade med cash flow management förut, stog i kassan...
fair enough..
Projektanställd o blev konsult efter 2 månader.. fast ja igentligen är produktionstekniker.. bara för att man gjorde en grej.. rätt trevligt.. =)
Mobile Phone Type Aproval på SonyEricsson =D
http://teachmesoul.blogspot.com
*..emelie..* La_Latina Städare/Städerskor kallas väl med ett finare ord för SANITETSTEKNIKER?
när man jobbar på 3 på kundeservice e d = Service Agent
vi är överallt!
Annars kan man bara ta jobbet man hade sist och sätta frilanserande framför. Frilanserande krönikör, trevligt att råkas.
My heart lives in my vagina.
hurt: don't ask me! I mitt kontrakt står det att jag är konsult.
Frilansande chefredaktörs grafiker är min benämning =)
Aldrig mer....
Junior Salesmanager tycker jag ar ratt coolt.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
uppacker from hell var jag på mitt förra jobb.
Woorya P20 vilken avdelning och vilket område sitter du på?
jag är på DMG CS på reykjavik:D
syumoan akoinwe!
Jag är industriarbetare! =D
If the world didn´t suck, we would all fall off ...
just det glömde. söker man mig på eniro är jag filosof (hehehe) annars är jag administratör.
syumoan akoinwe!
Jag är tydligen trämontör...
Men jag vill bli Livskonstnär
vad gör en livskonstnär?
syumoan akoinwe!
informationalogistiksoperatör
Det här är min signatur på mailen : Zakarias Mxxxxx IT-Samordnare Vo Spec Käkcentrum, DagKirurgisktCentrum, Infektionsenheten, Urologen Tandsköterska Käkcentrum Södersjukhuset 118 83 Stockholm Tel 08-xxx xx xx Fax 08-xxx xx xx
the T A P dance to it 1017475779
heh...jag har ett arbetsintyg på att jag arbetat som "Kontorshandläggare". låter ganska fancy, arbetsuppgifterna var ju typ att göra lite registerjobb och så. eller ja, nu har jag ju egentligen inte jobbat där överhuvudtaget men på ett rent fantasistadie så är det ett ganska fint namn på ett väldigt basic jobb. annars är ju "Master of the custodial arts" en höjdare :)
jag är "scandinavian scout manager" har inget med scouter att göra bara så ni vet.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
Producent
2007-01-26 12:54
cosby: hellre ett meningslöst jobb än inget jobb! passa det till mig om det inte passar dig ;) haha.
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Pokerface P22 Heter det inte levnadskonstnär? eller finns det kanske både och? sjukt skön benämning på en dagdrivare hursomhellst :D
http://teachmesoul.blogspot.com
en kompis till mig skulle skriva ett cv i skolan. tidigare arbeten: arbetat som på en högt stående post inom resturationsbranshen omdelare av skrivna medier alltså hade han jobbat som diskare och stått på en pall för att nå upp och som tidningsutdelare
cliche men ändå, hellre meningsfullt jobb än meningslöst jobb.
jag e me i "soffliggarkommitén" jobbat där i snart 2 år. Hhaha
De som delar ut Punkt SE är ju produktutdelare (är f.ö. ett jävligt trist jobb, och titeln låter fan flashigare än det är iaf)
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
coolaste namnet för arbetslös måste ju endå vara "Livsnjutare"
Carlsberg don´t do circumcisions. But if we did. They´d probobly be the best circumcisions in the world.
th1ef sån är jag. frilansande bildjournalist
you know i spell girl with a B
KarlKadaver P17 blir nog svårt att få jobb med ett sådant cv
tycker "doktorand" låter jekligt häftigt!
Men lika glad är jag för det!