Grants Whiskey
Så morsan köpte en Grants whiskey som vi ska dela på nyår och jag funderade på *eftersom jag inte dricker whiskey försän vart 10:nde år* så.. hur ska man dricka den bäst? jag har hört att man ska blanda den 50/50 med kallt vatten och med is i, vissa säger sent och vissa rent med is och undrar nu om man kan blanda den med något annat wierd så man spicar till den, någon som har ideer? det är bara för att testa ska dricka den med vatten tror jag för att känna själva smaken men vill sen också testa något annat ifall det går.. iaf Hit me med förslag :)
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
whiskey o cola är väl typ de bästa... enligt mig iaf
Jag vet när han ljuger! så fort han rör på munnen
whiskey och cola brukar jag dra, fint som snus
when I play doctor, I play to win
alltså... 50/50 med vatten? det räcker med typ en matsked för att få fram mer smak... sen smälter ju isen oxå..
Nöjd P21 det är tänkt mer på att whiskey smakar så stakrt i smak, lite före koncentrerat typ och sant som du säger med isen tereche och flexibel.. får la ta och testa cola då :)
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Fatcaesar: det löser du lätt med att ha en ett glas vatten bredvid...
Nöjd P21 finns säkert 100 saker till man kan göra men det är inte jag vill ha tips på nu :)
Var en man och shotta Whiskeyn ;) Dom som kan whiskey skulle ju visserligen skjuta dig om dom såg dig häda så, men vi andra vet att shotta Whiskey (Cowboy style) är det manligaste som finns =)
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja
TenFingers P21 haha kan ju testa den med dock så tror jag att det smakar precis som vanlig whiskey :P
Fatceasar: Horses neck är svin god 6cl whisky citronkoncentrat fyll upp med ginger ale.
Som andra har sagt, om du inte gillar whiskey så jävla mycket, kör 50/50 med cola och 3 isbitar. Jag brukar oftast köra i ett par droppar vatten och dricka skiten "rent".
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
Nöjd P21 Tack, ska testa det =)broed__ inte sagt att jag inte gillar whiskey men tänkte bara spica till den lite till nyår :)gorbog P20 Ingen aning :s Men kan jag kanske testa :)
aha, uppfatta det så! Lycka till och säg vilken blandning som var godast imorgon.....om du kommer ihåg något.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
broed__ =), ska tänka på det när jag dricker med försiktighet
andas inte in innan du tar en klunk ur glaset..vet inte varför men det ska du inte göra har jag hört.
don't watch me, watch yourself
späd ut den med några droppar vatten bara, ska helst vara fancypancy skotskt källvatten men vem fan kan fixa det.. annars en isbit... om du ska grogga föredrar jag cola eller sprite/7-up lycka till!
R.I.P sixten.. <br> #"¤%"%#¤&/&%&(&/()(/(/%¤/¤¤&%#%"¤# " ¤%%<br>
blir JD med cola för mig om en stund
ask Beavis, I get nothing Butt-head
fan jag läste "gratis whiskey" men nänä :/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
aquasky F1 haha :D Tack för alla tips.. dags att testa det snart ;)
ren whiskey med is i.. pangar på som fan för mig
Behöver en vit helg för munchisarna har gjort mig till Bizarre i D12!
Drinken NikkiSixx funkar bra, i med whiskeyn, lite limejuice (koncentrat, whatever, helst färskpressad) sen fyller man bara upp med sprite. hur nice som helst! men whiskey ska drickas rent, speciellt god whiskey som Grants :)
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
En J&B on the rocks sitter aldrig fel. Grants smakar dock kuk tycker jag...
Blanda inte ut spriten. Denna våldtäkt påminner mig om när man var yngre och folk envisades med att sno sprit av föräldrarna och ha fräckheten att fördärva den resterande drycken genom att tillsätta vatten. Ska man hålla på och spä ut kan du lika gärna hålla dig till bourbon *brrr*
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
grants å cola dricker jag på nu
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
min brorsa brukar dricka grants med oboy, då försvinner en halv flask inom ett ögonblick.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
amfetaminpsykos vadå klart man ska spä ut whiskeyn med vatten. Detta gör man ju för att om den är orginal stark är den så stark att du bränner tungan (dina smaklökar) och smakar inte mer än en tredjedel av smakerna. Man vill gärna ha den på ungefär 30% för att få så många smaker som möjligt.Fatcaesar P20 Så hur avnjöt du din grants?
Rör inte min prilla !
Orphan P18 jag har faktist inte druckit den ännu, blev så att den stannade hemma, ska dock testa förslagen som givits :)
virre ska GIVETVIS drikkas rent, om man är lite fjollig så kan man ta isbitar, det funkar åxå, men vatten? kom igen nu!
((MAAD))
Några droppar vatten, men aldrig is!
dingrinn.blogspot.com
trimmad P20, hahaha klockren! :D
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
nån isbit i brukar ja köra.. fint som fan
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
trimmad, har du drukkit virre nån gång?
((MAAD))
davve_d P21 Ja, hur så?
dingrinn.blogspot.com
för att det lät helt cp det du sa, finner som inga belägg för att man kan lägga i vattendroppar men absolut inte is? vatten = förstör virren,
((MAAD))
davve, davve, davve... Du får dricka din whiskey med filmjölk om du vill. Det är helt upp till var och en. Men, om man ska vara riktigt petig och få fram alla aromer så ska man inte ha i is utan bara några droppar vatten. Eftersom om man lägger i isen, så kyls whiskeyn ner och kylan dämpar aromerna. Med lite droppar vatten så framkallas det en reaktion som förhöjer smak och dofterna. Källa : dricka.se
dingrinn.blogspot.com
jag drikker min virre rent utan skit,
vattendroppar tar ju bort smak,
även is, men ska man drikka det med något av det så är ju helt klart is mkt godare än en skvätt vatten.
whisky! (bort med E)
whiskyskola!
((MAAD))
Njut Ditt destillat rätt! All whisky av bättre kvalitet bör drickas i tulpanglas med en skvätt vatten i. Dels därför att många av de smaker som finns i whiskyn inte är vattenlösliga. Späder man då ut whiskyn något kommer dessa aromer till sin rätt. Tulpanglaset koncentrerar de frigjorda aromerna. Den andra anledningen är att 40 % alkohol eller mer bedövar smaklökarna skoningslöst. jag ber om ursäkt. ! :( jag som lärt mig helt fel,
((MAAD))
Vem säger vad som är godast? Det är bevisat att några få droppar vatten förhöjer aromerna. Om DU inte gillar det så får det stå för dej, men faktum kvarstår att t.om whiskeybryggerier föreslår att man ska droppar ner lite, lite vatten för att höja arom och doftkänslan.Från sidan du länkade : "All whisky av bättre kvalitet bör drickas i tulpanglas med en skvätt vatten i. " Haha...
dingrinn.blogspot.com
Tack, man kan ju inte veta allt :)
dingrinn.blogspot.com
Grants ska drickas straight vafan, hua. Gillar även flaskans form, perfekt o ha i handen o dricka rakt ur flaskan sisådär 08.00 på morgonen på efterfesten under nyårsnatten. Även om anledningen till formen är att den en ska rulla av båten när du intar Grants på en sådan.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Ni vet vad AFASI är - Oförmåga att uttala ord. Ni vet vad APATI är - Oförmåga känna känslor. Men vet ni vad ISI är? - Oförmåga att dricka whisky. Drick whisky rent eller drick cider istället. bitches.
I like my women like my whiskey, 12 years old and mixed with coce!
/Detta meddelande sponsrades av: Testify. Ditt finger i ögat
Orphan Ja, men det är inte tal om något 50/50, det är bara sanslöst.
jag brukar oxå köra min virre ren, ALLTID.. men jag provade en gång att blanda ut med Redbull, måste faktiskt säga att det var ganska najz
man dricker ju whiskeyn ren, utan is och utan vatten/cola whatever... gillar ni inte smaken, testa en annan whiskey, vill ni fortfarande blanda ut, sluta drick whiskey.
Whiskey sour är gott. 5cl whiskey, 4cl citronjuice och 3cl sockerlag ungefär, givetvis efter eget tycke. Skakas med is. Det är smaskens, inte så sött och sliskigt. Verkar som att man inte får dricka whiskey på annat sätt än rent här... Trist att alla måste vara så hårda och kobåjsiga. Själv dricker jag antingen med en droppe vatten eller som ingrediens i whiskey sour :)
"Om ison och fille är 2pac så är mange (schmidt) lite mer snoop." -verbose- P21