hjälp mig hitta "lurtexten"
hey.. Jag letar efter en liten text som lurar hjärnan.. Den funkar såhär: Man läser en liten text på fyra meningar så ska man räkna hur många gånger ett visst ord står i texten. Man får räkna hur många gånger man vill. Nästan alla kommer fram till att det står två gånger, men hjärnan tar bort ordet vissa gånger som man ser sen när man får svaret. Jag minns inte vilket ord eller hur texten var så jag kan inte hitta skiten.. Är det någon som gjort den som minns vart jag kan hitta den?
Hangaround
2007-01-08 10:38
Minns och jag har gjort den. Jag gick även på den. Vill se den igen.
Toastare
2007-01-08 10:41
Read this sentence:
FINISHED FILES ARE THE RESULT OF YEARS OF SCIENTIFIC STUDY COMBINED WITH THE EXPERIENCE OF YEARS.
Now count the F's is that sentence. Count them ONLY ONCE. Do not go back and count them again. Then see below:
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2007-01-08 10:43
jag skriver inte ut hur många det är
Jag skyller allt på Emma!
3?
Just because i stand over you don't mean you understand me
min hjärna luras alltså inte, tufft..
No cake for the impurity!
hahahahaha fyfan, jag gick på det förra gången det var uppe, och jag gick på det igen.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
där är den! har ju gjort den så vet ju svaret.. men låter dem som inte kan klura lite ;) tack
Hangaround
2007-01-08 10:53
aha, missade det sista "OF".
faaaaan
Just because i stand over you don't mean you understand me
6 st! men fram med svaret nu
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
6 stycken..
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Hangaround
2007-01-08 11:13
Hangaround
2007-01-08 11:14
Hangaround
2007-01-08 11:14
Jag som kollade på den flera gånger. Bokstaverade och läste. Hörde bara och läste bara fyra F! Läskigt =/
Read this sentence: FINISHED FILES ARE THE RESULT OF YEARS OF SCIENTIFIC STUDY COMBINED WITH THE EXPERIENCE OF YEARS. Now count the F's is that sentence. Count them ONLY ONCE. Do not go back and count them again. Then see below: There are 6 F's in the sentence. One of average intelligence finds 3 of them. If you spotted 4, you're above average. To see 5 is rare. If you caught 6, you are a genius. There is no catch. Most people forget the OFs. The human brain tends to see them as Vs instead of F's. So... How smart are you??
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag fattar inte hur du får det till fyra, kolla alla bokstäverna på alla ord så ser man ju? soft om jag har fel nu:D "sara det är 9 st F din idiot!"
Hangaround
2007-01-08 11:16
nej:D jag är bra, 6 f är bra!
Breakare
2007-01-08 11:17
fattar nada!!!!
HERB, bust a cap in yo ass
5, glömde sista "of"et x|
- men nog om dig nu.
såklart man hittade alla 6, läser man noga är det ju omöjligt att missa?
PAO!
precis, missar gör man om man stressar. Man skall inte stressa genom saker!
fick 6 på första . är alltför van att läsa engelska texter alltför noga efter min uttals-tenta:/
Tüffü was here!
Fick 6 st, men sen var man ju lite förberedd på att man skulle åka dit om man inte var noga så det räknas ju lite som fusk. Läste dock endast en gång.
6 st..
K.I.S Killaz In Suits
det där e nog säkert bara skitsnack...såg 6 jag oxå
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
5 st fick jag..
Montana luktar gott
jag lurades fett, men klart om man bara kollar igenom texten långsamt så ser man väl det antar jag men av att bara läsa igenom och räkna samtidigt i ett sträck så såg jag tre. är bara average men fan glad ändå
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"
Det är ju bara att räkna dem? läser man meningen lika fort som man brukar är det klart man missar lite f. Men om man ska räkna ´f´ så är det klart man gör det långsammare..
pop full a beer
Fick 6 första gången, dock tvivlar jag på att man skulle vara ett geni för att man ser det. I och för sig så visste man att det skulle vara lite klurigt så man kanske var beredd på det.
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!
beccy_F16 Jag fick 6 första gången. Men jag är inget jävla geni för det..
pop full a beer
haha brorsan sitter du och sysslar med sant dar? jag som visade dig den dar en gang i tiden ;) hur manga fick du btw? 6 from seoul. 2 easy
We fix our eyes not on what is seen, but on what is unseen. For what is seen is temporary, but what is unseen is eternal. / 2 Cor. 4:18
första gången 3, andra gången 5....med facit i hand 6...skit me
Men jag tycker det är konstigt att alla inte får 6 bara.. men det är väl för att de läser för snabbt och slarvar eller nåt.
pop full a beer
fast OF var man ju extra vaksam med eftersom de var lite av en "kuggfråga". D.v.s man misstänkte att det skulle bli ens fall :)
pop full a beer
fick 5 F för att jag tappade bort hur många f jag var på så jag chansade, kolalde igen fick 4 och precis när ja tog bort ögat från texten hitta ja ett till så jag är ett geni igentligen!
www.gbg031.se
Well hello I am a genious...
Skåne!
Jag var också beredd på att luras så jag läste skitnoga och fick 5. Läste bara en gång, och upptäckte när jag kollat svaret att jag missade F'et i Finished hahah.. whattafuck liksom :P
CAMPIONI!
förutom stavfelet haha
Skåne!
Graffare
2007-01-08 14:21
jag såg bara 3 första gången..im stupid! men de visste jag redan..hoho
http://beltontorsk.tumblr.com/
Producent
2007-01-08 14:22
6, lär ju vara stupidass om man inte kan räkna det.
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
hur fan kan man inte få de till 6? dömhövven
första gången: 3 andra gången: 5 tredje gången: 6 missade "OF" hela jävla tiden.