Hon satt och läste sin bok, plötsligt blev hon en häst...
Jag tänkte i denna underbart pompösa tråd dela med mig av min åsikt angående människors olikhet och hur jag ser på ett väldigt specifikt fenomen. Åsikten kommer som vanligt att presenteras ofantligt omständigt och med så många onödiga ord som möjligt. Men för att alla åtminstonde ska förstå hur jag filosoferat och resonerat denna gången, tänkte jag likt en tjock och berusad jultomte dela ut ett gäng exempel, en glöggdoftande historia samt några hemmasnickrade preferenser. Eventuellt kan det tänkas att några frostskadade metaforer smyger sig in i tråden (ja, precis som en kåt tomtenisse...), vid ett senare tillfälle om ni uppför er snällt, trevligt och en smula exemplariskt. Här är iaf vad jag vill prata om idag:
Jag hatar människor som skrattar högt åt saker de läser.
(Exempel 1) - Jag sitter en eftermiddag på en knäpptyst bus med folk som uppenbarligen är extremt trötta efter jobb, skola och annan stress. Stämmningen är skrämmande dålig, nästan lite skillsmässoaktig och alla som så mycket som hostar får kallt räkna med ett par högljudda suckar, fyra "Amen, käka en jävla halstablett nångång" och hat från exakt samtliga medresenärer. Alla vill därför så snabbt som möjligt komma till sina förbestämda hållplatser och sitter och halvsover när en kvinna plötligt och lustigt lyckas få ner en valnöt i alldeles fel hals. Det är iaf vad den barmhärtige heimlich-killen tänkte innan han blev bortputtad med motivering "Jonas Gardell är så himla rolig, jag kunde helt enkelt inte låta bli att skratta..."
(Exempel 2) - Samtal hört från två damer i 25-års åldern: "Jag tycker att Lisa Marklund har ett så himla levande och och spännande språk. Flera gånger har jag dessutom varit tvungen att lägga ifrån mig boken för att hämta andan och torka bort skrattårar. Ja, jag också. Jag håller med. Lisa är så himla rolig..."
(Historia 1) 1963, blev en student på Oxford utkastad från en tentamen pga av att han skrattade på tok för mycket. Hur högt, hur länge och framför allt åt vad, är fortfarande okänt men att det var något han läste har halvseriös forskning de senaste året slagit fast.
(Egna preferenser 1) Blir gärna road av saker jag läser, men skulle aldrig kunna utsöndra läten.
(Egna preferenser 2) Som sagt. Jag hatar folk som skrattar högt åt saker de läser och kommer sannolikt alltid göra det.
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
|