I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nervositet?

Övrigt - Blandat

2006-12-20 18:57

Nervositet?

Jag blir nervös när det ringer, jag blir nervös när jag kollar min mail, jag blir nervös när det ringer på dörren, jag blir nervös när någon ber att få prata med mig, ja, jag är i princip nevös hela tiden.

Haha, har aldrig varit det tidigare.
Varför blir man såhär?

Jag vill ha roligt , inte trevligt

2006-12-20 19:00
usch nu e jag nervös.. jag har inte ens nåt att va nervös för!!
det e helt fucked, värsta nojjan :(
I'm really smart, like... like Jeopardy smart.

2006-12-20 19:03
Fridge: nej nej, jag lever absolut inte i en sluten värld.
Jag har fullt upp 24/7 . Social kommunikation får jag nästan för mycket av.

2006-12-20 19:04
smurfas - det du har är allmänt känt som hashnojja
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2006-12-20 19:08
MickMästarn: nope det ere ej ...

2006-12-20 19:22
hur gör man för att bli av med nervositet?

2006-12-20 19:24

Smurfas: Ja det är ju det jag undrar

2006-12-20 19:48
Det är typ omöjligt, om man inte käkar lugnande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-20 19:50
Gå till en psykolog
Tror knappast whoa kan hjälpa
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2006-12-20 20:03
Clajlo F20

klart de inte e omöjligt, långt ifrån..

finns nog en undermedveten anledning till varför du/ni är nervösa.
försök att fundera på vad de kan vara som har förändrats, för du att du adlrig varit så tidigare, så nåt har väl förändrats?

hade likadant ett tag, va nervös typ hela tiden.
vet inte varför heller, de gick bara över..
de höll på i nåra dagar från och till.

2006-12-20 20:19
SirBoss: alltså, såna där grejer har ju oftast (gissar bara) ingen som helst verklighetsförankring och därför är det nog ingenting som har förändrats. Det handlar nog mer om förväntan, en nervös förväntan.. för vad som står bakom dörren, för vem som befinner sig på andra sidan luren, för vem som har skrivit det där mejlet, vad personen som börjar prata med dig tänker prata om.. gammal hederlig nervositet som fått för mycket andrum bara. Antingen går det över, eller så medicinerar man bort det.. tror jag :) Tror inte direkt det är något man kan öva bort.. möjligtvis kan man ställa sig och blunda och dra några djupa andetag och säga till sig själv något peppande och SEN svara i telefonen/öppna dörren/kolla sin inbox osv. och direkt efteråt göra samma sak och peppa sig själv "titta, vad bra det gick!"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-20 20:20
JXP gå till en psykolog.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2006-12-20 20:32
Clajlo F20

självklart kan man öva bort de, frågan är bara hur man ska bära sej åt. och de som du skrev i slutet att man kan dra djupa andetag och peppa sej själv är väl ett jätte bra exempel på att försöka öva bort de.
medeciner är inte lösningen till allt, vårt psyke är sjukt mycke starkare än vi tror. vi kan i princip fixa allt som är fel i kroppen med hjälp av psyket förutom typ brutna ben osv.
och de som du skrev i slutet att man kan dra djupa andetag och.

men visst, visar de sej att detta är en såpas allvarlig sak så kan medicin vara nödvändigt eftersom inte många har övat upp sitt psyke såpass att man kan läka de själv, men de går, de är långt långt ifrån omöjligt.

2006-12-20 20:45
SirBoss: jag vet att det inte är omöjligt, det var därför jag skrev "typ omöjligt" :)

2006-12-20 20:53
Fimp:  Jag har aldrig trott på psykologer direkt ... :/

Överklassbarn:  Tror nog att nojan blir värre av braj så det vill jag nog inte heller testa...

Och att det gör över efter ett par dar...
njaa... jag har känt så här i 6 månader till å från minst!

Vad ska man göra?

2006-12-20 21:05
jag hade samma problem ett tag de va tydligen mitt nervsystem som va lite on edge.. tog ett tag för det att lugna sig jävligt jobbigt dock..
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2006-12-20 21:52
JXP: Men alltså, är det här ett problem som verkligen är ett problem? För det är ju naturligt att vara nervös, sålänge det inte är något som handikappar dig så kan du ju försöka leva med det?

2006-12-20 21:58
Det låter som klassisk ångest, dock i en mildare grad. Du borde kontakta en psykolog för instruktioner eller mobila-teamet i din stad. Då får du prata med dom och se vilken medicinering du behöver, eller om problemet är någonting annat!

Over and out // Joel Jungell

2006-12-20 22:00
jag blir fett nervös när det ringer på dörren... hahaha tror alltid att det är snuten, sånt hände aldeles för mycket förut så.

2006-12-20 22:00
Sänket_ 

- Coooling!
Manager

2006-12-20 22:04

Var också så ett tag förut. hade iofs varit sjuk i 1 månad och knappt ens kollat ut genom fönstret

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2006-12-20 22:15
säg inte så, Anikken. det är knappast coolt när snuten hälsar på.

2006-12-20 22:16
Sänket_ 

Du är bekant med ordet "ironi" va :P?

2006-12-20 22:41
sluta rök gräs!eller rök aldrig gräs!
Macaulay Culkin gots the hung ups for crack

2006-12-20 22:43
afromonshora F20

sa du det till mig?

2006-12-20 22:45
Sänket_ 

nej?
Macaulay Culkin gots the hung ups for crack

2006-12-20 22:49
Haha . Det är ett problem som verkligen är ett problem ....
jag tror inte på psykologer och jag tror inte på att det går över av sig självt....

det är ett ganska spännande fenomen måste jag säga.
för tillfället är jag inte nervös. det kommer ju och går ....

men man kanske kan bota det genom nåt annat?
Någon som har nåt tips??? :)

2006-12-20 22:58
de är inte typ omöjligt heller!!
som sagt, de är långt ifrån omöjligt.

ja tror att de grund och botten ligger nåt i de, du är nervös över att te.x någon ska ringa nån speciell som du blir nervös av, du kan ha gjort något så du är nervös över att någon eller så ska ta upp de, du går å e nervös över något du inte vet anledningen till.
antingen kan de passera förbi utan att du reflekterar över att de va de du va nervös för, eller så kommer du lista ut vad de är och sen ta itu med de.
de kan ju vara en anledning.
sen vet jag inte om de finns flera anledningar till att vara nervös som att de e en sjukdom eller något. menmen..

2006-12-21 11:33
Sirboss: Tack men så är det inte heller

jag tror nog inte att man kan hitta anledningen...
så skit i detta :P

2006-12-21 12:54
ångest?

2006-12-21 13:34
vadå men så e de inte?
du säger ju hela tiden att du inte nåt om de.

2006-12-21 13:47

Nej för att jag kan inte beskriva riktigt känslan eller vart den kommer ifrån.
För det enda som går att beskriva är att nervositeten kommer.
Och den kommer inte av någon speciell anledning, utan den bara finns där.
Hänger du med?

2006-12-21 13:53
mattew_ :  Det kan jag förstå. Shit .