I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Början på en novell: Får jag kalla dig MR?

Övrigt - Blandat

2006-12-29 14:14

Början på en novell: Får jag kalla dig MR?

Får jag kalla dig MR?

Den Indiske pojken slets isär. Småbitar av hans kropp placerades i krematoriets kylskåp för väntan på grillfesten. Som det kallades i vårat tid system. Han smickrades av det långa håret sa Kurzhack då han kammade manen på sin katthäst Gastofor. Han visste att det skulle bli hans död. Långt hår, rökheroin och ett jävligt trångt litet barna arsle. Jojomensan Indisk pojkar kunde sina saker, lättsint trippar de sina ådror fulle med bedövning, ett och ett halvt gram benzo per dag skulle även hålla stressen borta, ett ämne som användes för att framställa rå-anfetamin på den tiden. Innan den kemiska processen från Ryssland tagit sin stilla gång, samtidigt som kommunismen fallit och Riga blivit erkänt som Estlands huvudstad. Nu balsamerar vi hans kroppsdelar med våran säd och förenar vårt barnasinne då vi kommer i akt en sista gång. Prästen dolde en tår bakom ena smilgropen, då de förkunnades att någon stulit liket som skulle begravas och kistan stod tom under begravnings ceremonin. Men det är mycket vi ej vet om Indiska pojkar med djävulens kedja knuten likt en fånge till livet. Våren var på väg och Allgott skulle prova meta för första gången. Det brast samman för honom på bryggan då han fiskade upp en hand tillhörande en Egyptisk bödel från 1200-talet. 

Smaka får vi väl? Vi som byggde från grunden av spetälskande hingstar som aldrig fått sig något. Vi var med då allt hände då stenarna skapades, allt byggdes mot tiden för tiden var inte mogen för du hade inte ens börjat analysera krossade timglas. Elof vågade inte röra elden, det var därför han inte var med oss idag. Inne brunnen i sin själ, tillfriskanden från olika bestyckade samveten han hade svalt den kvällen. Vi minns alla hur han såg ut, lite stelfrusen och omskakad, vi hånade alla honom, till och med dvärgarna vågade komma och spotta honom i ansiktet. Att inne infatta sig med de heliga ederna i huset skulle alla straffas för fick vi veta senare då Ingrid, husmodern hade spetsat kvällscongacen med råttgift, hälften av oss stupade, vi andra som klarat oss, anmälde oss genast till en ABF-kurs. i Darwins teorier.

Jag ofta vaken längst in på natten av alla i huset, analyserade hur mitt liv sett ut om jag valt att gå en annan väg. Jag hade ju alltid haft chansen att utbilda mig, bli välutbildad med ett avlönat jobb och en villa, fru barn, hund och en helt egen drogträdgård. Svampar, euforiska örter och vanligt tjack. Kanske en egen studio där jag kunde sitta och bruka samtidigt som jag målade mina alster, skrev dikter om det sexuella, då och då kanske jag kunde spela in mina egna porrfilmer, bjuda in någon kåt tonåring då frugan var på affärsresa med viktiga slipsklubben. Röka henne kåt och sätta på henne halvt medvetslös medan kameran rullade i gladan lust. Sälja filmerna senare på Internet eller något. Jag kanske skulle råkat göra någon med barn fått fly från mitt härliga till Italien eller något. Aja det hade nog slutat med ångest i alla fall, precis som alltid, så det hade nog varit på ett ut, alltid ställer jag till mitt liv, det är nog så det ska vara i samhället, cirkeln gör komplett med hjärnspöket Ångesten. Klockan hade nu passera

Manager: Underground Beats

Bakom betongmurar och verklighetsflykt målar den nakna konstnären kärleksbrev i sanskrit.

2006-12-29 14:37
Saker kan väl ändå inte brista samman? :)

För övrigt är det överlag ganska dåligt skrivet, och definitivt inte min typ av "humor".
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

2006-12-29 14:43
det var kasst
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till

2006-12-29 14:43
Tycker att det ar skit. Om jag ska vara arlig, och det ska jag.

Riktigt illa skrivet. Det verkar inte ha nagot sammanhang alls, finns ingen rod trad att folja.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2006-12-29 14:47
Gör något annat än att skriva. Det är bortkastad tid för din del.

2006-12-29 14:48
hahahahah

Bakom betongmurar och verklighetsflykt målar den nakna konstnären kärleksbrev i sanskrit.

2006-12-29 14:57
hahahahaha, underbart!

bra jobbat, moodyson!
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2006-12-29 15:05
märker hur katterna sakta ser genom fingrarna för det förpassade embryot

2006-12-29 15:07
du har ett underbart sätt att uttrycka dig, mongo
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-29 15:09
vem vet inte du, vem vet inte jag.

2006-12-29 17:19
rambo!

2006-12-29 17:32
Hm.. ja det va väl kanske inte den bästa svenskan. Finns inget som heter vårat exempelvis. Ska vara vårt.
Sedan är det en del särskrivningar. Och så är det ju bra att markera tal på något sätt. Väldigt svårt att hänga med...
What we do in life echos in eternity.

2006-12-29 17:51
Var du påverkad av THC eller liknannde när du skrev detta?

Then it makes total sense.
WHADUP

2006-12-29 18:07
Emeye, haha, tänkte precis samma. substanser inblandat.

2006-12-29 18:21
"du har ett underbart sätt att uttrycka dig, mongo"
Hahaha..
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2006-12-29 20:23
Jag läste 3 meningar sen orkade jag inte längre för det var så dåligt. Ledsen, men du har säkert något annat du är bra på.
Rehab is for quiters.

2006-12-30 00:33
ha ha ha alla felskrivningar och sådant är ju för att de ska vara där, förstår mig inte på gramatikbarn.

nej inge THC behövs inted för en skr salivstrimma.

2006-12-30 01:42
Jag diggade det faktiskt. Härligt intetsägande och svårt att följa. Men för i helvetes korvkiosk, fixa till spårket i texten.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2006-12-30 02:47
bra, mephisto...

2006-12-30 02:50
Snarare VÅRT som inte finns, inte VÅRAT.
•pave paradise•

2006-12-30 03:31
Om jag skulle bli ombedd att sammanfatta texten till ett ord skulle jag säga svårläst. Du använder alldeles för långa meningar. Texten är fylld med felstavningar och felformuleringar, och utöver det har du valt att framföra hela texten i kursiv stil. Jag kan inte förstå texten som helhet, och endast ett fåtal korta stycken tycks vara sammanhängande.

Men inget ont som inte har något gott med sig. Nu har jag i alla fall en aning om hur det känns att vara dyslektiskt. Dessutom var din inledning bra och väckte intresse. Ett intresse som sedan dog när du började beskriva dina egna beskrivningar. Jag ger din text fyra utav fem suddgummin. Det femte suddgummit behåller jag själv för att sudda ut minnet av denna bedrövliga text.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2006-12-30 03:56
Förväntansfull på en fortsättning! Spännande.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/

2006-12-30 07:08
ha ha underbart med så många olika saker som intas av er (=
ska jag skylla stavfelen och meningarna på att jag inte bott i sverige på 3 år=P

är intressant att se hur folk reagerar på en sån här text, saken är den att historierna kommer länkas fram till ett mönster längre fram

texten kommer med inehålla en del hemliga katter och andra varelser som gärna sparkas på samt masakeras.

EN

D
E
L

KOMMER INFINNA SIG

PÅ

M
E
N
T
A
L
SJUK
     H
     U
     S

2006-12-30 11:50
Gastofor är i alla fall ett bra namn på en katthäst, så mycket kan jag ge dig.

2006-12-30 12:28
Hazn_: Har svårt att se ironi i din kommentar, men menar du min lilla "spårket" tabbe, så ber jag dig avlägsna dig från jorden =) Det var ju bara en tangentbordshalkning :P

Sen har ju inte jag tagit åt mig uppgiften att skriva en jävla bok, så huruvida mitt språk är korrekt eller inte, hör ju inte hit.

Om du på allvar diggade det jag sa, så säger jag word på din kommentar till mig :P
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2006-12-30 12:45
lhabia
Vill du slå vad?

Det finns inget som heter vårat, det heter vårt.
Ett jävligt fult ord förövrigt..

2006-12-30 12:54
Vårat finns absolut inte, sen tvekar jag på vårt också. Jag tänker vår.

2006-12-30 14:37
välkommen vår i sydney topp

2006-12-30 19:57
låt han leka med dig som en skolbok

2006-12-30 21:06
Jag gör bara som alla andra på whoa, mephisto :) Nothing personal

2006-12-30 21:29
mephisto, det finns både vår och vårat. vår lägenhet, vårat hus.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-30 21:31
våran och vårt finns ju oxå.. våran och vårat är nog mer vardagliga och användes i tal.

2006-12-30 23:37
hahahaha det måste vara på skämt så dålig kan ingen vara
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"

2006-12-30 23:51
va taskiga alla är hehe.
PAO!

2006-12-31 16:31
sewsis
Man säger vårat i tal, ja. Men enligt ordböcker finns inte vårat, det är endast skriftspråk.
Vill man verka seriös bör man nog hålls sig sånär inom ramarna i alla fall.
Och den där novellen (eller vad det var) är, så vitt jag vet, i skrift.

2006-12-31 16:41
Den Indiske pojken slets isär. Småbitar av hans kropp placerades i krematoriets kylskåp för väntan på grillfesten. Som det kallades i vårat tid system.

Ett tips e ju att du använder dig av någorlunda vettigt språk.

Som det kallades i vårat tid system.

Den meningen tex skulle ju få novellen refuserad omedelbart :)
cry me a river!
--> thcrew

2006-12-31 16:47
Han smickrades av det långa håret sa Kurzhack då han kammade manen på sin katthäst Gastofor.

Vem smickrades av det långa håret? 
Pojken? doftar syftningsfel.. 

Han visste att det skulle bli hans död.
skulle katthästen bli hans död?

Långt hår, rökheroin och ett jävligt trångt litet barna arsle
särskrivning.

..på den tiden. Innan den kemiska processen..
Meningsuppbyggnadsfel

vet inte om jag ska fortsätta.. :/
cry me a river!
--> thcrew

2006-12-31 16:48
vår vårt våran vårat finns förövrigt alla, dock med en "varning" när det gäller användandet av de senare..
cry me a river!
--> thcrew

2006-12-31 16:51
MR bör förövrigt skrivas som Mr. ;)

Breaky Grl my love :)

I den senaste (12:e) upplagan av Svenska Akademiens Ordlista (SAOL) anges formerna "våran" och "vårat" vara "vard.", d v s vardagliga. Formerna "vår" och "vårt" saknar sådan markering.

Motsättningen mellan "vår"/"vårt" och "våran"/"vårat" är ett exempel på konflikt mellan olika språknormer. Och eftersom den ena normen (att säga "vår"/"vårt") har större prestige så brukar dess företrädare inte ge med sig i första taget.

Den som vill säga "våran"/"vårat" bör vara uppmärksam på att det finns språksituationer då han kan förlora åhörares förtroende, eller i varje fall få dem att bli mera koncentrerade på hans stilnivå än på hans budskap.

Å andra sidan finns det säkert språksituationer då man blir stämplad som en utböling och främling om man säger "vår"/"vårt" istället för "våran"/"vårat". Detta är ju inte alltid önskvärt.
cry me a river!
--> thcrew

2006-12-31 16:54
joda: för i helvete...
http://www.last.fm/user/Ayanamii/
Rappare

2006-12-31 17:09
Min första spontana reaktion var: VA?!
Ett rätt så tråkigt försök att vara uppseendeväckande i mina ögon. Om du börjar en novell på ett sätt som får alla läsare elda upp sidan kommer du inte bli särskilt framgångsrik.
hej

2006-12-31 17:11

mYs? vad?

cry me a river!
--> thcrew

2006-12-31 17:26
joda 

svenskalärare?

2006-12-31 17:31
Nej, långt ifrån.. men heter man Sokrates P25 bör man ju kunna ställa krav på att man kan någorlunda korrekt svenska, särskilt om man ger sig på att skriva ett litterärt verk.
cry me a river!
--> thcrew

2006-12-31 17:33
Sokrates var väll iofs inte svensk :P

2006-12-31 17:35
Nej, syftade mer på den akademiska aspekten..
självklart var han grek..
cry me a river!
--> thcrew

2006-12-31 17:36
" genast till en ABF-kurs. i Darwins teorier. "

Det där e väl ett rätt uppenbart exempel på hur man inte ska skriva förövrigt..

no offense liksom..
men va gör folk i skolan nuförtiden?
cry me a river!
--> thcrew

2007-01-01 02:21
ha ha ha orka! Fan så roligt med alla upprörda pretantiösa orgillrare, har ni ngngång läst Burroughs, Nikanor Teratologen mf så bör ni se detta som ett annat sät, roligt med alla barn här som ska försöka leka vetande inom svenskan. Barnen förstår inte att allt detta e uppbyggt på detta vis med säkra fel för att sätta folk och meningar å se om folk förstått efter ett tag brukskapen på detta.

2007-01-01 02:35
Lite småtråkigt skrivet, på något sätt.

Långt hår, rökheroin och ett jävligt trångt litet barna arsle(Ska vara ett ord, barnaarsle/barna-arsle). Jojomensan(komma ",") indiska ('indiska, ska vara med liten bokstav, så länge det inte är namn av något slag, finns dock undantag) pojkar kunde sina saker.

Långt hår, rökheroin och ett jävligt trångt litet barna-arsle. Jojomensan, indiska pojkar kunde sina saker.

... annars, visst :)
Signatur får rum här

2007-01-01 02:51
joda
Jag sa ju förövrigt allt det du nyss skrev, i mitt tidigare meddelande, så var ville du komma?

2007-01-01 04:16
självklart