jag måste tillägga en grej här jag och en annan snubbe satt och väntade på bussen mitt på ljusa dagen. bakom hållplatsen finns en cykel/mopedväg och en bigass buske. efter ett tag hörde vi ett mopedljud som närmade sig, men sket i vilket eftersom mopeder finns överallt. den körde förbi och inte mer än två sekunder efteråt så hör vi däcken som lämnar marken och ett brak. då vänder vi oss om och ser mopedföraren ligga i busken med benen i vädret, mopeden över sig, måttligt utskämd. efter att han fått upp sin moped och rest sig ur busken tittar han lite snabbt på oss och sätter sig på mopeden och startar den - helt utan resultat. det sista vi såg av honom var hans tappra försök att leda mopeden längs vägkanten, medan vi satt på en varm skön buss som åkte förbi honom. en annan händelse är när jag och en polare gick en runda i stan. vi skulle gå över en gata med inte så höga trottoarkanter. just när vi är påväg över så åker en liten unge på 8 bast förbi oss på sin kickboard och tittar lite tufft på oss. detta var i väldigt hög fart för den delen också, efter att han vänt bort huvudet slår han framdelen på kickboarden i trottoarkanten och landar framlänges på marken och ligger där i några sekunder, reser sig upp och åker vidare. han åkte ganska snabbt därifrån och var vad man kallar jävligt rosig om kinderna. :p stackars barn.
jag kommer tyvärr inte på något att skriva här för tillfället, så det får vara tomt sålänge.