I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur tränar man bort sin svartsjuka? :S

Övrigt - Blandat

2006-11-20 14:03

Hur tränar man bort sin svartsjuka? :S

Jag är väldigt svartsjuk och tål inte att andra skriver med min pojkvän. Shit, hur fan tränat man bort den?? Någon med bra tips??

2006-11-20 14:07
Men det är ganska svårt eftersom man aoutomatiskt går in åå kollar hans pres åå kollage åå Gb när man skriver till honom... Plus att det ringer brudar ofta.. hmmz.. har skit svårt med det där.. :S

2006-11-20 14:08
få bra självkänsla..du har nåt som ingen har, därför han e med dig

2006-11-20 14:09
Jo, alltså jag är ganska självsäker åå så åå ganska bestämd med saker åå ting.. Men när det gäller tjejer blir det fel.. :( Jag vill kunna lita på honom åå veta att han är trogen åå bara är med mig åå ingen annan.. För jag har varit med om otrohet i mina andra förhållanden... :S

2006-11-20 14:12
Det har jag gjor flera gånger men då blir han bara arg åå säger; aa, men skaffa en bättre som du kan lita på då. Jag är ingen bra pojkvän.. hmmz, vad ska jag tro då?? :S

2006-11-20 14:12
jag är också svartsjuk. jag brukar hantera alltihop väldigt dåligt, och vara typ såhär: "haha, hon kan ju inte stava" eller på något annat sätt förtala människan han skriver med.
annars har jag försökt med diverse olika metoder: den mest effektiva var att låtsas som att man inte alls är svartsjuk, och bara förtränga hela den biten. men det som har varit skönast har varit att erkänna: "förlåt mig, men när du gör såhär blir jag svartsjuk" för då har jag oftare mötts med förståelse, och så kan man prata om det, och efteråt känner jag mig inte alls osäker eller svartsjuk.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2006-11-20 14:13
skriv med mig så blir han svartis.

vad har du på dig?
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2006-11-20 14:15
snorty: Okeej. Jag har provar massor med metoder åå så, men ingeting har fungerat. :S Och jag blir hekla tiden ledsen när han säger att han inte är en bra pojkvän och jag borde skaffa nån bättre. Han blir arg när jag säger att jag är svartsjuk när han skriver med andra. Han förstår mig inte. Jag vet inte vad jag ska ta mig till :S

2006-11-20 14:18
Kreativ: Ingenting löser sig genom att sjunka på en nivå. Jag vill inte göra honom svartjuk för jag vet hur det är.

Fridge: För att när vi var på väg att bli tsm igen efter ett slut, så var han med en anna tjej. Sen har det bara forts. Plus att jag har svårt att lita på killar utöver hur de behandlat mig tidigare. Jag försöker överväga allting för att lita på honom, men det är jätte svårt!

2006-11-20 14:21
BattleBaey__ F16

om han säger att han inte är någon bra pojkvän, så kanske det stämmer. jag vet inte vad han skriver om med andra tjejer, eller pratar om, men jag skulle iaf inte acceptera vad som helst.
jag tycker att det är skillnad på att vara svartsjuk över något som egentligen inte betyder så mycket, och att faktiskt vara orolig över var man har sin pojkvän, för att så mycket tyder på att han har något skumt för sig.
så: vad skrivs egentligen? vet du att det här bara är svartsjuka från din sida, eller vet du inte var du har honom?

2006-11-20 14:22
BattleBaey__ F16

Varför skulle han vilja va otrogen? du är ju bäst och i så fall är det hans problem...tänk så

2006-11-20 14:22
hmmz.. joo, jag vet att alla inte är likadana, men det e så ssvårt att göra det man säger.. :S ääh, det blev för komplicerat det där för åå beskriva.. strunt i det..
Men jag vet inte varför jag bara inte kan sluta vara svartsjuk!

2006-11-20 14:26
för att du tror att han går till nån annan när dom trollar upp nåt du inte har ur bakfickan..

hatar när min tjej är svartsjuk, så jävla enkelt, jag har ju valt att va med henne -tycker att hon är bättre än alla andra,

2006-11-20 14:29
snorty: Jag vet inte var jag har honom åå så är de min svartsjuka.. att allting ska vara så svårrt!

2006-11-20 14:31
hmmz..aa, joo, jag är en bra person med bra perspektiv i livet men svartsjuka åå jag det går INTE ihop.. hehe^^

2006-11-20 14:33
BattleBaey__ F16

jag tycker att hans förklaring: att han är en dålig pojkvän och att du borde skaffa någon bättre, känns väldigt oroväckande.

2006-11-20 14:34
joo, det e det jag menar! Typ som om att han vill att det ska ta slut det oroar jag mej jämt för.. jag vet inte vad jag ska göra med honom.. men jag ÄLSKAR ju honom så oerhört mkt åå vägrar lämna honom..

2006-11-20 14:38
men det är ju så svårt.. man kan inte lämna problem där dom är åå gå vidare, jag personligen tycker att man kan försöka lösa dem åå sen se hur det blir..

2006-11-20 14:45
Men alltså, du förstår mig inte. Om man har ett problem i ett förhållande så tycker inte jag att man ska ta uppehåll eller lämna någon. Man löser problemen se vad det leder till, förstår du nu hur jag menar!½

2006-11-20 14:52
aa, vad bra! tack för råden, ska försöka gå igenom detta en gång till.. han kommer hem nu  om 10 min så jag kan snacka med han då=) Tack för att ni försöker hjälpa, ni är guld värd! <3

2006-11-20 15:13
ett hett tips är att lägga ner med lunar totalt;)
då kan du inte gå in o kolla.
syumoan akoinwe!

2006-11-20 15:19
kollage, vad är det?
fanns inte på min lunar-epok.
syumoan akoinwe!

2006-11-20 16:56
går inte att träna bort svartsjuka. men man kan hantera den på olika sätt. ha lite förtroende för din kille, han har ju trots valt dig och ingen av brudarna som han skriver med?
Delam tange barat

2006-11-20 17:01
fall du skriver "åå så" så lär han ju lämna dig,annars äre bara något man har.. svartsjuka är nyttigt i små mängder annars blir du ett paranoid freak med aggresions problem som jag blev :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-20 17:15

Tro på dig mer som person. Dvs var mer självsäker och liknande.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-20 17:20
jag är också väldigt svartsjuk av mig, även om jag inte har pojkvän, haha.
Men jag har alltid haft svårt att lita på killar då dom flesta (absolut inte alla) behandlat mig som.. ett russin.. (kom inte på nåt annat.)

2006-11-20 17:24
Kreativ..

vad har du på dig, sa du?
work some magic

2006-11-20 17:27
svartsjuka bottnar i osäkerhet. jobba på att inse att din pojkvän valt dig för att du är bra så kanske det blir bättre.

2006-11-20 18:04
landa som människa och låt inte all stolt het fucka med din skalle. det är något som bara sker med åren mer än något man tränar bort.

svartjuka har jag jag mer ståt på andra sidan från och det är också jobbigt men då får man jobba runt det på alla sätt och visa förståelse i stälet för att vara en idiot tillbaka.

2006-11-20 18:10
intala dig själv att du inte ska vara svartsjuk, att du inte har något att vara svartsjuk över och att du litar på din pojkvän. det tar tid men funkar.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2006-11-20 18:51
fan sånt här fick man höra mkt förut "jag är inte nån bra pojkvän, du förtjänar bättre" aa borde lyssnat på hans råd, slutar med att han knullar sin bästa väninna. FUCK IT, ställ dina krav och om han inte accepterar de så får ni kompromissa, ingen ska behöva gå och vara orolig för att den andre ska va med nån annan.

fuck relationship överhuvudtaget. fan vad jag är imot kärlek alltså.
jag levde för kicken , precis som du

2006-11-20 21:21
man ska sysselsätta hjärnan med annat. kolla på komedi, gå träna, träffa vänner. det är så fort man itne gör något och börjar tänka det kommer.

Försök att tänka varje gång, "jag ska inte vara en svartsjuk psucho person, jag ska vara en grym partner/vän"
 Red Motion Music
Rappare

2006-11-20 21:26
Jag betedde mig väldigt svartsjukt i mitt senaste förhållande och då tror jag man bygger på det slut man försöker undvika.

What you fear - you create!

Sätt dig ner och inse att att vara svartsjuk inte ger någonting. Enda som sker är att din partner blir irriterad och kanske lämnar dig!
facebook.com/idiomatisk - fan page

2006-11-20 22:48

fan det finns en orsak att du är svartsjuk. alla är horor och det går inte att lita på nån så första stadiet är svartsjuka andra stadiet är skön sarkasm och nån form av likgiltighet
vad du än gör, fixa inte ditt liv efter nån, fixa ditt liv trots nån

2006-11-20 22:55
Dom som är svartsjuka är oftast dom som skälva kan vara otrogna.

2006-11-20 23:21

puppy love, lalalalala

eruduuuja

2006-11-20 23:56

Jag har också vart svartsjuk, är fortfarande svartsjuk men inte på samma sätt. Intala dej själv att du inte har något att oroa dej för overhuvudtaget. Det är svårt att lita på folk, men man måste försöka.

If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Breakare

2006-11-23 10:54
rök en o annan holk :D....
HERB, bust a cap in yo ass

2006-11-23 11:12
det är bara och skaffa bra självförtroende så skiter man liksom i sånt fullständigt

2006-11-23 11:27
Lunatics P-1

vad grundar du det på?

2006-11-23 11:39
Jag kan bli sjukt svartsjuk när jag är full, men inte ett dugg när jag är nykter. Skäms så jävla mycket när jag blir svartsjuk, att jag har lärt mig att förtränga det.
Tänker att han är ju med MIG, och för det första, varför skulle han vilja sumpa det? Och för det andra, om han är så dum att han går och strular med nån annan så får han väl göra det då! Inte kul helle rliksom att enda anledningen til att han inte hånglar loss med nån när han är ute på krogen är att jag håller honom i ett koppel.... Lita på varandra! That's the key

2006-11-23 11:49

repetivt betéende är aldrig "enkelt" att göra sig av med.
du måste först och främst komma fram till vad det är som driver alltihopa, förmodligen att du är rädd för något. att förlora tjejjen, att du har dåligt självförtoende eller liknande saker...
när du tagit reda på det får du arbeta efter det för att reda ut problemet.

ingentin är omöjligt en del saker tar bara lite längre tid ;)

" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2006-11-23 12:48
Demirel P20

jag kan köpa osäkerhet som anledning. dvs osäkra människor är mer benägna att vara svartsjuka och osäkra människor är mer benägna att vara otrogna, men det där du just sa köper jag inte. mest för att jag själv varit både galet svartsjuk och otrogen vid ett flertal tillfällen. ingen av gångerna var jag otrogen för att "ha något" mot min partner om han skulle vara otrogen. det handlade om osäkerhet varje gång.

2006-11-23 12:57
Dicecard

det är väl iofs just pga hennes ålder som hon är svartsjuk. mycket osäkerhet i den åldern. klart att ungar också ska leka förhållande, hur ska de annars lära sig?

2006-11-23 13:00
blubb

ja, det gör jag med. på vilket sätt var det en "lärdom"?

2006-11-23 13:05
blubb

för att det är kul att mobba barn. de är oftast jäkligt osäkra.
Poet

2006-11-23 19:30
Jag är väl typ den enda som diggar svartsjuka hehe
At the gates of Eternity...

2006-11-23 20:02
hmmz

2006-11-23 20:46
haha.. hörru junkgirl .. liksom .. min kompis mormor och morfar träffades och blev tillsammans när dom var 14 år. och det har hållit nu och kommer hålla utan problem. bara så du vet.. (dom är 70+ nu ) det kallar jag äkta kärlek =) tack för mig
http://www.myspace.com/poppogstyle
Yah man! That's Gangsta Shiiet Main

2006-11-23 20:56
Demirel: Tack för det du skriver. Känns väldigt bra och du fick mig att se någonting som jag aldrig sett förr. Du är den enda som kommit med någonting bra. tar verkligen lärdom av det som du skriver till mig! Hmmz.. Det du skriver om att problemet ligger hos mig kanske stämmer . Han har ju faktiskt inte gjort mig någonting. Hmmz .. Du har gett mig en klar bild på allting! Klokast av alla som kommenterat denna tråd.

Och du:
Dicecard : Det där med att jag bara är 16 och ska gå åå leka med dockor eller nått... Hmmz.. Moget skrivet hörru. Vad har du själv gjort i min ålder, å kom inte åå säg att du inte har haft samma problem! Om du sköter ditt liv så sköter jag mitt och du inget vettigt att komma med kan du lika gärna låta bli att skriva i tråden!!

Tack för mig, och tack för er uppmärksamhet åå kloka råd! =)

2006-11-23 20:57
man blir inte av med svartsjuka.. Det är bara naturligt att bli lite svartsjuk, det är lite soft liksom..
Man känner sig älskad på nått sätt. :)
whoopzidoo