I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Frukost-recept [Tips]

Övrigt - Blandat

2006-11-16 10:47

Frukost-recept [Tips]

Efter att gått hemma en tid så har man ätit det mesta, kors och tvärs så börjar jag få idé torka och är sugen på något nytt.

Jag vill ha goda, roliga tips på goda frukostmåltider, lätta som svåra.
Har ätit det vanligaste under en längre tid, nudlar, panpizza, paj, piroger, flingor, mackor, omelett osv. osv.

Idag blev det nudlar med chockladpudding till efterrätt men imorgon vill jag göra nåt nytt! :D

Ge mig tips, recept, länkar till en godare frukost! inget tips är ett dåligt tips!

b-b-bassan!

2006-11-16 10:48
Hallonyoghurt och Start hasselnöt!
 Procreate, receive compensation.

2006-11-16 11:12
har haft lite svårt o äta tidigt (börjar 7 på jobb så blir väldans tidigt ibland) då är de shake som gäller i stil me nutrilett eller dylikt
annars äter jag mackor på helgen eller special k me mjölk.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-16 11:16

2006-11-16 11:36
rostat bröd som du brer med smör (inget salt smör som bregott) viker och doppar i rätt sött kaffe.

Annars är chokladcroissant eller wienerbröd en höjdare
Fried little fishies

2006-11-16 11:46
scrambled eggs med fetaost i... oooohweeeee!

2006-11-16 12:03
ta bröd. bre på smör. lägg på en tomatskiva. lägg på ost. bre på pesto på osten. lägg i ugnen tills osten smälter. gooott
...looking more like 5 cent

2006-11-16 12:19
"scrambled eggs med fetaost i... oooohweeeee!"

den får jag verkligen prova :D fetaost is the greatest

"ta bröd. bre på smör. lägg på en tomatskiva. lägg på ost. bre på pesto på osten. lägg i ugnen tills osten smälter. gooott"

Låter gott :) vart finns pesto? är det exklusivt dyrt eller så, eller?

mer förslag :D

b-b-bassan!

2006-11-16 12:23
tillägg! pesto är inte alls dyrt, men jävlar vad gott det är!!!

annars kommer här den ultimata frukosten!

Ta X antal skivor grovt bröd! Skiva tjocka skivor Brevé-ost (inte heller så dyrt) och lägg på mackan! Häll på rikligt med flytande honung!
Till detta dricks helt ett stort glas morots-juice!

KOMBINATIONEN är oslagbar!

Brevé-osten kan användas på flera sätt!

På hamburgare, i OMELETT (mums), begränsningarna är oändliga!

lycka till!
"Håll Käften, din jävla arbetare. Annars kommer jag ner och slår ihjäl dig med plånboken", okänd 08:a på Marstrand
Producent

2006-11-16 12:26
havregrynsgröt/mannagrynsgröt med corn flakes, russin, kanel och ett par små nötter i.. och äppelmos!
sen 2 mackor med smör, skinka, ost och tunna skivor gurka.. till det ett par glas vatten! =)

det är fett freshhh..
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2006-11-16 12:26
ost och skinkomelett är det bästa med en kopp kaffe och ett glas juice
"Cannabis är olämplig om man ska ägna sig åt brott. Man vill helst bara sätta sig i ett hörn och lyssna på musik" - Leif GW Persson

2006-11-16 12:32
Mixa ihop en smoothie. Det bästa är att du kan i vad du har hemma.

Jag brukar ta vaniljyoughurt, bär (hallon, jordgubbar eller blåbär), en skvätt mjölk, kanske ett par isbitar och sen är det bara att börja mixa med en stav. Blir riktigt riktigt gott:)

2006-11-16 12:39
Ta mjölk i en skål, häll i flingor, vääldigt nyttigt, och väldigt gott!
Fix & Trix AB

2006-11-16 12:46
Rostade mackor, med götta pålägg, vanilj te och efter det.., en cigg
Jazztobak
Producent

2006-11-16 12:53
eller varför inte en bärs, som min frukost idag =)
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2006-11-16 13:55
Lvu: riktigt whitetrash.. vart har du husvagnen?

2006-11-16 14:35
Nöjd: eh? vanlig frukost? så rostade mackor med ost och skinka och en kopp te är withetrash?
Jazztobak

2006-11-16 14:35
;)
Jazztobak

2006-11-16 14:37
VA ÄTER DU DÅ? bruna böner och bianäs sås?
Jazztobak

2006-11-16 14:41
Hahaha! "brevé" det heter väl Grevé :D?!?!

Det jävligt lovande till du nämnde drycken, morotsjuice!!! :O

Många lovande recept! :)

Gjorde en ost och skinkomelett igår men den sket sig av någon anledning, blev inte alls så gott. När jag har varit i thailand har det alltid sett så jävla lätt ut och göra helt perfekta omletter med massor med saker i. När jag lekte thaichef igår gick det inte lika bra :/
b-b-bassan!

2006-11-16 14:44
Något som jag även upptäkt är att:

Om man tar formfranska (rostbröd) rostar några skivor, har snabbt på mycket smör och sedan makrill på tub, jävligt god kombination. Notera att det inte blir lika gott om man skippar smöret. Dock är det ju många som inte gillar makrill, men det gör jag :D. Makrill på tub är det nya!
b-b-bassan!

2006-11-16 14:47
"bruna böner och bianäs sås?"

hahaha!... du menar: brunabönor och béarnaisesås? ;) :D
b-b-bassan!

2006-11-16 14:54
något som jag tycker e sjukt gott e flingor med fil och socker, med en gnutta kanel på :]
- men nog om dig nu.