I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad är det generösaste ni varit med om?

Övrigt - Blandat

2007-01-16 13:37

Vad är det generösaste ni varit med om?

Min tro på snälla människor är i princip nere i botten efter att ha läst igenom "snålaste-tråden". Så, berätta om de mest generösa människor ni träffat så man blir på lite gott humör igen. 

Mitt bidrag: 
Var med familjen i usa på semester och vi bilade mellan LA och Las Vegas, någonstans mitt i öknen hittade vi en hamburgerrestaurang där vi beställt varsin stor meny och skulle bara betala då det framgår att de inte tar kort där och vi inte hade några kontanter. Då kommer det fram en snäll farbror och betalar hela kalaset och bjuder på dessert efteråt. Han vägrade ge ut kontonummer som vi kunde sätta in pengar på efteråt och sa bara "gör samma sak när någon annan är i samma sits som ni". det var generöst :)

hejhej

2007-01-16 13:41
jag och en kompis fick massa bakelser av en man som var full, han visste nog inte vad han gjorde men vi fick ungefär 10 chokladbollar var, tre semlor och massa chokladkakor och pepsi max till. ganska taskigt att ta emot det men han envisades med att ge oss det.

2007-01-16 13:43
aaaaaaaw vad gullligt.
att främlingar är generösa har jag inte varit med om så mycket.
men min morfar är väldigt generös mot mig o min syster. överöste oss med med pengar under en italienresa.
det som skulle ha varit en sol och bad-semester blev en shoppingsemester. det roligaste var att mormor inte fick veta att vi fick så mycket pengar, så vi hade hemliga möten där vi visade upp alla saker vi köpt o fick mer pengar:D

det roligaste var nog när vi hade möte i poolen för att diskutera min systers skyhöga telefonräkning från bulgarien och när han smugglade pengar till oss under restaurangbordet i Luino.
Kan tillägga att jag inte hade en krona kvar när jag kom hem:)

syumoan akoinwe!

2007-01-16 13:47
jag fick en påse med fullt med twix, mars och lion och sånt när jag var 6 bast av en alkis, jag var så glad, sprang upp till morsan för att skryta..dock kapade hon allting och sa "nejnej" men det var fortfarande snällt

www.gbg031.se

2007-01-16 13:48

min morfar har betalat alla mina resor till usa de senaste 18 åren. Det är schysst :)

Hey

2007-01-16 13:50
att snuten en gång bjöd mig på donkan för att dom med mening trodde jag skulle tycka dom är så snälla att jag skulle snitcha allting, dock hadde dom fel, men det var snällt ändå för dom hadde frågat ifall ja hadde pengar till mat och jag sa nej, sen hitta dom några hundra lappar i min ficka.haha!

o är man utomlands är det alltid fett när man gästar hos nån att dom ska slakta ett djur för ens skull!
www.gbg031.se

2007-01-16 13:53
En gång blev jag och min kille lite tokiga när vi var och handlade mat. Vi köpte och köpte och tänkte inte riktigt på hur vi skulle transportera hem allting. När vi kom ut från affären spöregnade det och vi insåg att vi aldrig skulle orka eller kunna få hem allting. Både han och jag hade lämnat våra mobiler hemma och vi började fråga folk om vi kunde få låna en mobil för att ringa efter taxi. Eftersom folk i allmänhet är jävligt misstänksamma så lyckades inte det. Till slut stannade en gammal tant och vi berättade för henne att vi behövde låna en telefon. Då sprang hon in på tandläkarmottagningen och ringde färdtjänst så fick vi åka gratis hem! Det var väldigt snällt och väldigt uppskattat!
shake it!

2007-01-16 13:55
  haffad 
jag fattar fortfarande inte varför plisen bjöd på mat?
please förklara:) utan massa slang så även den mest korkade förstår:)
syumoan akoinwe!

2007-01-16 13:58
syumoan

dom trodde att jag skulle berätta sanningen för att dom bjuder mig på mat .p
www.gbg031.se

2007-01-16 14:00

haffad
hahahaha. fan vad billigt/dåligt knep av dem.
vad hade du gjort?:D

syumoan akoinwe!

2007-01-16 14:03
syumoan

tyvärr krävs det en big mac o company ifall du vill veta! haha
www.gbg031.se

2007-01-16 14:05
 haffad 
hahaha. fan vad ballt. nej nu ska jag vända mig till snålaste-tråden och berätta om detta. att jag är så snål som inte vill bjuda på det för lite information från ditt brottsregister:D
syumoan akoinwe!

2007-01-16 14:10
haha det räcker med en cheesburger då¨!

nu går vi way off topic, sry guys!
www.gbg031.se

2007-01-16 14:15
  haffad 
kom till Lund så ska du få dig en cheeseburgare o samtidigt få berätta om ditt register för mig!
syumoan akoinwe!

2007-01-16 15:11

Det var nog för några år sen härifrån whoa!

En snubbe skapar en tråd och helt enkelt skriver
"Jag har förmycket pengar, vad ska jag göra?"

Jag tänkte att han kunde skänka lite pengar till mitt demo, så jag skrev till honom. Några dagar senare kommer det en tusenlapp på posten och ett papper "Lycka till med demot!".

Schysst snubbe! Köpte mick för dom pengarna...

En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2007-01-16 18:25
Jävlar, det var verkligen schysst. Vad gjorde du för att tacka honom?
Hey

2007-01-16 18:48
Min polare köpte sneakers åt mig för typ 1000 spänn!
If the world didn´t suck, we would all fall off ...

2007-01-16 19:16
Jahaja det var ju fan va alla råkat ut för gott folk i livet.
Rent pengamäigt ov har jagi nte varit med om ngt, men när det var krig i bonien flyttade vi till serbien och fick bo med mammas kusin i dera lilla hus på 40kvm...vi bodde 8 st där då...

sen fick jag faktiskt bo hos mitt ex gratis efter att vi gjorde slut efterom jag inte hade ngnstans att bo o skulle bli hemlös...så jag fick fortsätta bo där o gav pengar när jag kunde det var sjukt snällt.
ofta betalde han även min mobilräkning.