I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

kvalificerad yrkesutbildning

Övrigt - Blandat

2006-12-04 12:54

kvalificerad yrkesutbildning

www.ky.se

Skulle vilja veta vad folk här har för erfarenhet av dessa utbildningar!

i roll like a bat out of hell

2006-12-04 13:04
Har inga erfarenheter tyvärr, ville bara att folk ska veta att ett svar uppskattas då jag själv tänkte göra en sånhär tråd.
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2006-12-04 13:08
min bästa vän är snart färdig prjojektledare genom ky.
hon går på skolan idekraft i helsingborg. ska söka till den i höst.
hon är jäkligt nöjd eftersom man tidigt får knyta kontakter med näringslivet. o vi vet alla att kontakter är essential.

nä, men ky är grymt enligt henne.
syumoan akoinwe!

2006-12-04 19:43
kooom igen
i roll like a bat out of hell

2006-12-04 22:13
Ky utbildningar är jävligt bra.

Ska själv gå en Till hösten 07.

Det som e bra med dom e att dom ger en Praktikplats. och inte så man bara sitter i en skolbänk och läser hela dagarna. Utan verkligen är ute och gör det man håller på plugga till.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-04 23:24
bring your post up
"Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat."

2006-12-04 23:31
Jag går en KY-utbildning i Uddevalla.. Turism inriktning hotellreceptionist.. den är 1 år utbildningen, varav 14 veckor är praktik..
...

2006-12-05 08:20
jag går en 3årig KY utbildning i sunne, förpackningsdesign på brobygrafiska för att vara exakt. Är inne på min sista termin nu och har insett att man nog inte hade varit där man är nu om man inte hade vågat satsa på en KY. Mycket bra att det ingår praktik i studieplanen och att de flesta skolorna har en tajt kontakt med arbetsgivare och liknande.
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
Toastare

2006-12-05 08:32
Jag går en 2-årig KY utbildning på KY-Akademien i Göteborg.
Informationsproduktion -Prepress. Innehåller gafisk design, grafisk bild, medieanpassat skrivande.. och en massa mer.

Jag tycker det är skitbra med LIAn (som då är en 1/3 del av utbildningen) för i dagens läge är det många yrken som den praktiska delen/arbetslivserfarenheten är viktigare än några akademiska poäng.

Jag avslutar första terminen om två veckor och jag har lärt mig otroligt mycket! Vi har redan börjat få skarpa projekt att göra vid sidan om skolarbetet vilket gör att man kastas in i det hela med en gång.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2006-12-05 08:35
En av mina bästa kompisar läste turism och ledarskap i Malmö och jobbar nu som butikschef på Kicks. Det jobbet fick hon under praktiken och hennes chef slogs (inte bokstavligt talat) om att hon skulle börja jobba där.
Jag skyller allt på Emma!