I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Penicillin + alkohol?

Övrigt - Blandat

2006-12-08 16:11

Penicillin + alkohol?

Idag påbörjade jag en penicillinkur mot öroninflamation. Jag ska ta 2 tabletter nu klockan 6, och jag ska bruka alkohol vid ungefär 9 tiden. Nu till min fråga:

Har penicillinen någon annorlunda påverkan på mig när den blandas med alkoholen?

Om ja, vad för påverkan?

Tack för seriösa svar.

2006-12-08 16:14
alkoholen tar bort penicillinets effekt. dvs ta inte tabletterna alls idag eller drick inte.
kommer ta låååång tid o bli frisk om du dricker på din peniclloin kur o troligen åker du på en ny öroninflammation några veckor efter penicillinkuren
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

det enda det gör är väl att det tar bort penecillinets verkan.. är ingen ide att ta penicillin om du ska krökan för det har ingen verkan. eller mindre verkan
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

beror på hur stora doser du tar, jag käkade mindre doser penicilin varje dag i nått år märkte aldrig nått.

men va jag vet så ska är det väl inge höjdare för magen men ska nog gå bra om du dricker måttligt, du frågade inte läkaren eller?

2006-12-08 16:19
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-08 16:20
Jag tar alltså 4 tabletter om dagen. 2 på morgon och 2 vid 6 tiden.

2006-12-08 16:20
dessutom kan levern ta stryk av det, men skit i det fan!
ask Beavis, I get nothing Butt-head

2006-12-08 16:21
jag hade ju dock inte krökat vid en öroninflammation, låter otroligt korkat

2006-12-08 16:22
eller så väntar du en till dag med medikationen, borde funka

2006-12-08 16:24
Jag borde alltså strunta i det?

2006-12-08 16:24
attans

2006-12-08 16:25
Jag hade inte druckit om jag hade haft öroninflammation, är det något überspeciellt som händer ikväll eller?

2006-12-08 16:26
måste du börja ta tabletterna idag, sup dig full o ta dom imorn istället,

2006-12-08 16:29
"Just när det gäller penicillin så påverkar alkoholen inte medicinens effekt på infektionen, men det är alltid klokast att låta bli att fresta på kroppen med alkohol när man är sjuk. I artikeln "Alkohol och medicin" kan du läsa mer om varför det är olämpligt eller farligt att dricka alkohol när man medicinerar." Från länken jag droppade. Tolka fritt.

2006-12-08 16:30
asså det där med att alkoholen tar bort effekten stämmer det? även i mindre doser? käkade penecilin mot acne förut, inga monster doser men läkaren sa att det inte va nå problem att dricka

för övrigt vare inga vidare resultat

2006-12-08 16:34
Lär vad Ice-L  har länkat!

Om du nu måste supa, se bara till att inte kräkas, då förstör du kuren, iom att du spyr upp lite medicin..
There is no way to peace and love, peace and love is the way.

2006-12-08 16:44
sergei- de e lite olika slags kurer det. du fick en långvarig kur idetta fallet ska man ju aggresivt motarbeta en öroninflammation.

2006-12-08 16:44
Gör det någon skillnad vilken ålder man är i?

2006-12-08 19:15
en jag känner käkade penicelin på nyårsafton och ringde doktorn men doktorn sa att det bara va gamalt skrock att man inte kunde dricka alkohol om man käkade penicelin. min brorsa käkade penecelin under julen för lunginflamation men han drack ändå och det försvann så...
Don't make me Chris Brown you, bitch!
Toastare

2006-12-08 19:19
SÖK PÅ WHOA....

och som i alla de trådar.

1. Penicillin reagerar INTE med alkohol=det försämrar inte penicilinets effekt.

2. alkolo däremot försämrar ditt immunförsvar och därför kan det ta längre tid för dig att bli frisk.

Det är alltså fel, men man ska ta det lugnt med alkohol när man är sjuk!
Jag skyller allt på Emma!