I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Har du många böcker i luften?

Övrigt - Blandat

   

2007-01-16 15:12

Har du många böcker i luften?

Under årens lopp har jag samlat på mig en fin liten lista över saker som folk finner irriterande eller konstigt med mig som person. Jag tänkte inte dra den nu, briljera med mina defekter, utan nämner den bara i förbifarten för att illustrera och tydliggöra att jag är en människa som, bland visst mansfolk, kan vara ett mänskligt gruskorn på andra människors välsmakande ostmackor.

Nu, för ett par dagar sen, kvalificerade sig ännu en liten pettitess in på listan och jag måste, i och med denna tråd, få klarhet huruvida detta är "konstigt" beteende eller ej. Mina vänner har nämnligen uttryckt en viss förundran över att:


Jag inte läser en bok i taget.  


Utan föredrar att växla mellan en tre, fyra stycken, så att jag kan mätta mina olika sinnesstämmningar. Precis som med allt annat - Tv-program, vänner, mat osv - gillar jag omväxling, och blir en aning rastlös om jag stannar för länge på samma plats.

En fullt naturlig och sund inställning enligt mig, men jag tycks inte ha fullt förtroende ute i stugorna. Det är skumt, men det känns som om böcker är något heligt, något speciellt och det går inte för sig att förändra och improvisera alltför mycket.

Varför är det så?
Läser du en bok i taget

eller

Har du många böcker i luften?

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.