I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kusingifte?

Övrigt - Blandat

   

2006-11-21 16:24

Kusingifte?

En bekant till mig berättade för mig idag att han ska gifta sig med sin kusin. Jag trodde det var ett skämt och börja garva men tydligen så var det på fullaste allvar.

Han är kurd, och tydligen enligt honom så är det inget konstigt för kurder att gifta sig (och ha sex) med sin kusin. (Sa han, jag vet inte, han är den enda kurden jag känner).

Har nån här hört talats om nåt liknande? Jag har i alla fall aldrig hitills i mitt liv hört talats om någon som gift sig eller haft sex med sin kusin?

Jag kollade nyss upp fakta om när släktingar gifter sig (har sex) med varandra och det är ju mycket lättare för hälsoproblem att både uppstå och föras vidare då. T ex infektioner och ärftliga sjukdomar som Sjögrens syndrom och neuropati. Och tydligen kommer allt fler sjuka nyfödda till läkare av dessa barn.

Dessutom skulle det för mig vara helt moraliskt fel, eller jag vet inte hur jag ska beskriva det riktigt, men min kusin är ju nästan min familj ju?


Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.