I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Intensivkurser för körkort

Övrigt - Blandat

2007-01-18 00:28

Intensivkurser för körkort

Hej, jag och vän har planerat att ta körkort i vår och är sugna på intensivkurser. Vad vi har förstått är att dessa är på 2-3 veckor, oftast i en mindre stad och att det är effektivt som få! Nu vill vi bara höra vad folk som tagit sånna kurser tycker! För- och nackdelar, rekomendationer och allmänna tips uppskattas!
Vet ni något ställe som är 'känt' för att var bra (med bra menar vi typ helst så billig som möjligt och största chans att komma därifrån med ett körkort ihanden)?

Tacksam för alla svar!!

baeng

2007-01-18 00:30
Tror att det enda negativa är att man måste planera allt efter hur lektionerna ser ut när man kör intensivkurs.

Många polare har köpt sånna, och dom kom därifrån med körkortet i handen.

2007-01-18 00:38
Hazn_ - att fixa ledighet för dessa veckor är inga problem.

nu kom jag på att det hade typ underlättat om körskolan låg i sthlm för där har vi boende. så öhm ja, om nån har nåt specifikt tips för en körskola med intensivkurser i sthlm så uppskattar vi det!
baeng

2007-01-18 00:48
Kolla med lite körskolor. Om inte dom du går till har det så är det bara att fråga om dom vet någon...

2007-01-18 00:56
Bästa är väl i Säffle as far as i know.
Sen finns det i Halmstad och Landskrona med.
Intensivkurser är väl inte sååå bra, ska du lära dig allt på 2 veckor och sen köra upp mitt i Sthlm?
Bättre med Säffle isf ;)

(och för en extra liten bekväm summa pengar fixar ju alltid körskolan boende om det är i en liten stad)
CAMPIONI!

2007-01-18 01:01
Hazn_ - jag bor i göteborg just nu och här finns inga intensivkurser, inget som jag hittar iaf. men jag kollar på internet och så, har fått typ en uppfattning om pris och sånt där men ja, vill bara se vad folk har att säga.

Rizmo - varför är den i Säffle bäst?
alltså 'sååå bra' och 'sååå bra', det känns som en bra lösning för mig och min vän. vi vill inte göra det till nåt utdraget projekt eftersom vi inte har tid till det. intensiv passar oss bra, av vad vi har förstått. har läst bra om det osv, i tidningar och så men jao vill ha mer personliga erfarnheter. har du läst intensiv själv?
baeng

2007-01-18 01:12
made_in_sthlm;

jag läste mitt inlägg nu och fattade själv inte så mycket, det jag menade var :)

att intensivkurser inte är sååå bra i storstäder!! då får man ju köra upp i en storstad efter bara 2 veckor!
intensivkurser är bra! lycka till :)
CAMPIONI!

2007-01-18 01:14
och den i Säffle är bäst enligt ryktet.. vet inte om det är ALLMÄNT känt men jo, det är allmänt känt :P
CAMPIONI!
Admin

2007-01-18 01:18
made_in_japan

Finns i Kungälv och i Biskopsgården har jag för mig, Kungälv vet jag, billigt också, ska ta där i vår själv tänkte jag.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2007-01-18 01:18

intensivkurser i sthlm låter lite orimligt...?
själva poängen är väl att man ska vara i en mindre stad, lära sig staden, vara fri från distractions och sen köra upp i den staden för att göra det hela lugnare och lättare?

jag var i strömstad förrförra hösten, iofs bara en vecka. klarade tyvärr inte uppkörningen, men ärligt talat kunde jag inte köra då. var absolut inte värd körkortet. dock klarade jag teorin lätt efter den där veckan av absolut inget att göra förutom plugga, köra bil, ringa pojkvän och kolla på idol :)
har för mig att statistiken var sjukt hög i strömstad (på folk som klarar körkortet då) och det hela var rätt mysigt faktiskt. finns en grym liten outlet-store med assnygga jeans och massa roliga udda provkollektions-plagg där också! :D
annars vet jag inget, förutom att alla jag pratat med om intensivkurser tyckt att det varit effektivt och värt pengarna.
lycka till!!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-18 01:20
aaa juste, poängen med strömstad för mig var ju att det ligger jävligt nära gbg, buss lätt som en plätt fram & tillbaks + att massa folk jag "känner" hade bra erfarenheter av skolan där.
du bor väl i gbg...?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-18 01:22
sååå nära gbg är det ju inte.. hur lång tid tar bussen?
CAMPIONI!

2007-01-18 01:22
sen kan jag flika in att jag körde upp i gbg 2 gånger och kuggade båda (efter strömstad, jaaaa, jag är en loser, men det var långt emellan uppkörningarna och ett jävligt hektiskt liv däremellan) och sen när jag väl fick det tog jag det 2 dagar efter min senaste uppkörning i gbg fast i halmstad. sjukt mkt lättare att köra i mindre städer.

2007-01-18 01:23
Rizmo - haha, alright. ehm tack ändå :)

JP - finns det? har du nån hemsida eller så? har du hört nåt om att den ska vara bra?

deyaz - varför låter det orimligt? hittade typ 2 st på första googleförsöket. mycket möjligt att det är poängen, men om det ändå finns så är inte jag den som är den liksom...

haha, okej! tyckte du att intensivkurserna var till nytta? eller liksom upplägget osv, kommer det till användning? har du körkort nu? varför tog du inte mer kurser, för de ska väl ändå skräddarsy efter ens behov?
baeng
Admin

2007-01-18 01:28
made_in_japan

Bosse is tha man har jag hört. Har en kompis som tog där och tyckte det var skitbra och sen tog hennes kompis där och rekomenderade det också, så jag ska ta där iaf. 7 lax har jag hört att det kostar också =)
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2007-01-18 01:29
rizmo, frågar du mig? ingen aning. vet bara att jag åkte fram och tillbaks flera ggr och tyckte det var piece of cake. bra tidtabeller, direktturer, sånt typ

made in..
jag vet inte riktigt, har väl bara hört om folk som tagit intensivkurser i små städer tror jag, men det finns ju tydligen :P

har körkortet nu ja. äntligen!
jag tyckte det var grymt bra, jag kom upp dit hur färsk som helst, hade knappt suttit i en bil innan. men jag hade behövt en eller 2 veckor till... hade inte möjlighet till det dock, jobb och så som skulle skötas.. dom var jävligt flexibla och hur snälla som helst! + att man gjorde halkan ungefär som en vanlig körlektion sista dagen innan man skulle hem så det var gjort sen, skönt.

2007-01-18 01:31
men det gäller nog för dom flesta vettiga intensivkurser det där iofs... well jag har ingen att jämföra med

shit jag trippelpostar dom en jävla galning här!

2007-01-18 01:32
vad du annars kan göra är att intensivt sätta dig i en intensiv bil och intensivt köra till london , till mig. Man lär sig bäst så.