Yrsel
För ungefär 5 år sedan nu gick jag en helt vanlig dag på stan. Helt plötsligt kändes det som att jorden vingla till och där föll jag nästan ihop och var tvungen att luta mig mot en vän för att inte ramla.
Eftersom yrseln inte slutade så var jag senare tvungen att åka till akuten på kvällen för att allt snurrade fort som fan och jag spydde som en liten kalv.
När jag väl var där kunde inte läkarna göra något. Utan jag fick ligga där med yrsel och var helt säker på att jag skulle dö av snurr.
Läkarna hänvisade hem mig och sa de skulle hålla koll på mig via telefon den närmaste veckan för att se om det blev något bättre.
Så jag låg hemma och stirrade upp i taket medans jag höll vid sidorna av ögonen för att jag inte skulle kunna få syn på något annat än just en prick i taket. Anledningen till varför jag kollade på pricken var för att det fick mig att kunna hålla blicken fast på något.
Efter ett par dagar vande jag mig med yrseln och den lugnade ned sig lite.
För ungefär 1-2 år sedan nu var jag hos läkaren igen för att göra en utredning men läkarna kunde inte säga felet, utan sa istället att jag blev tvungen att lära mig leva med det. KUL!
Så nu sitter jag här med yrsel och önskar att den kunde gå över eftersom det är obehagligt då när man försöker koncentrera sig på något och den helt plötsligt blir värre.
Vissa dagar är värre än andra. Speciellt idag! Stod i skolan förut och snackade med ett par vänner när jorden helt plötsligt vinglade till och jag höll på att falla ihop. Sedan dess har det snurrat extra mycket idag. Försökte sova och tänkte att det kanske skulle lugna ned sig men det gjorde det inte.
Så nu har jag alltså haft denna yrsel i 5 jävla år utan stopp.
Nu vänder jag mig hit för att få tips på om ni har någon aning om vad man kan göra i lägen då man blir extra yr. Vad brukar nu göra när ni känner er yrsliga? Vet ni någon med samma problem som mig? Har ni hört talas om detta förr? Fan.. Jag känner mig så jävla ensam om det här problemet och är så jävla rädd för mig själv. Det är så sjukt jävla obehagligt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|