I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

frågor ang fortkörning och fartkameror

Övrigt - Blandat

   

2006-12-14 23:30

frågor ang fortkörning och fartkameror

nu ikväll var jag och några kamrater ute och åkte med två bilar. jag åkte först o körde förbi en kamera som jag missade. en passagerare i den andra bilen sa att det blixtrade till på mig när ja körde förbi kameran. vilket jag inte märkte. Det blev precis 70 från 90 och jag höll på att sänka farten.

fråga 1: Är det så att blixten är så pass stark så man borde märka den som förare nu i mörkret?

fråga 2: Enligt en kamrat så går "de" tydligen inte igenom alla bilder som tas av alla kameror. Finns det stor risk att de kommer att ta just min bild o skicka hem till mig?

fråga 3: Om de skickar brev till mig, hur lång tid kan de tänkas ta?

fråga 3: Bilen står registrerad på min mor. Hur fungerar det nu med vem som torskar?


hoppas inte mina frågor är för luddiga.. men jag hoppas att någon här på whoa kan tänkas ha svar på mina frågor, kanske har egen erfarenhet.. man blir en gnutta orolig när man sitter på prövotid. vill helst ha kvar kortet..