I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hoppa av skolan?

Övrigt - Blandat

   

2006-11-08 22:49

hoppa av skolan?

Jag fyller 18 i början på nästa år..
Jag är väldigt sugen på att hoppa av skolan nu, jag är verkligen less på skiten.. Det har vart struligt enda från 7-9an och på IV & även B&F programmet som jag går nu..
Jag känner att jag inte kommer klara av att gå 3 år på gymnasiet helt enkelt. Det handlar inte om att jag är lat, det handlar mer om att jag klarar helt enkelt inte av det, det är för mycket.. Det är stressigt, jag börjar kallsvettas.. sen skiter jag i det.. åsså kommer jag efter..

Vad har jag för möjligheter här i livet om jag hoppar av nu?
Vart ska jag vända mig & hur/vad för ersättningar får man?
Är det totalt omöjligt för mig att få ett jobb utan utbildning?

Dumförklara mig inte, om man inte vet, så frågar man.

Vad ska jag helt enkelt göra, vad finns det för alternativ förutom att gå i skolan, som gör så att jag kan klara mig ekonomiskt här i livet? Detta kanske är årets dummaste tråd.. för alla vill väll tjäna pengar utan att ha behövt kämpa för det på sätt&vis, men det är inte riktigt så jag menar. Jag pallar helt enkelt inte med skolan. Jag vill ha råd & tipps om hur jag ska beté mig utifall jag nu bestämmer mig för att hoppa av..


Om jag har formulerat mig dumt eller liknande så ber jag om ursäkt.
Vill ännu en gång påpeka att det handlar inte om att jag är lat. Så kommentarer som "bit ihop & gör det du ska" undanbedes..

work some magic