Ångest över arbetsval...
Jag är just nu och provjobbar på en espressobar i hopp om att få fast anställning där då de är bäst i sthlm. Allt ser lovande ut än så länge och jag har bara haft sönder ett glas ;)
Häri ligger nu mitt dilemma... Jag var och hämtade ut lite stålar på ett annat ställe där jag var extra en tid och snackade lite med en kille som precis börjat där och han såg lite skeptisk ut när jag sade att jag var där jag är nu. Han sade att han blivit lovat ett kontrakt på den baren och väntat och väntat. Sedan hade han fått en klapp på axeln efter åtta månader då ägaren sade att de endast behövde extra för stunden.
Nu behöver nödvändigtvis hans olycka bli min, men man undrar ju alltid. Få i den här branschen är rakt igenom hyggliga...
Jag är mer eller mindre också garanterad ett heltidsjobb på ett annat ställe, men det är inte lika hög kvalitet på det stället.
Båda anställningarna skulle börja gälla från 10-1-07.
Ska man ta "risken" och fortsätta på det första stället i hopp om att få kontraktet, eller ska man knipa det andra stället där man verkligen får det om bossen på första stället försöker skjuta upp att ett kontrakt skrivs?
Be the change you want to see in the world.
|