I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bidrag med dina ideer!

Övrigt - Blandat

2006-12-16 19:35

Bidrag med dina ideer!

Jag bor för tillfället i Liberia, men är hemma i Malmö över julen. Nr jag åker tillbaka så ska jag fortsätta att utveckla det fotbollslaget jag har där nere för tjejer som är på gränsen till att prostituera sig för att överleva. Dessa tjejer är mellan 12-19 och mitt mål med hela projektet är att de ska bli självständiga och klara sig själv därför vill jag att de alla ska avsluta sin skola och förhoppningsvis ta sig till universitetet.

Jag har funderat på att öppna ett såkallat Youth Center, där jag vill bygga upp dansstudio, inspelningsstudio och ett workshop rum med olika inriktningar inom underhållning/journalistik/kultur...

Har du/ni några förslag som gör att detta projektet kan bli så bra som möjligt. Jag har såklart förståelse till om du/ni inte är insatta i samhället där nere, med allt vad det innebär men jag kommer modifiera alla förslag som kommer in så att det passar in.

Dessa ungdomar blir glada för minsta lilla, men jag vill att det ka bli så bra som det bara kan därför vänder jag mig till ALLA er som VILL komma med förslag och ideer.

Tack på förhand
Sarah

Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...

2006-12-16 19:37
Morsan bodde i Liberia som liten, men jag har inga tips än.
Yeah!

2006-12-16 19:37

Två saker:
Först ett stort och glatt - Bra jobbat! =)

Sen - Hur stor möjlighet till finansiering har du?

10-4, over...

"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2006-12-16 19:39
Jag finansierar allt privat (min lön går till ALLT) sen så har jag nog några sponsorer på gång, så det är ju inte miljonbelopp jag jobbar med, utan min lön som au pair som ligger på 5500....
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...

2006-12-16 19:40
Och; problemet är inte lokaler och sådant, det har jag fixat, jag har fått ta över ett par gamla mixerbord och måste bara sätta samman allt till en fungerande verksamhet....

2006-12-16 19:41
Är det ideelt alltså? Eller är tanken att du ska försörja dig på det?
Yeah!

2006-12-16 19:42
*ideellt
Yeah!

2006-12-16 19:43
ideellt helt och hållet.

2006-12-16 19:49
tanken är att förhoppningsvis verksamheten blir självgående men det tar tid att etablera det och anställa folk inom verksamheten som sköter ekonomi, så just nu är det ideellt, jag och ett par kompisar som går college (accountance, bankning & finance och business management) som driver det hela....

Iom en renovering håller vi på att rensa ur massa grejer. Bland annat en jävla massa gosedjur och gamla kläder. Jag vet inte om det gör nån skillnad eller är nåt du är ute efter, men om intresse finns skulle du kunna få det, på nån vänster.
Yeah!

fly-fly
Dels: fixa tider då du (eller någon annan som jobbar med det) är där. Helst inte så att det är en tid ena dagen och en anna ntid andra dagen, utan exempelvis 10-15 alla veckodagar så att tjejerna vet att oavsett vilken dag det är så finns det någon där en bestämd tid.

Dels: säkerhet - om någon ur "fel" klientel dyker upp och bråkar så måste du kunna försvara dig, tjejerna och verksamheten.

Dels: fortfarande - massivt bra av dig :)

10-4, over...

2006-12-16 19:50
tänkte eftersom du skrev "Dessa ungdomar blir glada för minsta lilla"
Yeah!

2006-12-16 19:50
Just ja: om du behöver hjälp med någonting så säg till (tror tyvärr inte jag kan bidra med så mycket, men jag kan gärna hjälpa till med det lilla jag kan).

10-4, over...

2006-12-16 19:52
Tack!

Vi har träningar för de, där coachen är den förlängda armen mellan mig och tjejerna. Utöver det, träffar jag de på matcherna och varannan vecka då vi har Get-Together...

Säkerhet var bra förslag, det är något som verkligen behövs där.

2006-12-16 19:54

komplex. det är bra att du säger det, vet inte om du har det som just dessa tjejer o senare killar behöver men, om du har fotbollsskor, benskydd, fotbollsshorts eller något annat som kan underlätta deras situation så kan jag bara tacka! Just nu är det ungefär fem spelare som inte har skor att spela i så det är min prioritet!

2006-12-16 19:57
jag vet att jag har ett par gamla 41 el 42 som är för små för mig.
Yeah!

2006-12-16 19:58
41 orna hade nog funkat...42 orna är jag lite osäkrare på, men om du bara ska kasta dem så kan du ju skicka hit dem istället? Om de inte passar så passar de inte men då har vi provat...

2006-12-16 23:05
GRYMT BRA INITIATIV!
Människor som dig gör mig lycklig.

Hur ser hälsosituationen ut i Liberia? Om HIV/AIDS är utbrett i området har man ju ännu större anledning att hålla unga tjejer borta från prostitution. Så att hålla ungdomsgrupper nån gång i veckan där man pratar sjukdomar, liv, död, problem, lycka, kärlek osv vore ju något att satsa på tycker jag. Läxhjälp och liknande funkar ju också. Som det sas ovan så vore det bra att i framtiden ha ett alltid "bemannat" ställe, så ungdomarna känner en trygghet i er och vet vart de kan ta vägen om något krisar.

Jag tror att musikutövande är något som kan få ungdomar att hålla sig borta från gatan, så det vore ju skitbra om du lyckades med något sånt. Det är ju dock lite dyrare än det andra bra alternativet; sport. Så fortsätt med det du gör för dem nu och utöka lite efterhand när du kan :) Hade gärna åkt ner och hjälpt till med egna händer om det inte vore så att jag fortfarande går i skolan.
Jag kan däremot bidra med kläder och annat, så du får hojta om det skulle behövas!
LYCKA TILL!
...and I'm out!

2006-12-17 14:57

hustlehustlehustle
jag kan hela dig ,
bara du sätter dig ner o blöder med mig 5 timmar....

2006-12-17 15:40
Tack!

Har varit inne på att ha föreläsningar för dem om HIV/AIDS, men jag har märkt att de bara behöver vägledning i form av att man föregår med gott exempel och förkastar oskyddat sex/otrohet. Det är väldigt konserativt och man måste vara försiktig (innebär inte att man ska undvika det). De får ganska mycket information (mer än jag trodde) genom skolan, men jag ska ta vara på ditt råd och försäkra mig om att alla vet vad det hela handlar om. Tummen Upp!

2006-12-29 21:25
Hahahahaha Go Sarah... STOLT över dig. Du vet att du kan vända dig till mig, mina tips... Haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.