I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför vill pappor alltid få strumpor i sina julstrumpor?

Övrigt - Blandat

   

2006-12-04 12:24

Varför vill pappor alltid få strumpor i sina julstrumpor?

Nu när vi närmar oss manodeprisivt mörker, glada juletider och lite hederlig snö på våra trottoarer tänkte jag att en "seinfeld-klagan" angående pappor och deras konstiga och märkliga julklappsvanor kunde passa som en frusen hand i en 
torkskåpsvärmd lovika-vante.

Jag presenterar min åsikt lite snabbt och enkelt, och sen är det meningen att ni andra ska fylla i och komplettera. Jag använder mig min egen pappa som referensram då jag är säker på att han är en fullgod representant för sin målgrupp.


Min pappa är en trevlig prick, han är hyffsat rolig och han är en smula konstig... Detta betyder i vardagstal att han ofta går sin egen väg, inte ofta lyssnar på andra och att han alltid har några snitsiga anekdoter på lur. Precis som alla andra manliga päron, är han dessutom konservativ och ofantligt lättläst.

Du vet hur det funkar: Han gillar att läsa morgontidningen men inte kvällstidningen. Han brukar cykla till jobbet, och han använder alltid hjälm. Han älskar att titta på fotboll, men spelar som en blind vattenpolo-fantast, osv osv.

Dessa preferenser, i kombination med en sund och hård uppfostran, måste leda till att strumpor blir det perfekta julklappsvalet. Han vet vad han får, samtidigt som han behåller sin image som principfast och ekonomisk försörjare...


Varför tror du att din pappa alltid vill ha mjuka, "storlek 40-45 långa"-julklappar av tomten?? 

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.