I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hallucinera i vaket tillstånd?

Övrigt - Blandat

2007-01-07 20:04

Hallucinera i vaket tillstånd?

igår var en väldigt underlig dag i mitt liv. förrgår kväll såg ut som följer: jag stack iväg till några bekanta, drack ett par öl och glodde på tv. sen blev jag less och bad en polare att skjutsa hem mig. for hem, kollade lite på the shield och somnade. morgonen därpå började det skumma...

jag vaknar upp (efter ca nio timmars sömn) och känner mig helt stört seg, riktigt tung i huvudet. kände mig lite överraskad eftersom jag bara drack sex öl kvällen innan och sällan blir särskilt bakis, men ryckte på axlarna och tänkte inte mer på det. när jag ska ta på mig byxorna så märker jag att dom är dyngsura, det finns inte en torr fläck på dom. nu fattar jag verkligen ingenting. jag kollar mig omkring lite yrvaket och märker att en av stolarna från köket har dykt upp mitt i mitt rum. väldigt underligt.

känslan av illamående blandat med ett väldigt tungt huvud hänger kvar, men jag bestämmer mig för att gå iväg och handla lite käk. på vägen till butiken och inne i den så upplever jag en konstant paranoia, jag känner mig utstirrad av precis varenda person jag möter och får överhuvudtaget kämpa för att kunna se någon i ögonen. skyndar mig hem, slänger in maten i kylen och bestämmer mig för att sova.

när jag ligger i sängen och vänder mig mot väggen så börjar hela väggen liksom pulsera och mönstret på tapeterna flyter omkring, jag vänder mig mot taket och skuggorna från lampan snurrar runt, runt. jag har sett liknande saker i vaket tillstånd förr, dock så har det varit till följd av grov sömnbrist och aldrig lika tydligt. jag gnuggar mig i ögonen och försöker fokusera blicken: ingen skillnad. efter en stund försvinner det och jag somnar.

större delen av dagen var jag alltså mest illamående och seg, satt framför datorn och hängde. men i slutet av dagen så satt jag fan och ifrågasatte min mentala hälsa...jag har överhuvudtaget varit ganska nere den senaste tiden

nån som har varit med om något liknande?