Tandställning
God dag! Jag var hos tandläkaren idag och fick rekommendationen att jag skulle fixa tandställning. Jag är själv inte alltför pepp på det , men det känns som att vore kanske värt att ha den inne i ett år för att senare få bra tänder. Jag undrar lite, vad är era erfarenheter kring tandställningar, hur länge hade ni i dem och hur blev tänderna efteråt? Så estetiskt tilltalande är ju inte tandställningar precis, men det är knappast snea tänder heller. Var det värt att skaffa tandställningen? Bör jag skaffa en? Mina tänder är inte alltför fuckade, syns inte så mycket men det är en tand som inte vill växa ut helt enkelt.
Unweaving the rainbow.
Jag hade tandställning i 3 år, 12-15 års åldern. För mig var det sjukt värt att ha tandställning iom att mina tänder var helt åt helvete och nu är de raka och fina.
Terrorists your game is through, cause now you'll have to answer to. AMERICAAA FUCK YEAH!!
se det som att skaffa grills! du kan säga "pauu wauu baabey!" hela tiden å fnissa. du lär ju vara nöjd med det när du e 30 å gifter dig med en modell eller nått.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Man kanske kunde maskera tandställningen som grillz ;)
Unweaving the rainbow.
jag hade det i 2 år, det var 2 väldigt jobbiga år på ett sätt, mycket värk i tänderna och kändes som hela käften skulle dras ut när man var hos tandläkaren o justerade om det... men nu i efterhand så var det lungt värt det, har skit fina tänder till skillnad från förut :) kan äntligen le igen utan att 20 liter saliv kommer ut ur käften ;) inte riktigt men :P jag tycker lungt att du ska ha det 1 år, det är fult ja vet, men det är värt det :/ även om det inte känns som det när man har den
Forumsignatur:
Jo, men det vore ju trevligt att egentligen få ha den tidigare, man känner sig lite förvuxen i tandställingne så att säga. Dock är nog detta en stor fördom, men det är så det känns.
Unweaving the rainbow.
spela då bara inte basket me dem.. vissa e klantiga och kastar bollen på ansiktet
Jag har haft min tandställning i 3 år nu. Den är en del av mig själv och jag ångrar verkligen inte att jag skaffade den. Känns nästan som jag kommer sakna den när jag tar bort den. Föressten är det gulligt när killar har tandställning :).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gramsci P18 Du är inte för gammal för tandställning. Jag fick tandställning först när jag var 19 eller 20 år, då hade jag tydligen växt färdigt i käften å kunden skaffa räls. Mina tänder var helt fuckade, jag fick var tvungen att ha en gomställning dessutom som breddade överkäken, typ en fjäder som satt i gomen. Efter tandställning i två år blev jag käkopererad pga bettfel. Överkäken drogs fram och underkäken drogs bak. Det tog två månader ungefär att läka efter operationen och nu ser jag ut som en fotomodell. Så efter allt jag genomlidigt så vare fett värt det ... du borde inte oroa dig så mycket över en löjlig tandställning. peace!
- da locos crew -
man får ju fan ha en ståltråd bakom tänderna i resten av sitt liv ifall tänderna ska fortsätta sitta på plats. ovärtovärt. okej att den inte känns osv, men de e ändå jobbigt när jävla limklumpar lossnar osv.. innan sa dom att ja skulle behöva ha den ståltråden i nåra år, nu säger min tandläkare att de inte spelar nån roll, när ja tar ut den så kommer tänderna gå tillbakaa (lite iallafall) så de e bäst att ha den sålänge så möjligt.. ja hade iofs inte så snea tänder så ja har haft den i onödan känner ja
Producent
2006-11-16 11:11
tandställning är en pussy magnet :D belive me!
i make music
jag hade tandställning i typ 2,5 år och det var värt det. mina tänder var inte helt åt helvete innan.. men blev riktigt raka och fina efteråt! är fett nöjd :) jag tycker du borde satsa på det, för 1 år av lite stål och smärta i käften är fett värt det om du får leva med schyssta tänder resten av livet!
kärleken till pengarna är roten till problemen.
men om du ser det så här: ha tandställning nu i ett år och sedan kunna lämna det bakom dig som en fri man med fina tänder. eller: skita i tandställningen nu och sen riskera få väldiga problem när du är äldre. och då även behöva betala för skiten själv. beror ju lite på vad som ska åtgärdas med tandställningen i och för sig... men vissa saker kan ge riktigt otrevliga slitningar i käkleder och så...
Lycka vännen, lycka :)
gör som
..... skaffa tandställning!
...looking more like 5 cent
Jag ångrar fan att jag inte skaffade det.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Jag har haft tandställning, fick den när jag var 13 år. Ångrar det absolut inte, är så nöjd med mina tänder..
Skaffa tandställning när det är gratis.
Skåne!
Som sagt, det är nog smartast att göra så men just nu innan känns det jävligt pinigt :P Ska efter den här perioden ha en skena att bita in i så de sitter kvar i ett år också.
Unweaving the rainbow.
Såg ut som ett helvete i käften förut. Men 1 ½ år med räls i överkäken fixade till det. Det var absolut värt det.
My heart lives in my vagina.
Kakan Hur länge ska du ha i din?
Unweaving the rainbow.
Jag hade också räls när jag var i tidiga tonår. Jag kom inte ens ihåg varför jag hade det. Men mina tänder är fina nu iaf :) Kommer inte ihåg om det var så jobbigt att ha den, men jag kommer ihåg smärtan man hade varje gång man hade varit hos tandläkaren och fixat lite på den. Du kan knappt tugga maten den dagen. Det blir mycket rengöra. MEN! Man kan ha olika färger på gummisnoddarna som sitter i rälsen, asballt :D
Hade tändställning i ett år mellan första terminen i nian och första terminen i gymnasiet. Men dom gjorde fel, mina tände rhar börjar åka tillbaka till där dom satt förut, så nu ska jag ha tandställningen igen i 3 månader. Se bara till att du får en lite järnskena bakom tänderna efter tandställningen, och inte enbart en munskena att ha på nätterna. Men jag tror jag är den ändå som har upplevt en misslyckad tandställning.
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
Hade tandställning i två och ett halvt år, från 7:an till halva 9:an. Jo det var bra jobbigt när dom skulle "spänna åt" Tänk dig du ska precis njuta av en max burgare men smärtan som du får pga ömmhet ger dig lust att inte käka den :(. Men klart det är värt, allt sitter perfa nu. peace yao
Vet en kompis som verkligen har snea tänder. Han har så snea tänder att folk t o m har sagt till honom att fixa tandställning. Inte några, utan jävligt många. Vet en polare som till och med nämnde hans tänder i någon låt och sa till honom att fixa dem. Han ser väl okey ut annars men pga av hans tänder har han förlorat många ragg. Under en period vart han kallad för "bläckfisken" pga av hans tänder. Så om du har snea tänder, fixa tandställning nu!
jag ska få tandställning på onsdag. kommer vara sjukt jobbigt, men det kommer nog bli värt det för mina tänder är fucked
Haters gon' hate...
Lätt värt det! Jag hade sjukt raka tänder när jag tog bort min, men slarvade o använde inte gom tandställningen efteråt som jag skulle ha i 2 månader.. så nu har dom gått tillbaka lite.. men dom är fortf ganska raka.. ångrar det lite men.. var nogrann!
Sjukt kårkat att fråga hur lång tid man behöver tandställning. Det är HELT olika för alla, om du har völdigt snea tönder överbett ,underbett osv fråga ist din tandläkare vad hur lång tid denne tror att det kmr taför just dig
Soldaten är tillbaka
jag har haft olika i 6 år nu å jag ska ha i yterligare 3 år :P de e it så farligt.. sånt e llivet
R.I.P
Kakan har du en väldigt känslig mun? du är medveten om att man får vax att ha i munnen tills man härdat kinderna? det känns ju knappt att ha tandställning mer än i typ 2 dagar och när dom gör fel som dom gör med min tandställning hela tiden men vill man vara fin får man lida lite pin. kärleksfulla munaktiviteter behöver inte påstöta några komplikationer alls skulle jag tro
jag funderar på att skaffa det igen faktiskt. efter visdomständernas intrång är det liksom inte så bra som det var.. =/ jag var f.ö snygg i det =)
mastercat P15: Sjukt korkat att stava just ordet korkat med å.
hejhej
verkar som jag ska fixa det nu :P Blir Darin i ett år, jippi!
Unweaving the rainbow.
jag hade tandställning i 2 år. för mig var det jäkligt värt det eftersom mina huggtänder låg utanför mina tvåor. såg ut som en hund i käften. den korta tiden man har tandställning är sjukt värt det.
East-man, hehe du har iaf ett passande namn för tandställning. Jag skulle vilja testa tandställning bara för att få känna på känslan att bli av med den. Lär ju kännas helt åt helvete konstigt.
jag har haft tandställning i 2-3 år nu. det e värt, förutom att jag torska dit på att betala 2 st tandimplantat. 25000:- vill dom ha. jävla myglare! blir en sväng till city dental nästa vecka. :P
i'll make you disapear like gas in the air...
jag hade tandstälning fram till i våras 3 år det va värt för min del eftersom mitt överbett gjorde att jag tillslut bet mig själv i gomen. kolla vad du får tandställningstandläkaren säger, om han rekomenderar det så får du det gratis annars så kan du ju få en fet räkning hem på så där 30 lax, då kan man ju börjar fundera är det värt 30 lax ?
Tandställning e fett värt! Jag hade 3 år i gymnasiet och man vänjer sig snabbt! det känndes hur skönt som helst när den kom ut. Nu har jag fina tänder och det känns good! Bildbevis på min sida!
JMD, Jag Måste Dansa!
Självklart borde du ta tillfället i akt och skaffa tandställning, ett-två år går jättefort och sedan har du helt flawless tänder.
"Help the grown folks, they need more help than the children do"
Shorty Schyssta tänder :D S Jo jag funderar på att fixa det nu, känns som att det yttre dvs. själva geekykänslan med tandställning kommer man snabbt över. Sen när det tas ut lär det ju vara schysst så :) Jag har blivit rekommenderad tandställning så jag behöver inte pröjsa, kommer bli helt gratis har dem lovat så. Kakan Jag vet få kärleksaktiviteter då jag kan tänka mig att skära någon/något med mina tänder. Fast vem vet, framtiden kanske håller spännande planer i sina händer.
Unweaving the rainbow.
det är lätt värt det! det e inte så jobbigt som man kan tro, ovant i början men efter ett tag börjar man fan gilla den. kommer kännas fett tomt utan den sen.. och vad e grejen med att man skulle ha 20 liter extra saliv i käften? det e bara bullshit.. (ifall du inte sitter med munnen öppen hela tiden, då det automatiskt bildas mer saliv..) och det e klart man kan utöva kärleksfulla aktiviteter med den, man vet ju vad man själv gör lixom.. sen så passar vissa jättebra i det :)
Jaaa precis så är det..
Jag förstår fortfarande inte hur fan kärleksfulla aktiviteter skulle kunna bli störda pga. en tandställning? Jag kan tänka på en kärleksfull aktivitet men jag spelar som sagt inte i det laget.
Unweaving the rainbow.
givet, lätt sveriges svar på grillz!
norman bates behemot bubba fett alfred bello arthur's detour azazello
jag hade det när jag var liten, men en sån fin grej man kunda ta ut, med glitter på:D det var värt det.
syumoan akoinwe!
Syumoan vilka färger fanns det på glittret?
Unweaving the rainbow.