kärleksproblem
nån gång i slutet på sommaren träffade jag min tjej som jag just nu håller på att förlora. vi bråkar ovanligt mycke, men bråken har alltid slutat lycklit fram tills igår. vi bråkade eftersom jag oväntat fick veta att hon lyssnade på ultima thule. jag har ett extremt hat mot musiken och klarar inte av människor som lyssnar på den, men vad skulle jag göra? oavsett om ultima thule är ett rasistiskt band eller inte så är det ingenting hon bryr sig i eftersom hon endast lyssnar på musiken för hon (konstigt nog) tycker den är bra och vägrar förstå att hon stödjer bandet. detta har gjort att min bästa kompis inte accepterat henne då han, precis som jag, har fördomar mot människor med tors hammare osv. problemet är att jag fortfarande älskar henne vilket såklart min kompis inte gör. i lördags bråkade vi då jag tycker det är extremt jobbit när hon kommer full och bara drar samma skämt 10x och varje gång börja skratta för sig själv i minst 2 minuter. jag är brutal när vi bråkar, jag säger ofta saker som får henne ledsen även fast det inte är meningen. jag ger mig aldrig och visar inga känslor när hon försöker såra mig, men hon är också brutal och jag mår dåligt av saker hon säger även fast hon inte ser det. igår bråkade vi iaf i 7h över telefon, det kändes helatiden som om det va vårat sista bråk. när det bara va 2h kvar tills min första lektion sa jag bara hejdå och la på. jag får sedan detta sms:"Faktist så hatar jag dig, och vill inget mer med dig... speciallt efter ditt jävla hej då. Se detta som ett uppehåll!" jag har flera prov i skolan och måste plugga större delan av fritiden för att nå mina betyg så "uppehållet" va till en början mitt förslag, då det till 90% slutar med att vi skolkar när vi sover hos varandra på vardagar. just nu vill jag inte förlora henne och jag vet trots det hon skrev att hon inte vill förlora mig, men jag vet inte alls vad jag ska göra. ska jag säga förlåt? det käns bara dumt när hon verkligen behöver ta åt sig det jag säger i diskussionerna. hon hatar tex feminister, men vet fan inte ens vad det är. måste jag be om förlåtelse för jag försöker ge henne insikt om vad det egentligen handlar om? just nu sitter hon i sin säng och gråter och jag vet inte alls hur man på bästa sett löser problemet. "prata med varandra" leder bara till bråk. nån som har erfarenheter om hur man styr upp förhållanden, snälla hjälp mig!
Abou, prata inte med mej jao.
hahaha, lyssnar hon på rassemusik så kan du bara peka fingret, säga hej då, och dra... så hade jag gjort
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ett sju timmar långt bråk om ultima thule, som dessutom tas över telefon? Ja, alla har vi ju såklart varit där nån gång, och när det t.o.m. handlar om ett långdistansförhållande finns det bara en sak att göra: Bollen ligger på hennes planhalva, hon sitter på alla ess, och för din del är det bara att bita i det sötsura äpplet och hoppas på det bästa... Va ifrån varandra ett tag.
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
Hm.. jag förstår iofs inte hur du kan bli så förbannad över att hon gillar en sorts musik... Man måste väl inte stödja någon eller tycka något bara för att man gillar musik? Jag gillar massor av låtar men jag brukar ofta inte ha en aning om vem tusan som sjunger och om han är våltäktsman och seriemördare... Jag tycker att ni ska träffas öga mot öga och prata om vad det egentligen är som går fel. Du måste kunna acceptera att hon gillar en viss musiksmak, men hon kan också acceptera vad du känner om musiken och inte lyssna på den när du är med. Men det måste ju ligga något mer bakom än bara detta.
What we do in life echos in eternity.
Sänket_ jag hatar den musik hon lyssnar på, men hon är samma person oavsett om hon lyssnar på musiken eller inte. hon har inga vrickade åsikter när det gäller rasism, då skulle jag inte tittat på henne. jag tycker om henne och klarar inte av att säga hejdå pga ultima thule. om jag skulle göra det tar hon ednå bort musiken för min skull.phlegm P22 det är inget långdistansförhållande, men jag har uppskjutet körkort och bussen slutar gå kl 11. hon vill inte vara ifrån mig, det är hon som gämt ringer och jag vet att hon vill att jags ka ringa, men om det slutar som förra samtalet är det nog kört förevigt.
Antingen så stannar du kvar och försöker påväka och få henne att koma till insikt. Alla har en väg att gå hära i livet... Inget är omöjligt, Eller så tycker du det är en waste of time... då tycker jag du berätta för henne vad du känner och säger hej då. Om hon gillar dig så kommer hon lyssna på båda två och regare på båda två... Jag tror att hon kommer regarea mest på alternativ 2... eftersom du visar att du är så sjukt ointresserad av hennes musik smak. Sen får du väll förstå att det finns båda beat människor och text människor... Så du får väll helt enkelt visa henne något annat rock band som påminner om det... Jag tror iof att hon lyssnar på det för att få just en reaktion av folk... så om du är riktigt intresserad tycker jag du ska börja gå djupare i henne... kolla runt henne... varför troru hon lyssnar på det... svaret kan vara lätt och svaret kan vara svårt..
Love Music And Dance
breaky_grl F20 japp det ligger mer bakom. som jag skrev är vi brutala när vi bråkar. hon säger saker som "det är nog inte meningen att vi ska vara tillsammans osv" jag skulle kunna svara "är det så du känner så kan jag glömma dig på 10sek" sen går jag. jag vet att hon bara säger så för att få min uppmärksamhet, men jag klarar inte av det och reagerar som jag gör. senast vi bråkade innan igår. hade hon skrivit på msn att jag inte är den person hon önskar jag vore. då ringde jag och sa att skriver/säger hon något likande och inte menar det en gång till så är det slut på riktigt. dagen efter säger hon gråtandes att hon inte mins varför hon skrev det, men att hon älskar mig osv. sen accepterar jag att hon lyssnar på musiken, men det är nånting jag fortfarande hatar. skulle jag inte accepterat det hade vi inte varit tillsammans.
Jag älskar mitt Sverige, jag älskar mitt land Du gamla och du fria och du fjällhöga nord Jag älskar mitt Sverige, jag älskar mitt land Och den kärlek som finns här finns ingen annan stans
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Stan P18 Okej... ja. Mitt förslag är att ni verkligen pratar igenom er situation. börja med att få det bestämt om ni verkligen vill vara tillsammans och om båda är beredda att jobba på det. Är någon av er inte beredd att jobba stenhårt då kan ni ju göra slut direkt. Därefter får ni reda ut det hela sak för sak och utan att bråka.
What we do in life echos in eternity.
IceBerg precis som du säger lyssnar hon bara på musiken. när vi diskuterade ultima thule sa hon att jag lyssnade ju på nationalteatern. fast problemet är inte musiken, det är att vad jag en säger när vi bråkar så kan hon omöjligt hålla med mig. jag kan säga det mest uppenbara bara för att se om hon tar den andra sidan. jag försöker få henne att förstå att hon tar bara den andra sidan utan att själv tänka igenom vad hon egentligen tycker, men det slutar bara med han hon tycker att jag hatar henne, sen börjar hon grina. eventuellt vill hon ge tillbaks, då gör hon det genom att säga att hon hatar mig, eller att jag inte är den person hon önskar jag vore. :(
Men huru.. du får ju ta att klippa dära... du kan ju inte låta henne säga så dära till dig.. säg åt henne på skarpen att sluta bråka med dig utan anledning och vara otrevlig... säg att du vill finns dära för henne och är så glad att ni träffats... men om du ska sträta emot så kommer vi inte komma någon vart... berätta för mig iställe vad du har för problem *namnet*... Jag lyssnar på dig *namnet* då har du gått så långt du bör gå.. inte dansa mera efter hennes flöjt nu
Love Music And Dance
men hiphop där snubbar snackar skit om tjejer det är okej? ta en funderare över vad du lyssnar på och tänk om. ultimathule älskar sverige, inget fel med det
det har musica helt rätt i
Love Music And Dance
men sen så kanske inte Stan respekterar den sorts rap heller?
Love Music And Dance
IceBerg nej jag borde inte acceptera att hon skriver liknande saker, men sen jag sa att det tar slut på riktigt den dagen hon säger det igen så har hon otroligt nog slutat. igår skrev hon iofs "Faktist så hatar jag dig, och vill inget mer med dig". därför vet jag just nu inte vet vad jag borde göra. hon har iofs svarat idag med "Jag kan inte riktigt stå för det jag skrev igår, du hade fått mig så ledsen".
Hur hade du fått henne ledsen då?
Love Music And Dance
fan säg bara vad jag ska göra, orkar inte tänka själv.
Kan bli jobbigt om du inte orka tänka... det är liksom en del av det hela hära i livet
Love Music And Dance
IceBerg haha jag vet
Stan P18 Jag tycker det låter som att ni älskar varandra väldigt mycket och det är fint och det går att överleva förhållanden med väldigt känslosamma och uppslitande bråk. Men jag själv skulle finna det väldigt svårt att vara tillsammans med någon som inte hade samma värdegrund som jag och om jag var i ett sådant förhållande skulle jag nog inte stå ut med de bråken tillslut.
Gerdaman
/ \ | | håller med
Love Music And Dance
om vi säger så hära... det kommer inte bli bättre för att du låter henne göra så hära mot dig.. tvärtt om.. ni kommer göra det svårare för er båda två... och som det ser ut nu så verkar det osm det är du som har det sundaste förnuftet.. så ta det till fånga och försök att leda er genom denna svacka, det kommer att gå. Make a statement, and stand up for it.
Love Music And Dance
Ghettogerda F21 & IceBerg okej det är najs, jag ska försöka göra nånting smart nu.
låter bra mannen.. glöm bara inte dig själv
Love Music And Dance
asså inte för att vara sån men när ett förhållande kommer till den punkten då ni tjaffsar om ultimathule i 7 timmar via telefon är det nog dags att gå vidare mannen.
SKU - SKU - SKULASON!
Vad du än gör, ring inte och säg förlåt. Verkar ju helt kasst. Hade jag varit du hade jag låtit det gå, låtit det ta slut, sett själv till att slutet hade kommit. Tårar fälls alltid när känslor rörs om, tyck inte synd om henne för det. Gå vidare, lika bra. Även om det är svårt att ta steget ifrån henne kommer du känna hur skönt det är utan alla era bråk sen. Lycka till!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
"tiden läker alla sår" bara för att vara klyshig.
SKU - SKU - SKULASON!
Hon verkar omogen och inge vidare trevlig om hon lyssnar på rasseskitmusik. Antagligen ser hon bra ut? Skit i det ändå det blir inge bra av det här ser jag i kristallkulan.
shimmy shimmy yo
älskar människor som skriver värre än de pratar
Ultima thule är ett vikingarock band, och stödjer ingenting som har med rasist/nazistiska åsikter att göra.. Varför kan inte folk lära sig det? Bara för en människa sjunger om sitt land och är patriotisk och tycker om sitt land.. så blir man anklagad för en massa skit.. Och bråka med en tjej för att hon lyssnar på vikingarock är ju helt jävla patetiskt.. Väx upp!
(\_/) (O.o) This is Bunny, copy bunny into your signature to help him on (> <) his way to world domination.
ord
sen är ju vikingarock rätt patetiskt i sig haha
SKU - SKU - SKULASON!
Men problemet ligger ju nog inte i att hon lyssnar på vikinga rocken.. Utan att hon vill ha en slaggs reaktion.. som han dock ger henne... men hon vet inte vad hon ska göra med den... så hon käftar emot änu mera... Så som tidigare sagt så tycker jag du ska ta ett moget beslut i eran relation och försöka luska fram vad det hon egentligen vill...
Love Music And Dance
hahahaha
Love Music And Dance
hade de inte nån grej med BSS för en massa år sen? de sponsrade nån av deras skivor eller hur det var?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
låter inte riktigt som att du menar det du säger. Typ: "jag vill inte vara utan henne, men måste jag be om ursäkt?" Låter som ett jäkligt osunt förhållande som går ut på att bli irriterade på varandra och såra varandra på diverse vis. Om du verkligen vill göra det bättre så får du nog börja med att tänka om. Skippa din negativa syn på henne och ditt dryga "varför måste just jag-tänkande." Vem tvekar ens om ens "flickvän" sitter och gråter. Självklart ska du göra saker och ting bättre om du verkligen vill det, vem ska annrs göra det!"fan säg bara vad jag ska göra, orkar inte tänka själv." Om du behöver skapa en tråd på whoa för att se vad majoriteten whoaiter tycker så föreslår jag att du säger adjö till bruttan och lever själv med dig själv som du inte har några fördomar mot eller heöver kompromissa med. Blir faktiskt irriterad på din tomma hjärna! Du är inte värd kärlek om du inte vågar smutsa ner dig lite för den. Det är inte alltid en dans på rosor.
Som dröm var den vacker att få!
Michaela F22 tycker du man ska be om ursäkt även om man inte tycker man gjort något fel?
vore han inte jävligt falsk om han gjorde det?
Misery_chick Jag kan be om ursäkt om han ble ledsen av min pessimism men jag tycker inte att han verkar bry sig så mycket om sitt förhållande när han tycker att folket på whoa ska bestämma dess öde. Så han får inte så mycket sympati från mig...
...Dessutom tror jag att han kan ta sina egna strider. Lös dina egna problem istället om du ar tråkigt
sorry föresten... tyckte det stod "Tycker att du ska e om ursäkt"
Man kan svälja sin jäkla stolthet ibland för att göra saker och ting bättre. Om man är envis som en jävla åsna hela tiden så kommer man aldrig att kunna funka ihop, speciellt inte om båda är det. Han behöver ju inte ljuga, han kan ju be om ursäkt för att han blev arg istället och berätta varför.
Jag håller med Dig Michaela... När det gäller det dära med att man måste kunna ta i det man tycker är skit... Det är liksom livet. Jag tror inte att han bokstavligen skulle göra som alla i den hära topicen säger... Alltså han kanske inte har någon att prata med det hära om IRL... Då är det ganska mysigt med att kunna anonymt fråga ltie vad andra tycker och tänker
Love Music And Dance
Haha palla bråka över ett ynka band. Lägg ner va, kunde vart värre. Lamaste jag läst på Whoa hittils. Snacka om kinkig alltså.
Ni behöver ju inte sitta och digga tillsammans om ni inte vill heller..
Michaela F22 Men varför är du så otrevlig?
jag ställde en enkel fråga i ett diskussionsforum, du har ingen anledning att börja bråka med mig och antyda att jag har problem.
Hm.. jag förstår iofs inte hur du kan bli så förbannad över att hon gillar en sorts musik... Man måste väl inte stödja någon eller tycka något bara för att man gillar musik? Jag gillar massor av låtar men jag brukar ofta inte ha en aning om vem tusan som sjunger och om han är våltäktsman och seriemördare... Det här problemet hade jag också i mitt förra förhållande. Det var ett helvete för mina låtar har inte dom snällaste texterna, tydligen. Men nu är jag "fri" på ett sätt och lyssnar på Keffat Liv 24/7. Jaja, mitt tips till dig är att slappna av lite mer. Skit i några jäkla låttexter.i lördags bråkade vi då jag tycker det är extremt jobbit när hon kommer full och bara drar samma skämt 10x och varje gång börja skratta för sig själv i minst 2 minuter. För fan! Kul slut på kvällen för henne.. Ae, jag tycker fan du ska be om ursäkt för lite av de här småsakerna.
Men varför är du så otrevlig? Ja undra varför Misery_chick....
SKU - SKU - SKULASON!
Misery tråden gör mig irriterad och jag tog förövrigt tillbaka mitt påhopp mot dig om du inte såg det.
fan vad mycke snyggare michaela är än misery chikc hahahaha hej då
Michaela ah, såg det nu, my bad. ^_^ Sänket_ det där var väl onödigt?