I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Meeting People Is Easy

Övrigt - Blandat

   

2007-01-21 13:46

Meeting People Is Easy

Kom plötsligt att tänka på Radiohead-DVDn med samma titel som rubriken och det slog mig att jag är sämst på att lära känna nytt folk och knyta kontakter. Nu när de flesta av mina vänner flyttat långt bort för att börja studera el. arbeta o.s.v. så känns det som att bekantskapskretsen sakta men säkert bara krymper och krymper... Har nästan ingen kvar att umgås med här i Stockholm och de som bor kvar här börjar också bli upptagna med att "stöpa om sina liv" och har inte tid att ses så ofta. :(

Så frågan är: Hur skaffar man nya vänner/pojkvän om man är "socialt inkompetent"?

De flesta av mina vänner lärde jag känna när jag var avsevärt yngre och då var det lättare att knyta kontakter, man kunde bara gå ner på gården och vips så hade man en ny lekkamrat! Nu när man är äldre så verkar de flesta i ens ålder redan ha en inre umgängeskrets och är inte så intresserade av att skaffa vänner, möjligtvis bara ytligt bekanta. Har själv börjat plugga på Komvux i Tyresö, och tänkte att jag kanske kan lära känna någon där som man kan börja umgås med, men jag märker att jag blir fett stel och tafatt när jag får för mig att jag ska presentera mig eller börja prata med någon, vet vad jag ska säga och hur jag ska bete mig, så jag sitter alltid lite avsides och ser förmodligen fett sur, tråkig och avvisande ut (fast det inte är meningen). :P

Hur visar man att man egentligen är en schysst, cool tjej som faktiskt är rätt rolig att hänga med? Finns det några knep (kroppsspråk, repliker, etc) man kan ta till sig för att väcka intresse hos folk (Inga "Visa pattarna" förslag tack :P)
Kan tillägga att jag även är blind för andras signaler, märker ytterst sällan om någon är intresserad av att lära känna mig, vare sig det gäller kärlek eller mer platonisk vänskap.

Finns det någon kurs för "socialt hämmade" personer jag kan gå på? :P

Help this sucka out!

//Paulina

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.