I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur länge känner man beroendet efter snus?

Övrigt - Blandat

2007-01-05 17:54

Hur länge känner man beroendet efter snus?

Tänkte sluta snusa..nån som gjort d som minns hur lång tid d tog innan begäret efter snus försvinner?

"du är satsen som din morsa skulle fått i ansiktet"
/Leffe

2007-01-05 17:55
Beros helt och hållet på hur länge du lever!
jag älskar dig!

2007-01-05 17:56
köp onico och börja varva ner med varanan riktig o varanan onico. funkar bra för mig och nu ska jag bara köra onico när min vanliga dosa är slut.

be strong!
smells like funk

2007-01-05 17:57
hhm, d kanske man ska testa..dom har ju inte höjts i pris heller=)
/Leffe
Moderator

2007-01-05 17:59
cold turkey tror jag starkt på. med tobaksfritt behåller du ju snusandet men inte nikotinet. nikotinsug lär du dig hantera på mindre än en vecka. eller jag gjorde det iallafall... däremot känner jag det fortfarande. och det stillas inte alltid av cigg heller. inte för att jag tar en cigg istället men det går perioder då jag röker ett par i veckan eller så.

"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-01-05 18:13
Legoland,  "däremot känner jag det fortfarande" (suget efter snus antar jag?) - när slutade du då?
/Leffe
Moderator

2007-01-05 18:16
yeah precis. slutade hösten 04. och det är liksom inte som duvet efter en halv dag av konstant snusande sen håller man till efter kvällsmaten nikotinsuget känns... fan det är svårt att beskriva. det finns där ibland liksom men man glömmer det rätt fort.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-01-05 18:18
Jag håller på få Storflippen, jag bestämde mig igår för att sluta röka, har inte rökt en cigg sen igår natt.
Men det är fan kallsvettningar och skit.
Jag kommer fan döda någon med den här abstinensen...
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2007-01-05 18:54
har inte snusat eller rökt sen nyårsafton om det inte känns bättre snart kommer ja fan börja snusa igen.
You are what you eat, that shit's fact,<br>That's why I never eat pussy and just stick with Big Mac's.
Graffare

2007-01-05 19:14
Klart det kommer att känna bättre, ersätt aldrig ett beroende med nått annat.

2007-01-05 20:33
i min lokaltidning stod det 3-4 veckor
mickelito - en Nalle Puh figur?

2007-01-05 20:35
tror det sitter kvar lite sug jävligt länge.
----------------------

2007-01-05 20:55
hur fan kan man känna begär av den skiten? lukta på det bara så borde du fatta att det inte ska användas.
 Haters gon' hate...

2007-01-05 21:09
Jag har slutat snusa cirkus 5 ggr sen jag började för X antal år sen.
Suget för mig håller i sig i 3-4 dagar för att sen försvinna helt i nån vecka och sen explodera. I'm doomed.

2007-01-05 21:18
Slutade snusa i somras, började med att köra nikotinfritt i två veckor sen slutade jag med det också. Det gick nästan lite väl lätt, enda gångerna jag blev riktigt sugen var när jag drack öl
Kuken mina damer är ingen leksak, det är en smaksak

"You´ll never walk alone" Liverpool FC

2007-01-05 21:20
Beroendet går ner stegvis, första dagarna är en pers, sen blir det liet lugnare osv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-06 02:55
som sagt, första dagarna är ingen höjdare, men stå ut en vecka så fixar det sig nog..... kör onico och nått nicorette-tugg när det känns som värst. jag e inne på min andra snusfria dag. helt jävla speedad av abstinensen. min fina, härliga, saftiga general lös ligger där i sop-påsen och bara kallar på mig..."my precious!"
lök

2007-01-06 03:04
Jag höll upp med snusandet i 333 dagar. (ja, jag höll räkningen)
Sedan började jag igen. Dumt, men så jävla, jävla skönt. Nu är jag igång med planer för att sluta igen, men först efter att jag snusat upp mina tre stockar jag köpte innan prishöjningen.
Vet också att jag måste vara ensam de första dagarna, eftersom mina medmänniskor (familj osv) blev lidande senast jag höll upp.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2007-01-06 03:06
som sagt så slutade ja vid nyår men idag på krogen så blev det några cigg, är ju fan omöjligt o sluta
You are what you eat, that shit's fact,<br>That's why I never eat pussy and just stick with Big Mac's.

2007-01-06 03:59
ojojoj
...

2007-01-06 04:19
hela livet. sluta inte eftersom det är sjukt ovärt
Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen

2007-01-06 04:26
rock n roll, sluta inte alls..
 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."