I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vad heter mimare som inte är mimare???

Övrigt - Blandat

2006-11-08 22:41

vad heter mimare som inte är mimare???

Förlåt för den flummiga rubriken och den följande egentligen helt ointressanta frågan. Men jag måste ha svar.

Vad heter dom där snubbarna (och i den mån det faller även kvinnorna) som står helt still.
Dom ser ut som mimare, men gör inte ett skit. Förutom att stå där på en back och likna en staty.
Vissa målar sig t om i silverfärg för att likna ett monument.  

Meningslöst eller konst??
Det kan man undra...

Men jag vill i alla fall veta vad själva "yrket" heter.

Nån som kan hjälpa en okunnig till bättre vetande?

Frid

Proceed Solinus to procure my fall and by the doom of death end who(a)s and all.
Shakespear is my man......

2006-11-08 22:44
levande staty ?

näe har inte en aning men hajjar vad menar

lite segt jobb o stå still, tiden lär ju inte gåså snabbt

2006-11-08 22:51
de kallas levande statyer helt enkelt, finns inget lekmannanamn
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2006-11-08 23:01

Går dom också under benämningen mimare alltså?

Kommer ihåg ett CSI avsnitt för länge sedan när dom hittade en död sån-staty-snubbe. Har för mig att det fanns ett namn men kommer inte ihåg.

Snälla om det är någon som sitter inne med svaret.....giv mig.

Tack alla andra för fina försök ;)

Proceed Solinus to procure my fall and by the doom of death end who(a)s and all.
Shakespear is my man......

2006-11-08 23:22
Pantomin, ja.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-08 23:27
pantominsnubbarna är dom som ser ut som franska bögar och låtsas vara inlåsta i en låda men är lika glada för det ändå

2006-11-09 00:07
JAG HATAR MIMARE!

2006-11-09 01:22
men vafan, levande statyer är en form av pantomim ja, och det enda namnet är levande staty på olika språk
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
Skivsamlare

2006-11-09 01:27
jag fick buktalare på huvet sen fick jag ångest för jag inte sa det va bara tvungen att säga det :) nu känns allt mkt mkt bättre igen och jag kan fortsätta min kväll på whoa :D
Så får man inte göra!

2006-11-09 01:29
usch hatar sånna
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2006-11-09 02:13
haha fridge din franska förklaring går inte riktigt hem...antingen stavar du bara helfel eller så har nån rånat dig

2006-11-09 02:14
oops tankarna på fel håll: lurat ska det vara