I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vill ha tips på bra locktänger!

Övrigt - Blandat

2006-12-06 12:55

Vill ha tips på bra locktänger!

En locktång står på min önskelista till jul men har inte sett ut någon specifik än, någon som har tips på en bra locktång för att få stora lockar? Är den inte alltför dyr är det också ett plus!

Thank you!

2006-12-06 13:50

Den här funderar jag på, billig och bra (?)

http://www.exido-series.com/Default.aspx?ID=294&ProductComp=14786

2006-12-06 14:08
annars lär det finnas nåt litet test på råd och rön
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-06 14:09
jag ljög tror jag, konstigt : /
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-07 12:13
Triple5Soul F25

Den verkade ju mångsidig i alla fall :p Är det bara jag som inte ser det någonstans eller, vad kostar den?

2006-12-07 12:16
philips är superduper bra
syumoan akoinwe!

2006-12-07 12:41
syumoan F20

Tackar, har suttit och kollat lite Philips nu och det verkar ju finnas en hel del locktänger där som verkar helt OK!

2006-12-07 12:48
http://www.eleven.se/locktang-vidal-sassoon-keramisk-pro-38-mm-810.html

har den här.. den är skit bra =D

annars finns det skit många i olika prisklasser här:
http://www.eleven.se/locktang-g116.html

2006-12-07 14:20

köpte en bra locktång på åhlens för nån vecka sen. babyliss pro style duo.. lock o plattång iett :) lite tjockare o ger lite större lockar. gick på 400 hundra. är snabb och det blir snygga lockar.

Take it slow, grive it time to flow.. from a seed to a flower you´ll grow.

2006-12-07 14:34
Jag råkar faktiskt ha en, nej 2 olika från babyliss som är, i stort sätt nya. Har bara provat dom.. Sugen?
Music is my boyfriend!

2006-12-07 14:36
Music is my boyfriend!

2006-12-07 14:52
Ninish - annars kan man använda en smal plattång som locktång också... skitsnygga lockar :)
We call them winerbrods.

2006-12-07 15:27
 Ninish F21
ja, de har en som gör stora korkskruvar, den är helt underbar.
syumoan akoinwe!

2006-12-07 15:34
obh nodicas spiral curler tycker jag e najs. den har olika värme lägen och så vidare.

men annars säger jag som skunkafied en liten platttång kan man också göra lockar med, då tycker jag faktiskt att det blir som bäst. ser mest naturligt ut + att man kan först platta sen locka lite hur man vill.

2006-12-07 15:36
Jag kidnappar tråden lite och frågar om

bra tips på PLATTTÅNG???? ;D

Kändes så löjligt o göra en ny tråd
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2006-12-07 15:44
Tack för alla tipsen, keep 'em coming! Men ska testa det där med att locka med plattång först tror jag, inte ens tänkt på det..

nuss F22

Gama's plattånger is the shiit! Jag köpte min på Gino's i Skanstull.

2006-12-07 15:48
Ninish :) fan va bra! vart ligger Ginos och vad är det för ställe? hur ska man tänka.. ska man tänka så bred platttång som möjligt? eller hur? och hur mkt kostar den? :)
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2006-12-07 15:50
Gino's är en frisörsalong, finns en där vid Skanstull och en i typ Götgatsbacken, kolla eniro så kommer de nog upp. Jag har ingen aning alls om hur man ska tänka när man köper plattänger :p Men bra är den i alla fall! I keramik.. Den kostar 700 kr men är lätt värd de extra hundralapparna när jag jämför den  med billigare plattänger jag haft förut.

2006-12-07 15:56
okej usch de va lite dyrt.. men vad tycker du är skillnaden på den och de billigare du haft innan? liksom det blir ju platt hmm.. så vad e skillnaden ;D

2006-12-07 16:01
Den blir varm på 2-10 sekunder, drar jag en hårslinga en gång med den så blir det platt med de gamla mer fyrakantinga plattorna jag haft var det mer att man fick stå och trycka och hålla plattången på ett och samma ställe i x-antal sekunder och det blev veck på håret. De var klumpiga och blev inte lika varma, plus att dewt tog längre tid att platta håret.

2006-12-07 16:46
okej.. fan vad bra!! grymt... ska nog önska mig den isf... finns det bara en altså  det märket ;D

2006-12-07 16:48
ja köpte en nyligen från Babyliss, den har både locktång och plattång i ett, man kan reglera värmen. den är 37mm..asbra enligt moí och kostar 495:-

2006-12-07 17:03
blowhoe vart köpte du den? :)

2006-12-07 17:09
på NK men finns på Åhlens också, så här ser den ut

2006-12-07 17:14
åh jävlar!! fyfan vilken bra! ser ut som den gör stora lockar också!! gör den det? fan vad bra!!! den vill jag haaaaaaaaaa

2006-12-07 17:26
jo den gör stora fina lockar och plattar till dem och man vill det, den värms upp på någon sekubd och sen ställer man in värmen beroende på vilken hårtyp man har...det är mitt bästa köp...det finns en fast ja vet inte vilket märke men den finns på åhlens också, den är 38mm men är då bara en lockare...den som ja har då får man ju allt i ett och den är bra också

2006-12-07 17:27
fan vad bra!! det vill jag ha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2006-12-07 17:53
ja har varit så trött på att aldrig hitta någon bra, bara smala locktänger och det blir skitfult på mig, avlång korvar som hänger rakt ner...men den här ger verkligen stora fina lockar eller väldigt platt hår

2006-12-07 17:58
man kan ju faktiskt använda en smal plattång till att locka håret.
jag gör ALLTID det, lockarna håller mycket bättre.
annars kan jag rekommendera Wellas locktänger, som finns hos frisören kostar ca 320:- och är jättebra.

2006-12-07 18:29
Jag tycker mina "lockar" blev lite spretiga/hårda då jag provade med plattången då den inte är direkt rund men kanske ger sig med lite övning..

2006-12-07 18:46

Jag har en enorm locktång från philips, köpt på onoff.

man får väldigt snygga lockar, stora och välformade och man kan reglera värmen själv upp till 180 grader
dock ramlar och slätas lockarna ur jäävligt snabbt och detta trots att jag har ett lättformat och "hårt" hår. har inte heller rakt naturligt så det måst va apparaten som inte ger hållbara lockar.

däremot så får man ju rätt skönt surferhår när lockarna halkat ur men ärligt talat har jag mer lockar naturligt isåfall än de urhalkade vågorna.

det jag gillar med den är att man kan försiktigt reda ut lockarna så man får vågigt hår istället för locikgt. >I like.
Femme fatale

2006-12-07 19:39
Ninish: allt handlar om tekniken!

amar: för bästa hållbara effekt på lockar bör locktången gå upp i 200-220*

2006-12-07 20:35
azziz. aha kanske därför den inter håller då, men för ett tag får man ju lockar att dö för
Femme fatale

2006-12-07 20:37
Amar

Vet du mer exakt vad din Philps locktång heter? Satt och kollade på en del Philips idag..

2006-12-07 20:40
Ninish - Saloncurl Pro. heter den från Philips, riktigt mörkblått handtag och gulbeigeguld där den blir varm, haha kan inte förklara.

tjock är den också
Femme fatale

2006-12-07 20:47
Ja, ok men då vet jag. En av dem jag satt och kikade på förut :)

2006-12-07 20:55
Hmm.. Hur använder ni plattången när ni lockar håret?
Om jag tar på din kuk älskar du mig då?

2006-12-07 22:07
Jag använde BaByliss Wet N Dry när jag hade långt hår, har den fortfarande och tycker den funkar bra. Det negativa är väll att man nästan alltid har turbo i tryckt, så den är ju inte mycket till turbo egentligen, bara allmän högsta hastighet.
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja

2006-12-08 00:55
ten: locktång..?

2006-12-08 05:11
Oj oj oj oj :/
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja

2006-12-14 20:57
såå, nu har jag varit och köpt, eller snarare mamma har köpt babyliss platt/locktången i ett.. men babyliss split iron fanns inte utan det var deras gamla serie.. så det blev en likadan typ men i den nyare serien... den skulle tydligen vara bättre sa dom på NK... får den på julafton.. hoppas de blir bra :)