I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur var eran jul? min var skit..

Övrigt - Blandat

2006-12-25 16:09

Hur var eran jul? min var skit..

Måste få skriva av mig lite till dom som inte hadde en så trevlig kväll som  ni hoppats på.

Jag började min jul med att gå upp klockan 08:00 för att åka till min farmor på sjukhemmet, var där strax innan 10:00 och hadde trevligt, fick 500 kr var *jag och min bror*, efter det åkte vi hem till min mormor och morfar där vi då skulle fixa julen, var där 12:35 ungefär och skulle äta jullunch med vänner etc, min polare var där å fick en julklapp av mig, allt var skoj.

Klockan närmar sig 15:00 och jag, mina 2 syskon, min kusin, min morbror, min mamma och min mormor/morfan började kolla på kalle anka som man alltid gör på julafton, käkade gott julgodis och hadde en almänt trevlig tid, tiden går och det är dags för middag då allt börjar.. min morfar som är halv alkis, inte alltid full men klarar sig inte utan alcohol, då tar min morbror fram lite snaps som man brukar dricka på julen, jättegod hemmalagad julmiddag och gott men det är då min morfar börjar dricka snapps, och jag fick nog ner sig ett par sånna här små snapps flaskor.. han hadde då druckigt lite folköl innan tror jag.. allt går bra och mormor och mamma/morbror diskar och vi alla äter mer godis och har trevligt.. runt 20:30 samlas vi och min lillebror är jultomten * weii jättte skoj^^* och delar ut julklapparna, vi öpnar dom och alla blir glada, efter en stund när morfar är lite halft i gasen så börjar han och grannen tjöta om hur det är att se jorden från rymden, dvs angåenge svensken i rymden, våran granne som är väldigt spirituel, tror på indiska kulturer om karma och sånt, ja ni vet vilken typ :)  jag håller med henne om att den upplevelsen man ser är helt makalös och kan förändra ens livsyn på lited, för dom första astruaterna som åkte upp.. många utav dom kom på sinnessjukhus eller blev religösa med vad dom såg för ingen hadde ju sett jorden på den nivån innan, iaf då säger min morfar att "neee.. det ända man ser är ju ett kävla klot" och grejen med han är att han ska alltid ha sissta ordet och trycka ner en så jävla mycket, kränka folk för att han ska ha rätt.. dom börjar tjaffsa om att att han ska lyssna på oss/våran granne och se vad hon menar.. men han gör inte det ovh blir sur.. sen ballar det ur totalt, han och min morbror börjar bråka då min morbror försöker lugna ner han, ber han sluta dricka etc.. grejen med min morfar är att han är så jävla falsk mot sig själv för att se bra ut när han gort fel * jag riktigt hatar sånna människor* och blev djupt sårad och ledsen och började gråta, han säger att det är allas fel och alla mår skitdåligt.. det blir värre och vi tar alla saker och går över till grannen, morfar skriker en massa saker och vi pallar inte mer.. alla gråter och mår illa, han gick och la sig till slut, mormor fick lugna ner han.

vi är hoss våran granne och jag gråter.. gort i över 1.5 timma nu *är väldigt känslig mot sånt och känner mig djupt sårad* hon kokar te, orkar inte dricka då jag är alldeles för ledsen, tiden går och det har nu gått 2 timmar, klockan är ca 01:00 jag och brossan tar våra grejer och åker hem till oss med våran piagio moppebil *riktigt ball* Jag och brossan * han som är 19 imoron* kommer hem, sitter vid datorn och pratar ut lite med n&

"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2006-12-25 16:09

sitter vid datorn och pratar ut lite med några polare, går och lägger mig vid 03:40 nångång och sov dåligt, vaknade 13:30 någon gång och vaknade under djupsömn.. mår fortfarande dåligt och dagen har gått med lite musik och goda mackor, brossan åkte tillbaks till dom för att hämta morsan och min minsta bror och ja.. här sitter jag och skriver av mig utav den julen min morfar gav mig.

Jag älskar min morfar men ibland blir jag så förbannad att jag hatar honom, jag vet inte vad som händer efter igår då detta var det värsta jag varit med om när det gäller honom.

Tack för att ni läser och ha en trevlig forsatt jul och nyår.

//Caesar

2006-12-25 16:10
Akta så inte folk börjar grina på dig ny bara för andra kan ha haft det värre.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-25 16:11
Folk får klaga så mycket dom vill, bryr mig inte om dom kommer och säger att jag haft det bra för att dom ska kunna känna sig bättre, vill bara skriva av mig och dela med mig utav min jul, men tack för dom som tar sig tid att läsa.

2006-12-25 16:14
jag missade bussen som jag redat betalt upp till min mor och släkt. så jag satt hemma själv drack folköl och kollade på film
//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //

2006-12-25 16:15
fridge P17

njae absolut inte, men just den tiden satte sig ganska djupt men det var ganska lungt när vi kom hem

2006-12-25 16:16
oj samma sak hände mig fast, hippie killen var den som kränkte å snackade om att hitler var bra, å att alla afrikaner e araber.

å så fortsatte han.

tills jag flippade å tryckte ner han på marken i ett stenhårtstrypgrep, å sen kastade ut honom.

denna killen kan inte dricka. han satt å diskuterade varför hitler var så bra om man bortser ifrån utrotningen, å jag bad honom inte prata me mig för jag pallad einte för han ger sig inte. så ställer han sig å snackar med mig i ca 20 minuter fast jag inte svarar eller kollar åt hans håll.

så där rann bägaren över.
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2006-12-25 16:16
moufassa P25

Jo, kan tänka mig hur man mår efter missat det =/

peaches F23

Jo, inget skoj att få reda på att någon man gillar dör på julafton ?=/

2006-12-25 16:18
TeKoNe P24

usch, ja jag skulle gort samma sak, någon släkting till dig eller?

2006-12-25 16:18
jag fick reda på att min farbror (som är i väldigt dåligt skick) blivit misshandlad igår och ligger på intensiven med allvarliga skador, blåslagen och har inre blödning. han e väl i 70 årsåldern med hjärtproblem och kan inte ens gå kanppt. jävla fitthorungar alltså. jag bilr så förbannad.
jag levde för kicken , precis som du

2006-12-25 16:22
Hannich F0

å fyfan, stackars en =/ att folk är så sjuka att dom hoppar på en gammal, sånt gör mig så jävla sne, hoppas han blir bättre.

peaches F23

ok, så bra att man fick ha tid att säga hejdå etc innan dom går bort, men klart har man känns någon, djur som människa i 20 år så är det inte skoj att förlora dem.

angående nyår så vette van för mig, Min 20 år dags var katastrof med bråk, samma med julen och 3 gilt är nog nyår =/ men man måste ju försöka se det possitivt

2006-12-25 16:23
Fatcaesar P20

nä en polare till mig, vi brykar ha samling hos mig efter allt julfirande för å dricka å softa.

kanske skall säga förredetta polare
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2006-12-25 16:23
james browns nära och kära kan inte ha en bra julafton

2006-12-25 16:44
TeKoNe P24

Mjo hadde nog blivit min föredetta polare också.

2006-12-25 16:54
Jo Min jul va riktigt trevlig!

2006-12-25 17:01
Julen är överskattad när det gäller stress och paket och hit och dit.
Men att träffa familj och släkt och ha alla samlade för en gångs skull. Det kan man inte klaga på :)
Jag vill ha roligt , inte trevligt

2006-12-25 17:12
Min jul va ratt trevlig. Satt med mina rumskamrater. Som ar 5 stycken och at lax med potatis och citronsas, massa godis och de mesta sluta i en dimma sa att saga. Men man kan ju inte direkt saga att det ar nagon julstamning i Barcelona. Man saknade familjen men det ar alltid kul att fira jul pa ett annorlunda satt ibland.

Nyar daremot kommer bli fet!!!!
Du och dina farsor?

2006-12-25 17:33
whone varför inte?
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa!
jewelheist.tumblr.com

2006-12-26 19:39
fick vara ensam utan min man....för migrationsverket kunnde inte bevilja han uppehållstillstånd efter 6 jävla månader...i mother fuckin kamerun

när det står klart och tydligt i utläningslagen att om man är gift så SKA uppehållstillstånd bevijlas...

det är svårt tydligen och spriva ett papper med 5 rader på.. ...det måste ta 5 jävla månader...

HAr inte fått knulla på hur länge som hälst

ledsen men måste passar på och klagar lite.... när ni andra gör det så känns det ok...
true love is so rare, but don`t u worry i`m going no were//MRS MONDAY

2006-12-26 19:53
Det hela började på kvällen den 23:e . Min pojkvän skulle ringa mig när han var ute, men han ringde aldrig, så jag skickade ett meddelande och efter det stängde han av mobilen.
Till slut så ringde han upp. Rätt full.. och började snacka om att han inte ville flytta till Göteborg för min skull och sen började han gorma om att han ville festa vidare och prata med mig imorgon. Jag gick inte med på det, utan tyckte att han borde gå hem och prata med mig och reda ut det här.

Efter mkt om och men gör han då det. Jag är så nervös att jag går in till pappas barskåp och hämtar en flaska gin och börjar dricka ( har hållt mig nykter i 2 månader på grund av att jag missbrukar alkohol.) Så ringer han och säger samma sak, han vill inte vara med mig och jag börjar så klart gråta. Mamma och pappa vaknar och börjar skrika på mig :

" LÄGG AV NU FÖRFAAAAN" när jag gråter fram att Erik gör slut. Istället för en jävla kram får jag det kastat i ansiktet på mig. Jag låser in mig på toaletten och fortsätter dricka gin.

Dagen efter så ska jag hem till mormor o morfar o baka. Jag dricker mer Gin till frukost för att dämpa ångesten.. åker hem til mormor och morfar och berättar vad som hänt. Man ser bara hur morfar sjunker ihop. Han älskar Erik , och har gjort från första stund.
Så morfar gråter, jag är bakis och mormor kramas.

På julafton börjar jag dricka glögg vid 13:00 och fortsätter så och lyckas vara fullare än mamma för en gångs skull på julafton. Brukar alltid vara så att hon är klapp kanon vid 15:00 och sitter och gråter med mormor o morfar och pratar om hennes döda bror.
Morfar gråter det första han gör när han ser mig. Jag hämtar baileysflaskan i barskåpet och sätter mig vid barnbordet.
Kan inte sova sen på natten, utan ser på film efter film efter film och tänker på Erik hela tiden.

Det var min jul.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2006-12-26 19:59
min morfar är satan själv.
han skulle sälja sitt gamla landställe till min mamma för att dom inte kunde bo kvar där.
Men priset han ville ha var så högt så mamma inte skulle ha råd med det. Då lacka han ur och vi har inte pratat på ca 2 år.
Fine by me, jag hatar honom, även när jag var liten mådde jag dåligt när vi skulle åka och hälsa på honom. Han har världens temperament och skulle inte tvekat att smälla till mig om jag spillde mjölk på bordet.
Det är bara sund att jag inte kan träffa min låtsas mormor, jag tycker så synd om henne för att hon måste leva med honom. Hon är för sjuk och gammal för att skilja sig.
Annars är det skönt att slippa fanskapet.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2006-12-26 20:10
Moufassa

Jag hade inte bangat på att Joina dig.
Enda som var kul på Julen var när min Farbror började gorma på min Faster som är en lömsk hynda.
Det var lite kul.
Men sen vare Fyllejul med släkten och alla skrek o höll på.
Fett illa.
Hatar fyllejular.
Det är ok om man själv är full, men nån måste ju ta hand om alla ungar som är där, och ingen gör det för att de är så packade.
Fulla svenssons.
fyfan.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2006-12-28 20:22
i min bakfullhet begav jag om min mamma oss till min moster där vi möttes av ett sk dårhus, mormor som knappt hörde ngt och 2 småungar i åldern 2 och 6 som är mina kusiner hade upplopp bland julmat och diverse ting...alla klagade och grinade på varandra sen efter att de små djävularna fått sina julklappar hade de sönder de och därmed var julen över..ja gick hem med min moder och sen fortsatte ja kvällen med att hinka öl på en närliggandes krog.
aldrig mera jul
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-28 20:49
Hata julen. Alltid.

2006-12-28 20:51
fått kicken från praktiken och bruden jag är intresserad av har stuckit till någon annan lirare =) allt hände igår på min födelsedag också =) timing imo
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2006-12-28 20:54
min jul hade allt en riktig action film ska ha inklusive kyckling

2006-12-28 20:59
ninni_piff F19

Därför jag skapade denna tråden för dom som inte hadde en bra jul, let the feelings go.

fimp F23

tycker det är jävligt fel att göra slut dagen innan julafton =/ det pajar så jävla mycket inför julen.. vet inte hela historien men känns fel att din familj inte stöttar dig men ska inte säga för mycket, hoppas du har det bättre ny dock.

2006-12-28 21:00
helt ok i relation till vad man kan förvänta sig av en hel helg tillsammans med mina konstiga släktingar. det var dock inget speciellt upphetsande med själva julafton, drack corona och kollade på dr. Phil.

THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2006-12-29 01:47
Grattis, hade det där varit det värsta jag varit med om i mitt liv hade jag svävat på små moln av lycka just nu...

2006-12-29 01:58
Fatcaesar P20, började du grina bara för det? hahah..

aja tråkigt att din jul var skit.

2006-12-29 11:46
Ge din gamle morfar en rejäl utskällning! Tror inte att det håller om du börjar lipa. Ursäkta mitt ordval, men du måste verkligen stå på dig och ge han vad han förtjänar. Ställ han mot väggen helt enkelt. Skriv upp allt de saker du inte gillar hos han och ta upp det.

Du borde träna på att skriva tydligare btw :p

2006-12-29 11:50
typiskt whoa att inte lösa andras problem utan bara klaga över sina egna...

2006-12-29 11:52
musica
tråden heter ju "hur var eran jul.....?" kanske därför folk skriver om det. vad vet jag!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2006-12-29 11:54
fast det är ju så typiskt att alla sitter här och gråter ut och ingen direkt hjälper någon

2006-12-29 12:04
är det nån som kommer ihåg den där sjukt legendariska tråden från förra julen, med han som påstod sig vara punkare och ha låst in sig på sitt rum med hela släktens julmat?
skriv kort, helst inte alls

2006-12-29 14:14
jag va sjuk på jul iallafall.. sho
C A S H F L O W - C L O T H I N G // BLOGG.CASHFLOWCLOTHING.COM
Graffare

2006-12-29 14:51
Soulchild P22

hahahaha, skämtar du eller! låter sjukt roligt
They called me Mr. Glass

2006-12-29 15:48
hade en asskön jul i marocko.. på julafton låg jag på stranden och på eftermiddan åkte vi på en 4-timmars fyrhjulingssafari..
ich kenne nichts das so schön ist wie du

2006-12-30 03:36
Hm blir så jävla less på min morsa för att innan julen hade hon LOVAT att inte drickat nå alkohol men vad händer? Jo klockan 3,4 på dagen sitter hon full! Blir så sne på henne när hon dricker hela tiden!
Det var typ min jul, morsan sitter full, likaså styvfarsan
Live Hard, Die Young

2006-12-30 11:21
Soulchild P22

Den killen var ju helt sjuk, allt för att han inte fått tillräckligt med julklappar eller något sådant patetiskt var det.
Keep crushin'!

2006-12-30 15:39
varför?
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!

2007-04-01 01:19
mmm
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2007-04-01 02:45
RandomHero 

heh gammal post :P