Lägenhet med LKF i Lund!
Hur stor chans är det att få lägenhet med LKF i lund till augusti 2007? . om man ställer sig i kö nu ? . Då menar jag någonstans i lund vilken sida spelar ej någon roll. Någon som fått lägenhet där med mindre än 1års kötid? erfarenheter?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
har stått i kö ett tag, vet inte varför jag gör det men det hände rinte så mycket :)
http://www.earforcefm.blogspot.com
ASUL P19 Men har du stått Aktiv eller Passiv? det är ju stor skillnad. Du kanske står på passiv därför de inte händer något. Passiv = inga lägenhetserbjudande! Aktiv = Lägenhets Erbjudande!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det kan gå relativt snabbt. vet många som fick lägenhet inom ett år så du har nog rätt stor chans. annars är lkf kända för att vara fittor
syumoan akoinwe!
aha på vilket sätt?.. Jag anmälde mig september. så kommer nog stå precis 1år tills augusti då ja vil flytta in . vill ju inte bo utanför lund utan någon stans i lund en 1a i lund på mellan 0-1år borde väll inte va så svårt att få?
de är supergriniga. man får betala massor om det är små skador på nått och varningar hit o dit om man spelar pytte lite för hög musik. de är sjukt griniga. 1:or i lund är sjuuukt svåra att få. de är eftrertraktade som fan iom universitet. det gäller att du uppdaterar din sida på internet nån gång i månaden så du inte faller bort. om du är student tipsar jag dig att söka på afb.
syumoan akoinwe!
Hur kan man "falla bort" ur deras system?. Om man är på PAssiv betyder ju att man inte söker lägenhet . och då ska man ligga lågt ju och då borde man va kvar så länge som möjligt. och om man är aktiv så betyder de ju att man borde ligga kvar tills man fått lägenhet?.
vill du ha studentlägenhet så är IM mitt tips
ask Beavis, I get nothing Butt-head
vill helst ha egen 1a någonstans på västra eller södra sidan
tja, kanske går att kirra något på värpinge, men en etta, skulle inte tro det
öhh varför gör du inte som alla andra och söker på blocket? tar ett finfint andrahands kontrakt som sen övergår till första hands kontrakt, thats how we do it skånestyle baby, lika bra att du lär dig om våra vanor...
men oj broder nu ska du lyssna extremt noga...tyvärr vi är redan gamla, tjejerna ger oss inte dessa ungdomliga blickar längre utan det är mer va fan gubbjävel skaffa dig en kärring istället
Toastare
2006-11-16 08:30
som sagt etta är svårt. Jag stod 3 år i passiv kö och då fick jag iof den lägenheten jag ville ha på väster en månad efter jag ställt mig aktiv.
Jag skyller allt på Emma!
exakt men de e skillnad på att stå aktiv och passiv i kön. ja kommer nog börja ställa mig aktiv i januari så kanske får ett erbjudande till augusti får man hoppas.. Basie P24 självklart blir de leta andra hand om man inte får något på 1a av lkf .. borde inte va så svårt med 2a hand då många tar examen.
aja, lycka till.. och välkommen till Lund i förskott hehe
hehe Tackar. men ni får ju allt hoppas nu .. har ialla fall sagt att ja kan bo i 1 eller 2a på ganska många ställen i LUND!.
Jag har stått i lite drygt tre år... Men ännu inte fått en lägenhet. Dock har jag fått tre olika erbjudanden men aldrig själva lägenheten som gått till någon annan. Sen kan man jämföra med mina föräldrar som stått i tolv år och fortfarande inte fått något erbjudande!! Det e inte gytt... Men som sagt, vill du bo på typ Gunnesbo eller ännu längre ifrån stan tar det ju såklart inte lika lång tid.
Skåne!
mm satsa på afb eller sök på blocket om nån behöver en rumskamrat
Toastare
2006-11-16 17:28
Min pappa ringde poseidon fastigheter och fick en 1 ½ på 65 kvadrat på några veckor inne på Bankgatan mitt centrum. Sen blev de bostadsrätter och han köpte ut den för 300.000kr, den är värd över 1 mille nu... så kan det gå. iaf så är risken att om man står i aktiv att man får tre erbjudanden på Linero... iof kan man ju välja vilka områden man VILL bo på. Det är ju lätt att få på värpinge, men det är hög hyra.
men värpinge är ganska trevligt för övrigt, eller det var iaf. innan jag flyttade ifrån väster, nu har jag ingen direkt koll.. Har dock fått höra att det flyttat dit en massa yallas som bränner med sina bilar om nätterna hehe
Hanal! Vad är IM? Afb kön suger ju måttligt stort när man bor s nära som man gör... Alla från boden får men inte jag :'(
http://www.earforcefm.blogspot.com
Toastare
2006-11-16 22:21
Hanal, väster var trevligt tills jag flyttade därifrån 2004... då hamnade väster i djup sorg ;(
Jag har legat passivt nu i 3år fram tills förra söndagen då jag aktiverade mig, har dock inte hört av dom än...
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
ASUL P19 Individuell människohjälp, skitförening, men största studentrummen i Lund, ligger på spolegatan BountyBoo F26 Ja, din flytt kombinerad med min förstörde nog väster hehe
Allt beror ju på om man är Aktiv eller PAssiv som sagt.. ska ställa mig som aktiv runt januari borde räcka sen "snabb in flytt runt april borde också räcka. Och ja jag har ju valt runt 6olika ställen ja skulle kunna bo i och 2 av dom är både över hela Väster och Hela Söder och dom e ju stora ställen?
ja, söder är ju iaf. med klostergården
men hur funkar de där kösystemet?. det är lkf som väljer ut vilka som ska få erbjudande eller? man kan ju inte anmälla sig. på detta sättet kan de ju bli stor diskriminering(stav?) .. eller har jag fel?
Toastare
2006-11-17 00:34
spöket det fungerar som så att står du passiv så får du inga erbjudanden men när du väl blir aktiv så har du förtur till lägenheterna. Sen så får du erbjudanden om lägenhet, då står det också vilket nummer du har i kön. Är de före dig inte intresserade så blir den din... Hamnar du först i kön så får du tacka nej 3 gånger. Efter det förlorar du din köplats. alltså ska man stå i passivkö för att lättare få lägenhet när man ställer sig i aktiv kö. Så detta är det rättvisaste systemet..
aha men de låter ju soft.. vad brukar gränsen vara på utskicket? alltså hur många brukar få erbjudande om att se/få lägenheten?
nån som veta några bra privata fastighetsbolag i lund?
syumoan akoinwe!
ingen?
Toastare
2006-11-17 22:50
spöket jag kommer faktiskt inte ihåg... kanske 3 personer, eller 5? Ett lågt tal är det iaf.
vad innebär om man tar "Snabb inflytt" ? kan man komma ännu snabbare och få en lägenhet då än personer som står bara aktiva?
Toastare
2006-11-18 19:07
nej, det valet kan bara de som står i aktiv göra. Det betyder att om någon vill flytta INNAN uppsägningstiden är slut, alltså så fort som möjligt så får man ervjudande på de lägenheterna. I annat fall kanske man har en uppsägningstid på 1 månad på sin gamla lägenhet och inte vill betala dubbla hyror.
Usch och fy för väster. Vad fan finns på den sidan av staden? Allt händer ju på östra sidan. Eller klart, nära till ett köpcentrum som ändå ingen vill gå i.
My Louis slippers, polo top linen shorts so my balls dont get hot
BountyBoo F26 haha alltså jag hänger inte med:p . Jag som bor med mina föräldrar vill ha en lägenhet i lund och tänker stå mig som aktiv/snabb flytt så snart som möjligt. men du försöker säga att snabb flytt bara gäller personer som redan har egen lägenhet eller personer som vill betala dubbelhyra, för att få en snabb lägenhet?. ähhh jag är blåst kan du förklara igen?
Toastare
2006-11-19 01:22
BossHogg Väster är typ den skönaste sidan av stan.. och då menar jag väster, inte klosters fälad... spöket haha, det är lugnt. NEJ snabb inflyttning ÄR för sånna som du, som kan flytta in direkt. Alltså, när en lägenhet blir ledig innebär det oftast att personen som bor i den har en uppsägningstid. Men du får ju den direkt så att säga. Ibland så är det bra för en att inte ha snabb inflyttning OM man redan har en egen lägenhet och har uppsägningstid på den och inte vill betala dubbla hyror. Men i ditt fall så kan du ju flytta in snabbt och den tidigare hyresgästen kanske vill flytta ut snabbt.. dvs. han säger upp sin lägenhet, du vill ha den och då kan du få den direkt istället för att vänta under uppsägningstiden. Är du med?
aha , jo men dom fattar jag... Men då är ju Snabb inflytt positivt, och ja borde få förtur före bara aktiva:p eftersom jag kan flytta in diiiiirekt:D! . men vi får ju se va som händer man får ju hoppas på en fin 1 eller 2 på väster:p .. jag har tagit MAX hyra på 4500 hmm e det mycke:/?? Funderar på sänka till 4000?
Toastare
2006-11-19 01:30
spöket du får aldrig förtur, om inte t.ex du är en misshandlad kvinna som måste komma bort från din man, Lund har kösystem, den som köat längst får lägenhet först. Ja, så måste du ju ha inkomst och inga betalningsanmärkningar också. 4500 är mycket. 4000kr är också mycket. Men har du en tvåa och studielån kan du säkert få bostadsbidrag (det kan du kolla på försäkringskassans hemsida) Kolla med dem också om CSN räknas som inkomst, någon sa till mig att det bara är bidraget som räknas som inkomst och då är det lätt att få bostadsbidrag. Jag hade en liten tvåa på väster, med kokvrå (ett stort kök men det gick inte att sitta i det), uteplats osv. Betalade 3400kr/mån inklusive bredband.
Toastare
2006-11-19 01:30
jag saknar min gamla lägenhet :( Även om jag älskar den jag bor i nu.
är det lättare att få lägenhet väster än på söder?
^
Är det bara tre eller fem som får erbjudande?? Jag har för mig att det var tio, men jag kanske är helt ute och cyklar??
Skåne!
jag hoppades på runt 30:p ... som det är här i sthlms bostadsförmedling hehe..
Toastare
2006-11-19 16:07
Det kanske är 10... jag kan ha fel :) spöket, när det gäller väster och söder är det nog lika långa väntetider nu. Tror de har de olika väntetiderna på LKF's hemsida.
ja men lkf är lite höga.. på hemsidan står det att det är 2år väntetid på alla ställen och typ 8månader på dalby eller va de heter. men sen längre ner så står det att de kan ta från 0månader till 1år att få lägenhet på alla olika ställen (förutom centrum) att dom flesta har fått lägenhet med MINDRE än 1års kötid... vad ska man tro på lixom:/ i och för sig så under sommaren så lär många lägenheter släppas, då många tar examen och grejer,
Toastare
2006-11-19 16:35
oj, när jag sökte så var det mycket kortare väntetider. men som du säger så är det ett ungefär.. det kan gå mycket snabbare. Det är ju det som är bra med passivkö.. har man stått i 3 år och ställer sig i aktiv kö så hamnar man ju långt fram
ja visst e det bra med passiv kö för dom som stått flera år.. men för oss som stått och kommer stå endast ca 1år innan man vill ha lägenhet e de ju inte så positivt hehe.. vad ser du för kö tider da:/?
Toastare
2006-11-19 16:55
nej alltså när jag sökte lägenhet.. inte när jag sökte på lkf's hemsida :) fast ett år är iaf nått... absolut.
ja , jag anmälde mig runt september.. och kommer börja ställa mig aktiv i januari hade jag tänkt.. och sen "snabb in flytt" i Apri. borde väll vara ok att göra så.. sen får man ju hoppas på det bästa:/ ..
har hört mig för och det verkar som erbjudanden skickas till tre sökande... Hoppas hoppas!!
Skåne!
söder kan gå ganska lätt, har kompisar som flyttat in på klostergården efter bara några månader. detta är dock nått privat fastighetsbolag tror jag. lkf tar ju sin tid, och som sagt så är dom ganska jävliga. stod i tidningen för x antal månader sen om en familj som hotades med vräkning för att deras son tränade piano nån timme om dan på eftermiddagen. sen när allmänheten fick reda på detta via tidningen backade dock lkf. men men. bo på söder för övrigt! mycket trevligare än väster! :)