I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

På tal om skönhet (gäller speciellt tjejer)

Övrigt - Blandat

2007-01-10 20:46
älska azziz hyckleri
fortsättning följer.

2007-01-10 21:54
Vafan har ni inte vant er ännu, folk med en IQ över fiskmås fattar ju att skit är retuscherat...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-10 22:01
Poubelle: vad vill du? är jag en hycklare för att jg retuscherar mina bilder? Läs vad jag skriver innan du leker attentionwhore.

2007-01-10 22:04
Yeye, sen finns det faktiskt brudar som ser jävligt bra ut i verkligheten. Klart som fan att man blir chockad om dom tar en ful jävel som på youtube.com klippet o gör om till en babe liksom.
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi

2007-01-10 22:41
leker attentionwhore? jajävlar där satt den du. frågan är vem det är som attentionwhore när den lägger ut bilder på sig själv, retusherade osv men gör det för "sin egen skull"... du söker inte uppmärksamhet eller hr var det?
fortsättning följer.

2007-01-10 22:41
fast jag tycker du har fint hår
fortsättning följer.

2007-01-10 22:43
Poubelle: hahah, here we go again, avundsjuka slynor som ska hoppa på mig, jag är för van så jag låter dig sitta i din misär och hata mig.
tack för komplimangen och hej!

2007-01-10 22:44
avundsjuk? nej du ser ut som 12 år, fast en söt 12åring dock

fortsättning följer.

2007-01-10 22:45
Hur orkar folk.. helt seriöst? Att ens lägga energi på det... jisses.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2007-01-10 22:46
Hahaha... vad f-n är det med tjejerna på whoa.nu idag? Först var det fimp vs Niobe och nu Azziz vs Poubelle. Återigen, ge maj popcorn!
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2007-01-10 22:47
JaeLee: poubelle fick nog sin första mens idag, det är därför.

2007-01-10 22:48
azziz <3
fortsättning följer.

2007-01-10 22:49
Poubelle: nej för att du är för ful för att ha en bild på dig uppe. när började tråden handla om mig? bitch please. du klagar inte på penguin som svarde i tråden först, trots att vi i princip sa samma sak, men det är bara mig du hoppar på.
ja det ser jag som avundsjuka.
bra att jag ser ut som tolv, då kommer jag se ut som tjugo när jag är 28 ;)

2007-01-10 22:55
Kanske för att era kroppar framställs på riiktigt samma sätt på era bilder osv?

men ok, jag är så avundsjuk på dig att jag inte kan sova om nätterna.

Och där där angående bild. Jag tycker det känns lite meningslöst att lägga upp en bild på sig själv när jag använder whoa för att snacka med folk jag känner, som redan vet hur jag ser ut samt kladda i forumen.

såså, nu lägger vi ner för idag.
puss <3
fortsättning följer.

2007-01-10 22:57
Poubelle: precis det jag menar, du stör dig inte på att jag retuscherar du stör dig på mina bilder. var det dom vi diskuterade i tråden?
nej.

man börjar bli van vid er småbrudar som helst av allt bara vill fotas likadant :)

Puss o kram och jo det finns ett speciellt te som kan hjälpa dig att somna om nätterna!

2007-01-10 22:58
Kanske för att era kroppar inte framställs på riiktigt samma sätt på era bilder osv?

sådärja.

fortsättning följer.

2007-01-10 22:59
jag stör mig på ditt hyckleri
fortsättning följer.

2007-01-10 23:00

man börjar bli van vid er småbrudar som helst av allt bara vill fotas likadant :)

azziz jag säger inget om dina bilder eller så, men det finns en massa tjejer som trivs bra med att inte bli fotade i underkläder, även om de är sjukt fina. så du vet.

THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

okay lämna mig ifred already!

Entertainment
KÖNLÖS!<br>Free Fraodi

2007-01-10 23:01
LoRiA: jo tack det vet jag. Har inte påstått något annat heller.

2007-01-10 23:05
life make sense again
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-01-10 23:08
Jeah, nu kan man ju helt plötsligt bli model

Samtliga tjejer i hela västvärlden extraknäcker ju (eller har någon gång arbetat) som modell, det vet väl alla?
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2007-01-10 23:10
JaeLee: because we're beautiful! :P eller för att photoshop finns? sen beror det på vad man definierar som modell också.

2007-01-10 23:36
Tråden blev ganska intressant ändå. Skrev ett inlägg för ett bra tag sedan om hur tjejer i allmänhet hatar varandra som pesten, och även om de inte gör det måste de ändå ständigt mäta sig med och hävda sig mot andra. Något som bekräftas gång på gång på gång.

F.ö. är det väl f-n ingen som photoshoppar sig själv och lägger ut bilderna på nätet för SIN EGEN SKULL?

2007-01-10 23:43
Hon har ju gjort en hel del softa filmer..
Som Hanggang kailan kita mamahalin (1997) tex..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2007-01-11 02:04
La Latina. jo, färgen blir annorlunda när man målar läpparna. men mina blir inte typ 3 ggr så fylliga iaf?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-11 11:05
Princess_S

nej om de hade blivit de, så please hooka mig med ditt läppstift.

oavsett så ser jag ingen som helst skillnad på läpparna. Hon kanske plutar...

2007-01-11 12:39
Tycker det känns en anings högfärdigt att tro att man är avundsjuk om man inte gillar en annan tjejs bilder? Varför skulle man vara det egentligen? Smaken är väl som baken? Och nej, jag ser inget attraktivt alls i tjejer som blir fotade med "hej, kom och ta mig"looken, det blir alldels för lätt.

2007-01-12 01:50
McGyversUnderliv
något att vara överens om.

hamburgarna på mcdonalds ser inte ut som dom på skylten heller, är det någon som blir förvånad över det?
Rehab is for quiters.

2007-01-12 10:07
_babyphat: har du läst tråden? tjejen klagade enbart på MIG sa att jag var en hycklare för att jag retuscherade MINA bilder, medan penguin inte var det för att hon inte fotades utamanande. vad är skillnaden? Vi retuscherar båda två, skillnaden är att vi retuscherar olika bilder. Tråden handlar om retuschering öht.
Jag säger inte att man alls måste vara avundsjuk för att man inte gillar mina bilder, som du själv säger, smaken är som baken, antingen gillar man det eller så gör man det inte, men att påstå att det bara är jag som är hycklare för att jag retuscherar mina underklädesbilder gör att man skriker "Hej jag är avundsjuk" i mina öron.som sagt att man får en påklädd tjej att se smalare ut är väl samma sak som att få en tjej i underkläder att se smalare ut?
att bruden dessutom lägger ner tid på att skriva till andra människor hur mkt hon hatar mig gör det hela mer obvious.
jag går inte runt och tror att folk är avundsjuka för att folk inte gillar det jag gör, jag förstår mkt väl att det inte faller alla i smaken precis som att jag inte är avundsjuk på tjejer med silikonbröst bara för att jag aldrig hade gjort det själv.

2007-01-12 10:32
azziz

blir du nöjd om du får höra att ni båda är hycklare?

clone

ja blev faktiskt förvånad när jag åt där de första gångerna, hamburgarn ser så ståtlig ut på bilden och helt ihopsjunken i verkligheten. :(

2007-01-12 10:33

föresten är hamburgarn photoshoppad? ja trodde de bara ahde gjort den peerfekta hamburgarn och tatt kort på den.

2007-01-12 10:41
sewsis: inte riktigt det jag menar va?

2007-01-12 10:43
azziz - kanske inte. men kan vi säga att ni båda är hycklare och nöja oss eller? då blir det inte bara du för att dina bilder är utmanande utan båda för att ni gör uttalanden mot det som ni själva håller på med och så lever vi alla lyckliga, vad tycks?

2007-01-12 10:47
sewsis: du har heller inte läst vad jag har skrivit nej? jag tycker att det är fel av stormedia att retuschera så hårt samtidigt så tycker ajg att bilderna blir finare med retuschering. summa: samhället får lära sig att bilderna inte är på riktigt.

2007-01-12 11:01
azziz

ja du har sagt att du tycker det är fel att dom retuscherar så samtidigt som du gör det själv?

jag tänker inte ta över diskussionen med dig, du tycker inte ni är hycklare det tycker jag. nu tänker jag leva lycklig iaf :D

2007-01-12 11:08
jag tycker att det är fel att bilder som syns så öppet retuscheras så hårt, läs vad jag skriver är du snäll.
mina bilder syns inte på tidningsomslag, kalendrar och i busskurer och det kommer dom aldrig att göra heller.
jag har inget emot retuscheringar på sådana heller såvida de inte manipulerar biderna så pass som på den bilden, hennes mage ser ju inte i närheten ut sådär.
många gånger har jag dessutom visat förebilden så att folk kan se och jämföra före och efter.
det är skillnad på att förfina hyn och rita dit en mage.
men jag antar att du läser det du vill läsa trots att jag skrivit samma sak ett par gånger; alltså min åsikt är: "retuschera med måtta, men lär ut till småtjejer att folk inte ser ut så" och inte "sluta retuschera".

2007-01-12 11:18
Vet inte om det är hyckleri av mig eller inte, men jag tycker att det är en satans skillnad på vad som anses sexigt och utmanande. Ser ingen jävla skillnad på playboy och moore exempelvis. Tjejerna är blonda, rosa,läppstift, blå ögonskugga och barbielockar, silikontuttar  m.m. Poserna är likadan och munnen ständigt halvöppen (prepare for drool-look).
En avklädd kropp kan fotas så att den ser grotesk och förvriden ut. Jag ställde upp som "modell" för en killkompis hemsida och han sa till mig att han ville ha mig i underkläder men att han ville ha en förvriden look. Han visade en bild på hans polare i baröverkropp som var grymt cool och är sjukt nöjd med bilderna.  Det som retucherades var mina tuttar för äkta tuttar hamnar i armhålorna när man ligger på rygg och för att bh.n jag hade var lätt genomskinlig.

Tycker inte att det är nån skillnad på Azziz bilder jämfört med någon annan  persons "sexiga" bilder. Den enda skillnaden är väl att vissa gör det för pengar andra gör det för sin egen skull. Själv föredrar jag att man gör det för sin egen skull och är stolt över det vad nu andra bitches säger och tycker.

Nej, jag fick inte betalt utan ställde upp för en polare som bad om det.

2007-01-12 11:27
Azziz F19

jag tycker att det är fel att bilder som syns så öppet retuscheras så hårt, läs vad jag skriver är du snäll.
mina bilder syns inte på tidningsomslag, kalendrar och i busskurer och det kommer dom aldrig att göra heller.

Men du lägger tydligen ut dem på internet, där alla kan se dem. Eller har jag fattat fel? Alltså är de precis lika mycket publicerade som om de hade varit på en kalender, bara med lite sämre PR bakom. Och det där med att man ska retuschera "med måtta" låter onekligen som ett litet hyckleri från din sida.

Bäst vore ju om alla fake-bilder kom med en upplysning när de publicerades. "... has been digitally enhanced to keep your self-esteem on a comfortable level.."

2007-01-12 11:31
jaelee: Men azziz har även före retuschering...vad säger det då?

2007-01-12 11:33
JaeLee: jag publicerar dom på min blogg.alltså är de INTE lika exponderade som något annat. mina 2-300 besökare per dag är annorlunda mot en tidnings 100 000 läsare eller?
jag retuscherar med mått, när jag retuscherar slätar jag ut hyn, ibland ljusar jag upp ögonvitorna och ibland fyller jag i mina fransar. jag sätter inte dit en helt annan mage, jag förstorar inte bröst osv alltså retuscherar jag oftast med måtta. någon bild har jag gjort extrem men då harj ag visat upp förebilden också.
kul att hela tråden kom att handla om mina bilder.

2007-01-12 11:38

100!

2007-01-12 11:39

en sak jag undrar. många av dessa tjejer, nästan alla blir retuscherade på modellomslag.

MEN. det finns ju grymmt snygga modelliga tjejer som i verkliga livet verkligen har skitfina kroppar osv. varför inte anställa en tjej som man slipper retuschera istället? iaf retuschera så mkt på?

är det någon som förstår mina tankebanor här?
Femme fatale

2007-01-12 11:41
Amar: förstår precis vad du menar, likadant om de vill ha en tjej med typ stor rumpa eller smal midja; anställ en sådan tjej isf, kostar ju en jävla massa att retuschera bort en hel midja liksom.
samma sak gäller när de ber tjejer banta för att passa till något visst: ta en smal tjej istället.

2007-01-12 11:42

Azziz, exakt. men okej om hon har EXAKT det ansikte t,ex. man söker och kan tänka sig retuschera kroppen. men varje gång?

jag tyckte däremot inte att hon såg superretuscherad ut, kanskr för att hon hade normal hudton osv. moore och slitz omslagsbilder, där ser det jätteplast ut. typ orange och helt glansiga, och allt är liksom utsuddat så uppenbart :D

Femme fatale

2007-01-12 11:45
Niobe

Jag har ingen koll på hennes bilder. Om hon nu lägger upp "före"- och "efter"-bilder så ska hon givetvis ha props för det.

Azziz

Jo, men som jag skrev - det är ändå ingen egentlig skillnad om du tänker på att dina bilder är tillgängliga för allmänheten. Du råkar bara ha sämre marknadsföring än tidningen med 100 000 läsare. Förstår du poängen?

kul att hela tråden kom att handla om mina bilder.

Nej, nej, nej. Du är liksom bara en droppe i havet men samtidigt ett utmärkt exempel som finns nära till hands just nu. Försök att se det utifrån ett lite större perspektiv.

2007-01-12 11:46
evigt jävla gnäll. skulle vara skönt med lite exet-admindiktatur här ibland.

2007-01-12 11:48
Azziz & Amar

Tjejerna i fråga har kanske andra kvaliteter som gör dem minst lika attraktiva för modellbranschen som "de naturligt snygga"? Vi vet ju alla att snygga människor i många fall inte har någon själ t.ex.

2007-01-12 11:49

fan, jag har aldrig använt photoshop, men det mest för att om jag ädnrar mig själv till en abbe, så är det ju inte JAG på bilden längre?

sure thing att man skulle velat avra skitsnygg, men det hade fortfarande varit en felaktig bild av hur jag ser ut egentligen.

hellre lägga upp en skitful bild så att man i verkligheten framstås som snyggare :D
Femme fatale