I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vrålande unge!

Övrigt - Blandat

2006-11-26 23:25

Vrålande unge!

Har en liten dotter som är snart 2 veckor gammal, sover gott på dagen men från klockan 23 till 03-04 på natten vrålar den konstant, blir galen.. Folk säger att det går över men vill veta om några har "tips" på att lugna den.

Barn bajs har för övrigt gått upp på första platts i min vidrighets skala tätt följt av makaron spya.

Miljarder med flugor kan inte ha fel! Ät Bajs!

2006-11-26 23:26
den? hm
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-26 23:26
skönt att du kallar din dotter för "den".

hör med läkare/barnavårdscentral eller liknande.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2006-11-26 23:28

Men :p Alicia då

2006-11-26 23:29
albin 

Jo, ska dit i morgon men försöker få något förslag inför natten. Tjejen ligger sjuk i mjölk stockning med en 39-40 graders feber så vore skönt för henne att få "vila ut"

2006-11-26 23:33

hahaha ! jag kallar också extremt små barn för Den eller Det.

mest för att de verkar komma från en annan planet. en söt sådan
Femme fatale

2006-11-26 23:34
en polare va likadan som liten, "koli" har jag för termen kallas. Hon bottades med det gammla husmorstipsten en liten tygbit doppad i sprit.
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2006-11-26 23:34
dom ska ju ha mat titt som tätt så den vrålar säkert mkt på dagen också bara de att du inte märker av de för att de e mkt med ljud på dagen å de känns som att den lugnar sig snabbare än när de e natt å du e trött ;d amma så blir de bra ska du se
!! :)

2006-11-26 23:38
Den kanske bara vill göra sin röst hörd. Ge den en trumpet.
My heart lives in my vagina.

2006-11-26 23:38
Laurelisse 

Amning vore det bästa men den funkar inte än, pumpar, hon är för hysterisk när hon kommer nära flickvännens bröst, blir helt galen :p   Nja hon sover jätte mycket på dagen, går runt och väcker henne varannan timme för mat. Mellan maten sover hon. På natten vrålar hon non stop :/

Det där med lite sprit känns ju inte helt rätt till en 2 veckors bebis, eller?

2006-11-26 23:39
ge inte ungen sprit för fan.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2006-11-26 23:39
Th1ef P12

Du, jag hör den ut på gårdsplan när jag kommer hem från jobbet. Nog hörs hon alltid

2006-11-26 23:40
Bono Går det inte att distrahera den/det/Alicia? Leka med henne, mysa med henne, ja ni har väl antgligen prövat allt.
My heart lives in my vagina.

2006-11-26 23:44
är hon så ung kanske det är farligt har du rätt i försökte bara vara en husmor men det misslyckades det med
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2006-11-26 23:49
Bebisar/barn skriker - välkommen till livet som pappa. Men ta det bara lugnt, om 18 år kan du koppla av igen.

2006-11-26 23:54
Hahahaha :D Första gången jag får höra om andra som kallar ungar för "den". Mest för att jag anser att ungar är odefinerbara ting på ett negativt sätt - kan inte kalla dem han eller hon då de enligt mig inte är mänskliga.

Delam tange barat

2006-11-26 23:59
Fan dom är små och ynkliga, låt dom vara, klart dom lider liksom. Att kravla ut ur en varm köttig grotta ut i en kall och kapitalistisk "starka äter svaga" värld. Han vill ju tillbaks! Nej men seriöst så är det ett medfött beteende för små barn att skrika för att hålla föräldrarna nära så de inte fryser eller svälter ihjäl. Det är också deras enda kommunikationskälla så när det kliar skriker de, när det är för varmt inomhus skriker de o.s.v..

2006-11-27 00:10
Bono går de itne å vända dygnet för en bebis på nått sätt då :D??:) känns soma tt den borde sova å bli väckt på natten å sen gnälla på dagen :D

2006-11-27 00:14
ja putta på den hela dagen så den inte kan sova, så låter du den va på kvällen så den får sova då istället
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2006-11-27 00:15
Rachel F35

Eller hur, bebisar har den ofattbara förmågan att kunna bajsa, kissa och spy ner folk samt skrika i timtal och detta är gulligt.

Skulle jag göra detta blir jag sjukförklarad och förmodligen ermimit resten av mitt liv :P

Thanor P20

Tack, det värmer verkligen, men har mina planer på att hon ska bli känd och miljader och dela med sig lite av pengarna till farsgubben. Ser det som en investering.

GAIA P24

Jo, det roliga är när de drömmer också. Ser framför mig hur hon ser ett bröst komma farande fram emot henne och mjölk kommer ut, hon brukar le då

2006-11-27 00:19
Bono

Jag skulle iofs också le, :)

2006-11-27 00:37
knytnävs slag i ansiktet !
jakk er än kåwl killäh :) *FnIzZzZaH*

2006-11-27 00:52
lek peek-a-boo me henne.. =D

2006-11-27 02:42

tänkte så som Narcissus sa :D

GAIA hahahah :D

2006-11-27 02:53
hansel, folk med erfarenhet brukar oftast ha mkt bra tipps på hur man ska göra, alla ungar är inte likadana, man måste prova sig fram man lär sig itne allt på mamma/pappakurserna...å efter fvå veckor har man inte direkt hunnit prova sig fram så mkt vill ja lova!

2006-11-28 13:17
hansel

vad spelar det för roll? han kanske struntade i kurserna, eller så kanske han aldrig hann med dem. barnet kanske föddes för tidigt eller också så har han jobbat för mycket för att hinna. vad vet vi, och vad spelar det för roll?

nu frågar han om tips och råd i en prekär situation, och han vill uppenbarligen det bästa för sig själv, sin tjej och deras dotter. varför ska du då komma och dryga dig och säga att han inte är berättigad till hjälp?

mupp.

2006-11-28 13:43
Men ungen har ju kolik och det går inte att lugna ner en unge som har det. Det är väl gaser i magen som gör att att de får magont.  Skriker det konstant i flera timmar och inget annat hjälper så är det def. kolik. (om det inte är ngt värre vill säga)

man kan försöka ge lite Minifom i vätska som är nåt som tar bort  gaser, men det hjälper nog inte helt och skulle kanske tagits i förebyggande syfte. Lägga ungen på magen i knät och massera ryggen har jag hört kanske hjälper.
Annars försök kanske med koliknappflaska eller så.

Köp öronproppar, det ska jag göra ;P
Liqorice = Lakris minus u & t

2006-11-28 13:44
mkt kanske det blev :D vill ju inte lova att det funkar hehe
Liqorice = Lakris minus u & t

2006-11-28 13:53
Min farsa och morsa stängde in mej i köket och stängde alla dörrar i mellan köket och sovrummet när jag var liten för jag skrek tydligen ca 24/7.. när jag plötsligt blev tyst så trodde dom serriöst att jag hade dött så dom var tvungna att gå o kolla om jag fortfarande var vaken..

testa med att vänd tillbaka på dygnet på den lille.. så hon somnar typ 6 istället.. eller stäng in hene i köket!

Cheers!
Minnerna sitter på skorna
-------------------------------
vi alla var toys någon gång..