I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Betala spårvagnen med SMS

Övrigt - Blandat

   
Toastare

2006-11-13 17:38

Betala spårvagnen med SMS

Ur GP:

Med början i Borås denna vecka och i Göteborg nästa vecka går det att betala en del resor med kollektivtrafiken via mobiltelefonen. Resenärerna slipper komma ihåg att ha kontanter och förarna slipper att hantera dem.

Läs hela artikeln


Det första som slår mig -Hur mycket förenklar detta för att planka?
Jag svarar mig själv -en hel del.

Som det är nu så kanske man har ett slitet 100-kort i fickan som man får kasta sig fram till automaten antingen när man ser biljettkontrollanterna gå ombord eller när civvar kontrollanterna skriker "Biljettkontroll!"
Som alla vet så är de inte då så glada att man ska stoppa ner sitt kort i sista sekunden, även fast man försäkrar att man ALLTID betalar.
Flera har säkert varit med om att de till och med blivit hindrade att få betala.

Åter till att betala med sms. Istället så kastar man då iväg ett sms så fort man ser/hör dem. Det kommer säkert vara en hel del i vagnen som får sms helt plötsligt, då de får sina biljetter i retur.

Så, tack västtrafik eller?

Jag skyller allt på Emma!