I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Könssjukdomar

Övrigt - Blandat

2006-12-20 18:09

Könssjukdomar

När man testar sig för könssjukdomar, ungefär hur lång tid dröjer det innan man får svar och får man alltid svar även om det visar sig att man inte har någon könssjukdom?

Och man får svaret i ett brev, eller hur?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2006-12-20 18:10
hmm njae, när jag testade mig sa dom "vi har inte tid att ringa dom som inte har så vi ringar bara dom som har någonting"..

å jag fick inget telefonsamtal eller brev så det är la så det funkar!
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

Jag pratar om alla könssjukdomar utom HIV.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

Jag har iaf hepatit A till Ö. :(
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

Aha, okej.. jag misstänkte att det var så.

2006-12-20 18:29
Dom hör bara av sig om du har något, det brukar för övrigt ta uppp till två veckor innan dina prover är klara.

2006-12-21 14:54
beror ju på vad du har för prickar på ballen! klamydia får du oftast ett samtal om du har skiten resten är beroende på vart du går osv.
Montana luktar gott

2006-12-21 15:16
kollar du dig för kondylom  så får du besked med en gång med tanke på att man har könsvårtor då..
K.I.S
Killaz In Suits

2006-12-21 15:39
"Jag pratar om alla könssjukdomar" - Clajlo

Been busy have we?

"beror ju på vad du har för prickar på ballen!" - blajjj

Har HON en balle blir jag hemskt äcklad, annars tyckte jag hon såg bra ut på bilden.
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja

2006-12-21 16:34
TeenFingers: hahaha, nej. Men varför bara kolla sig för en sjukdom när man kan kolla sig för alla? Man kan ju aldrig veta vad folk går och bär på.

2006-12-21 16:54
där jag bor, i halmstad, tar det nån vecka och då ringer dom oavsett. på sös iaf
when I play doctor, I play to win

2006-12-21 16:58
Ingen här som har testat sig på RFSU i Sthlm (Medborgarplatsen)?

2006-12-21 17:03
Never fuck without a condom, kids!

2006-12-21 17:05
det suger ju iofs att dom inte ringer om man inte har nått. måste man gå och nojja i två-tre veckor när det kanske varit klart since day one att man inte hade nått.
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.

2006-12-21 17:27
Ring en vecka efter du gjorde det till stället du gjorde det på och få reda på svaret. Så funkar det här i Helsingborg iaf.

2006-12-21 18:13
På tal om könssjukdomar... Om man haft klamydia i ett år kan man bli steril då? Eller måste man ha haft det två ggr för att kunna bli det?

2006-12-21 18:15

Jo om du haft det i typ ett år eller mer kan du bli steril.. du kan ha haft det två ggr men botat det , då blir du inte steril. Men om du får det för ofta kan det minska risken att få barn

Jazztobak

2006-12-21 18:57
Hur vet man om man har könssjukdommar? .. vågar fan inte testa mig ..

Men man märker väll på kuken om man har de eller inte?
och om det svider när man pissar har man det osv?.

Någon som kan göra en snabb kalkyl på hur man ser själv om man har något?.
Tex.

Klamydis = Det gör ont när man pissar .
osv.. :/??

2006-12-21 18:58
Dia*

2006-12-21 19:06
spöket: många könssjukdomar yttrar sig inte alls så att du själv märker det, så det finns nog ingen annan utväg än att gå och testa sig.

2006-12-21 20:46
hahaha! palle har aldriiiig haft shit.. bull för er andra 
palle sa det

2006-12-21 20:51
det bästa med kondylom är att man inte behöver säga att man har det eller uppge vilka man haft sex med..

2006-12-21 22:44
om du testar dig på ungdomsmottagningen, vilket är smart att göra eftersom att det är gratis och upp till och med 23 år, så tar det en vecka innan du får provsvaren. de ringer dig enbart ifall du HAR något och har du till exempel klamydia så måste du komma på återbesök, få penecillin och uppge vilka du har haft oskyddat sex med så att de kan kontakta dem via brev eller telefonsamtal. har du kondylom eller herpes eller nåt sånt finns det ingen lag som säger att du måste uppge vilka du har haft sex med eftersom att de sjukdomarna inte är "farliga" eller ger risk för sterilisering. har du testat dig för hiv måste det ha gått 3 månader efter det oskyddade samlaget då du befarade att du låg i riskzonen. det är ett blodprov och tar två veckor tills du får svaren och du måste komma på återbesök vare sig det är negativt eller positivt, gärna med en kompis, ifall det skulle behövas stöd efter ett chockbesked.

HAHAHA JAG ÄR FETT PÅLÄST OM SÅNT HÄR, ILLAAAA!
these drugs aint as good as we wish they were

2006-12-21 23:44
Om du har herpes måste du visst tala om vilka du har haft sex med, det faller under smittskyddslagen.

Andra sexuellt överförbara sjukdomar som tas upp av lagen är herpes, hepatit B, gonorré, syfilis och HIV.

Källa vårdguiden.se

2006-12-21 23:50
hm, i karlstad funkar det såhär;

Under veckan får dem provsvaren, ringer de den veckan så har man något. Och ifall de inte hör av sig så är det ingenting. :)

Om du har något och de inte får tag på dig via telefon, så skickar de brev.. och då får du komma dit så berättar de för dig på mottagningen, och där får du även medicin.
Sariiiiiiiish

2006-12-22 00:46
loolita - kondylom är fett farligt, framförallt för tjejer. humant papillomvirus (det som ger kondylom) kan ge upphov till cellförändringar i livmoderhalsen som kan leda till livmoderhalscancer.
We call them winerbrods.

2006-12-22 13:14
Clajlo F20

Där jag bor så pissar man i en kopp bara så ringer de mig om det skulle vara något inom 1-2 veckor.

Sen kan man ju alltis länga upp fisken på bordet eller flasha fisken i gynstolen så får man ju ofta svar ganska omgående om de ser att det står rätt ut eller inte. Så kan de ju ta ett test och checka i mikroskåpet av det dära skiten dom för in.

Men om man kör med kondom så är det oftast lungt så länge den inte spricker så hoppsa man har lite koll också på vem man doppar köttflöjten i och inte.

2006-12-22 13:28
loolita F19

Hur tar man testet? .. dom stoppar väl ingen lång pinne i penisen som man fick se när man gick i gymnasiet?

gör dom pissprov eller hur e de:/?

2006-12-22 13:53
spöket P24

Killar får kissa i en mugg bara & tjejer får kissa i en mugg och göra en undersökning hos gynekolog.

:)
Sariiiiiiiish

2006-12-22 14:04
de säger inget om du inte har något, så jag hoppas de inte bara "glömt"
Användaren är inte inloggad Z 
Skivsamlare

2006-12-22 14:20

under senaste året har klamydian-bakterien muterat och syns inte längre på pissprov, så det är bara att bita ihop och få en tops uppstoppad i urinröret. Så har ni fått ett sånt där "gå och testa dig för ditt ex ligger runt och har fått klamydia"-brev så har ni en mindre upphetsande upplevelse framför er.

2006-12-22 14:26
 Z

.... nooot

2006-12-22 18:16
vad kostar de för oss över 23 att ta prov?

2006-12-22 18:54

säg att Z skojar
annars ska jag aldrig ha oskyddat sex igen =(

2006-12-22 21:27
SJÖRÖVARE: ååååh, gör om gör rätt om du nu ska dra det skämtet:
"Könssjukdomar är som pokémon.. GOTTA CATCH THEM ALL!"
I might be wrong... but you're just plain stupid!

2006-12-22 21:30
taditukschu

Ja han skojar. Nuförtiden kör de upp en fet jävla träpåle i arslet på en så att man börjar blöda av träflisorna och stickorna man får.

Yeah!

2006-12-23 00:30
Z skojar inte. Ett kissprov visar inte allt. Dom kör in en pinne i urinröret. "Det gör inget om du får stånd." Stånd är det sista man får på den där britsen! Men det är inte så farligt iallafall. Går ganska fort. Är kostnadsfritt oavsett ålder.

Ett litet tips: Har du haft sexuellt umgänge med någon på Whoa borde du gå och testa dig.

2006-12-23 12:40
fy fan då avstår jag, om dom ska ta en pinne in i urinröret fan gör riktigt ont..

Om man får parfymerad tvål tex innanför urinröret om man tvättet kuken så svider det som fan och är kvar i några dar.

Men vilka sjukdommar e det dom vill se med en pinne i urinröret? det är väll dom allvarligaste då antar ja?

2006-12-23 14:43
 spöket P24

Här i Helsingborg är det gratis att testa sig. Åldern spelar ingen roll. Det gör man under drop in mån-ons mellan 08-12. Var med min tjejkompis precis när hon testa sig. De tar ett blodprov och sen får man pissa i en mugg.

2006-12-23 14:56
clajlo

Har inte du vart upptagen forever typ? (ja, jag förföljer dig). Skadat om din pojkvän smittat dig i såna fall... (dumpa!)
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2006-12-23 15:03
shunare: han har inte gjort någonting.. så let's just say that some people are cruel..

Intressant att du stalkar mig förresten :)

2006-12-23 18:25
det är inte alltid man får göra återbesök efter hiv-test oavsett svaret. för mig var gällde samma som för vanligt test - "vi ringer om det är nåt".
"Never underestimate the power of dumb people in large groups"

2006-12-23 20:19
Clajlo

Oh my... *det där såg jag inte* :)

Iaf jag gjorde i skåne, då fick jag ett nummer jag skulle ringa till en vecka efter proven ungefär. Men först så tog hon en örontops liknande grej och förde in i min grabbs öppning (ouch!) och kollade vita blodkroppar. Hon sa att om mängden vita blodkroppar va hög så kunde vi förvänta oss en infektion, annars inte... Så fick jag svaret inom 2 minuter att så var inte fallet, men de skickade naturligtvis proven för analys ändå, sedan fick jag ringa in. Jag testade mej för alla könssjukdomar och HIV.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2006-12-23 20:19
Om ni vill ha expertishjälp inom området HIV-tester kan ni alltid vända er till SunTzu.

2006-12-23 20:31
inget att göra med könssjukdommar att göra men,,
gör man pissprov får man antingen vara naken elr så kollar nån på när man pissar:/ äkliiigt
Anden,?har inte lagt dizz till kaggen och co. nån hoe satte upp en låt med min röst i audio å sa att de var en dizz till dom,nej.

2006-12-23 20:32
mc9

hahaha, nej nej. Det gör du om du pissar för att du torskat för ex narkotika eller nått. Könssjukdom får du pissa i fred, jag fick inte pissa öht. Jag fick vassa grejer instuckna i grabbens öppning istället =/

2006-12-23 20:36
Clajlo F20

du har möjligtvis inte stiftat bekantskap med en äldre herre vid namn Jake på senaste? :/

2006-12-23 20:57
men vafan har ni hiv eller?
Yeah!

2006-12-23 20:57
tur att man redan har en kärring...
Yeah!

2006-12-23 21:13
komplex P1

jag lär typ vara ensam på whoa om att ha det

2006-12-23 21:37
Anvand kondom fan.. :D

Hade ja gjort, men jeffla tjejerna klagar ju po
att de inte ar lika skont..

Highfive anyone, anyone?