Brygga eget vin!
tjena allihopa! jag hade tänkt inhandla ett sånt där "vinbryggarset" och dra ihop lite vin, är det någon som har lite tips eller erfarenheter av att brygga eget vin?ballllin!
C A S H F L O W - C L O T H I N G // BLOGG.CASHFLOWCLOTHING.COM
Man brygger öl, inte vin.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
ja tycker eget vin e gott som fan.. iallafall de ja har druckit!
Hammagjort vin är ju asgott. Bara man gör rätt. Jag kan dock inte. så.. tyvärr.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
MIn kompis gjorde eget vin och det vart helt ok. jag tycker det är helt värt.
Anima Sola
usch vad äckligt. lägg 70-80 spänn o få ett någorlunda gott vin istället.
syumoan akoinwe!
jag gör det lixom inte för att jag gillar vin.. bara för att få billiga fyllor.. haha.. skiter typ i vad det smakar.. det går ju alltid använda slödryck, bara för att få det gott liksom.
det kommer lukta skit mycket när det jäser... hade en sån anordning i min garderob engång, fan va de lukta skit. Don't do it..
syoman du snackar 70 cl vin för 70-80 spänn. vi snackar 50 LITER för 70-80 spänn!typ
Anima Sola
saft å jäst i badkaret bara :P
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!
fråga emelpee har för mig att han är kung på de där.. hahaha
bryggforum.com
www.homos.se "En genväg till himmelen"
Nån hade gjort det på crunks whoa fest. Gult, fyfan va gott det var.
...och det är det som är så fint med whoa!
tips:
köp inte billiga vinsatser om du vill att det ska smaka, framför allt inte när det kommer till rött vin. billigt vitt funkar dock helt okej.
är nog godare att göra vin på egna koncentrat än de som följer med vinsatserna, så kan du köpa jäst, jässtopp osv separat så är nog det roligare.
kristella_ F18 aldrig varit med om att det har luktat.
p-gressive det är vitt vin jag snackar om.. tack för tipsen!
p gressive luktade skit mycket när ja hade sån..
ja det där med vitt vin + socerdricka eller sprite eller nåt sånt, det lär ju funkar skit bra!
Omoral P16 om man her jäst och aft i ett badkar får man vin då ? :/
- Man behöver inte vara fräsch om man har gräs!
Saft* givetvis.
- Man behöver inte vara fräsch om man har gräs!
jag gjorde en gång 18liter vin (eller vafan man ska kalla det) av Ribeana eller vad skiten heter. det gick åt helvete. sen innan gjorde jag typ frukt vin ca 5liter. lämna frukten i för länge så att de ruttna. men dte var chill. drack det. smakade rätt illa. jag är kass dvs.
Nån hade gjort det på crunks whoa fest. Gult, fyfan va gott det var. Har crunk haft whoaträff? : O jag har haft hemmagjort vin på många whoaträffar som vart ute. Samma med d-beck och an-te.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Det är inte så svårt att göra, sålänge man följer tidsramarna.. Har haft någon polare som tyckte att det verkade värt att vänta ett par extra dagar, för att det skulle bli starkare om det fick jäsa längre, DET smakade illa kan jag säga er
ask Beavis, I get nothing Butt-head
skumma_anton Ja vet ej om det funkar, men plastfarsan har gjort vin i badkaret iaf.
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!
alltså, vinet ska väl gärna vara förslutet i något under jäsningsperioden, så i ett badkar borde inte vara det bästa?
ask Beavis, I get nothing Butt-head
gjorde det i början av gymnasiet.. fick ihop lite deg :)
*..emelie..* Japp han hade ju det nu i höst.. Tror det var an-te som tog med...
...och det är det som är så fint med whoa!
RythmOne P19 nej jag var inte ironisk, tror fakiskt att vitt vin med sprite är gott! haha! :)
In the old days it was not a crime
Fint med eget vin jävlar full man blir :D
Mögelfar Ja, det är väl an-te och vi som har haft det. : ) mycket mumsigt är det. tur att vi bor med han då, så vi får gott vin ibland! ; )
Krösus är rik för att han lurar barn.<br> / Bamse<br>