Moderator
2006-12-27 17:19
Bo i Tensta
Hej hej hallå whoaboken. För lite mer än en vecka sen fick jag ett erbjudande att bo med en kompis i Tensta (via blocket) och blev glad och upprymd för det var en stor trea till ett billigt pris. Så på juldagen sitter jag med två trevliga vänner och dricker lite sprit för att fira att julen är slut och berättar stolt om mitt fynd. Till svar får jag då att området är livsfarligt och jag ska vara glad om jag överlever en vecka. Idag träffade jag en kompis som även hon gav mig varningen "Flytta för fan inte dit, folk blir ju skjutna på väg hem från tunnelbanan där". Är Tensta så jävla illa att bo i? Eller kan man klara sig bara man inte söker sig till bråk och inte lägger sig och sover i en mörk gränd på fyllan? Kommer inte bo mitt i tensta utan typ mellan Tensta och Hjulsta, är det bättre?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Brukar nte skottlossningar sändas i rikstv? har inte hört om något.. men sov inte i gränden bara :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är inte så farligt som det låter, kvällstidningarna bombade på så mycket om Husby när jag bodde där att jag säkert skulle trott på det om jag bott ngn annanstans... Jag kan bara komma på en skottlossning i Tensta på senare tid och det var knappast någon som var på väg hem från tuben
jag blev skjuten på min stackars rumpa i Tensta. Visserligen var det av min kusin och en soft air gun och jag hade skjutit honom först ett antal gånger men den händelsen skrevs det säkert om.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
asch d e najs stalle asso rinkeby o tensta osv e inte som alla tror, d e ba hoginvandring d'a'ra ........ ar i Chicago just nu :D hElt jakla najs :D visst ere mkt skjutningar pa tv men inget som kmr inom mitt hall :D finns massor me ap g'a'ng hara men skit i dom so skiter dom i dig, samma galler tensta o rinkeby o skit i det hara 'ey brurshan har du cigg?' vill du bjuda so bjuderu vill du ej 'sorry boys jag har inga' 'a'nda du kmr fo h'o'ra :) d'a'ra GOOD LUCK!
Tutilooooo
Moderator
2006-12-27 18:02
Så det är inte all it's made out to be?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
tidningarna säljer ju på skitsnack, och folk snackar skit som tidningarna skriver om.. du kommer klara dig aldeles utmärkt i tensta GLHF!
Flytta till Tensta.
Flytta till tensta.
Moderator
2006-12-27 18:25
Hur är det i övrigt då? Nice kebab? Ok affärer? Systembolag?
det är sverige vi bor i förfan.. så jävla illa är det inte nånstans.. sålänge du klarar av att det nästan bara bor invandrare där så är de lungt..
http://www.danasoft.com/sig/Rttis.jpg
gott gott grillen tensta, bästa kebaben i sverige! flytta dit och testa.. du blir inte besviken.
Moderator
2006-12-27 19:29
Jag vill flytta dit. Fast nu kanske det blir Husby istället, lite högre hyra men den snubben hör iaf av sig :D
"jag blev skjuten på min stackars rumpa i Tensta. Visserligen var det av min kusin och en soft air gun och jag hade skjutit honom först ett antal gånger men den händelsen skrevs det säkert om." hahahhahahha nej men klart du kan bo i tensta, det kanske inte är det lugnaste området i sthlm eller whatever men det är inte en tiondel så farligt som dina kompisar försökt få dig att tro
skriv kort, helst inte alls
Haha, det där var det korkaste jag har hört. Om vi säger såhär: Hur mycket hör du på tv:n, radion eller tidningar om hur många människor som blir skjutna här i Sverige? Folk pratar om förorterna som det vore ett sydamerikanskt ghetto eller ett amerikanskt.
"Som tjej hade jag dock avrådit dig. Tensta är inget bra område..." vad är det för fel att som tjej bo i tensta? "Är man kille så kan man bo överallt i Sverige utan problem, så go ahead flytta dit." hahahaha...HAHAHA! :D killar upplever mer våld en tjejer!! hur ofta brukar tjejer hamna i slagsmål? hur ofta brukar tjejer få panik och använda knivar/pistoler? våld bland killar är så vanligt att ofta så bryr sig ingen.
peaches: spelar det någon roll vart jag bor? Men okej, jag bor i en bondhåla. :)
Tensta är chill ... Rinkeby med ... Folk är inte så jävla Pang-Pang-jag ska cutta dig ... som folk vill få det att verka.
Bara för att d..d..d..dduuuu är rädd ff.f...förrr miiiig!
jag har en polare som har bott i tensta i 19 år, å han har klarat sig, for the record, han heter Jens Arvidsson
http://www.sthlmmd.se
Jag och en polare bodde där när vi jobbade i sthlm ett tag, hade min nya fina bil på parkeringen varje natt utan några som helst problem. Det enda vi stötte på var några smågangster's som trashade rutor på en skola i närheten som sprang när vi gick förbi. + Att du får dig lite alkis-underhållning när du går och handlar nere vid tensta centrum ;)
Jävla förbandade förband
Moderator
2006-12-27 21:53
Fan jag blir ju fett sugen på att flytta till Tensta nu, synd bara att det verkar bli Husby.
Husby däremot är inte najs. Fullt med somalier, hög risk att du blir rånad om du är ute på natten och är svensk. WALLA
Moderator
2006-12-27 22:14
Men det är lugnt för jag går alltid runt med AK-47a så om de vill komma så komm då. I shoot dem muddafukkaz!!!! GAAH!!! BLAM BLAM
blää för husby, för mycket somalier :( araberna i tensta är skönare än somalierna i husby ANYDAY!
jaja peaches vi vet att du inte gillar att bo i betongen och att du haft dåliga erfarenheter (som jag själv tycker är hemska) men säg det inte från ett kvinnoperspektiv och att det är livsfarligt för kvinnor i miljon-programmen känner många som bor i dom mest kända utsatta områden som finns i sthlm och aldrig råkar ut för något. till fråggeställningen: nej tensta är inte farligt och nej du blir inte skjuten. det är tunnelbana in till centrala sthlm (alltid ett plus jämfört med pendeltåg) och det är inte så långt bort med tunnelbanan heller. självklart är det en del brottslighet i tensta som alla andra förorter i sthlm . men det är säkrare att bo i tensta än på södermalm,vasastan,norrmalm så tänk på det istället än för att lyssna på dina polare tydligen aldrig verkar ha varit i tensta och som alla andra som aldrig bott i en miljonprograms-förort tror att det är farligt där. ganska logisktr att dom få (ja dom är relativt få) som är kriminella där gör sina brott i innerstaden för att få pengar (är väl inte så kul om morsan kommer förbi centan när man gör något olagligt eller?)
//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //
om du går runt med samma inställning som peaches så lär du garanterat hamna i trubbel.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
eldon: iofs är det mer somalier i tensta än i husby. och vad är ditt agg mot somalier. känns som nya zigenarna/romerna legitimt att hata dom för man är bra på att generalisera och som många andra tycker det är tacksamt att skylla på den gruppen i dom förorterna som kom senast.
//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //
Asså, Det är väl farligt att bo vart som helst i sverige om man umgås i fel umgängeskretsar. Men om du bara håller dig till ditt, så är det nog ingen som kommer att lägga sig i ditt liv mer i Tensta än i någon annan förort.
Hasch och Kokain - Bajensvin!
hahahaha vadå skjuten folk har gjort tensta till jamaica jag garanterar dig att tjejen som sa så till dig säkert varit i new york fler gånger än hon varit i tensta... inget område är farligt så länge du inte beblandar dig i dåliga kretsar, då är det du själv som valt det, men att folk faller offer för omotiverad våld o sånt e väldigt ovanligt, de enda stället där ja tror att ja skulle känna mig lite osäker på är väl rosengård, fast jag har inte varit där nångång så ja borde inte uttala mig på den punkten....
Helt allvarligt så e det så mycket bullshit att det skulle vara så farligt i tensta, de e verkligen mycket fördommar. Om man har nått otalt med någon där är det väl en annan femma eftersom alla känner varandra men det kan ju också tolkas som något bra. De e mysigt i tensta även fast de e gangksa slitet. På sommaren ser man alltid hur äldre sitter på torget och softar. Om du nu blivit varande för alla ghetto barn som bor där så kan du tänka om eftersom de oftast inte hänger specielt mycket i tensta själva och som sagt inte hoppar på folk utan anledning.
om du inte becknar horse eller rånar värdetransporterna e i centa så är det kool
Mycket snack om att det skulle vara fler somalier i husby än i någon annan förort...Dom är ju överallt.
Ride 13"s y que?
Men om du bara håller dig till ditt, så är det nog ingen som kommer att lägga sig i ditt liv mer i Tensta än i någon annan förort. ok, jag tycker inte att man ska måla upp skräckbilder av vissa förorter men jag blir så sjukt less på folk som ska påstå att alla förorter är likadana och att det bara är folk som letar bråk som drabbas av det. det är skitsnack på alla sätt, vissa områden är mer kriminellt drabbade än andra. deal with it. det innebär tyvärr också att helt oskyldiga människor oftare drabbas av brott på vissa ställen än på andra...palla låtsas som att allt är hunky-dory överallt i sverige bara för att områden som är kassa med svensk standard är drömställen jämfört med rio de janeirios favelas liksom...
Okej, jag har bott i Vårby gård och i södertäle, nu bor jag utanför södertälje. Men båda de två ställen har lite av ett rykte av sig att vara farliga och dåliga ställen att bo på. Men det har aldrig hänt mig något, och jag är ändå ute rätt mycket om nätterna och rör mig, För om de är massa folk som skriker, så går jag inte dit för att kolla, jag går därifrån, om nån sitter och stirrar på mig, så stirrar jag inte tillbaka, utan låssas som jag inte sett honom. Håller man sig till sitt eget, är risken för att man ska råka ut för något mycket mindre. Annars kan du nog bli rånad eller få dabb i vilken ort som helst. det innebär tyvärr också att helt oskyldiga människor oftare drabbas av brott på vissa ställen än på andra Mest kriminalitet finns det väl ändå inne i stan isf, men jag tror knappast någon skulle säga åt honom att inte flytta in i en 3 i innerstan bara för att de är så mcket skit där.
Hangaround
2006-12-28 12:25
Fixa i västra. kAn du hänga med mig och alla japaner och kineser.
tensta e inte farligt nånstans , bara för att mesta delen av befolkningen har invandrarbakrund och många e högljuda på kvällen , nära till kista c helt okej softare en söderort
ARE U READY FI DI ROAD
Asså det e lugnt om du ska bo där om du inte rånar alla du ser vilket du inte skulle göra om du bode någon annanstans heller så det e lugnt
Meep meep
Tensta är utan tvekan top 3 vidrigaste platser jag besökt i hela Sverige. Har varit där en enda gång och kommer förhoppningsvis aldrig bli tvungen att sätta min fot där igen. Det första jag möttes av när jag klev av tunnelbanan var 5-6 kickersturkar som stod och dansade och klappade händerna runt en papperskorg de satt eld på. Hela området andas socialbidrag och misär. Och ni som säger "håller du dig till ditt så är det ingen fara". Vad fan menar ni med "till ditt"? Att man ska gå och stirra ner i marken som en råtta för att undvika konfrontation dagligen?
Vem är du, tjänsteman?
Och ni som säger "håller du dig till ditt så är det ingen fara". Vad fan menar ni med "till ditt"? Att man ska gå och stirra ner i marken som en råtta för att undvika konfrontation dagligen? Antingen det, eller köpa en hummer, 4 negers i biggy size och en rejäl puffra
"Antingen det, eller köpa en hummer, 4 negers i biggy size och en rejäl puffra" aaah, rapperpaketet, en klassiker.
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
Soheil P22 bara av rent intresse, vilka är dom andra två på din topplista? :)
Du borde nog väcka dina vänner.
One Love!
känns ju lite som om man drar till sig trubbel som tjej om man smyger runt och väntar sig dåligheter hela tiden, slappna av och noja inte så mycket, det är bara jobbigt och onödigt.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
och vafan, "Det första jag möttes av när jag klev av tunnelbanan var 5-6 kickersturkar som stod och dansade och klappade händerna runt en papperskorg de satt eld på." åh nej, de dansade och klappade händerna, the HORROR!
hahaha kan tänka mig att det måste varit hemskt
Misery_chick : Du måste vara bra korkad om du tror att själva dansen och klappandet var ett problem. Jag syftade snarare på att jag blir måttligt imponerad av tonåringar som först sätter eld på en papperskorg, för att sedan dansa runt den och applådera.
Läste du ens hela meningen innan du citerade och försökte göra dig rolig över det? Öppna ögonen och sätt allt i sammanhanget istället.
Ditt intellekt gör verkligen skäl för ditt nick.
Vem är du, tjänsteman?
OJOJOJJO
K.O!
jag hade en komps som bodde i tensta i några år. jag upplevde inga oros eller farlighetskänslor där varken dag eller nattetid, det gjorde inte han heller. Dessutom har de den kungligat bra gott-gott grillen som i minja ögoin är en av de bästa förortsgrillarna ever. mycket bra och goda saker har de, mins särskilt en bra bakisupplevelse av någon slags nice kycklingrulle.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob
Jag hade en polare.. Han dog i Tensta..
Love Music And Dance
jag bor fan där nu inte så jävla farligt
framåt stolta AIK