I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Befinner du dig ofta nykter bland fulla kompisar?

Övrigt - Blandat

2006-11-08 01:25

Befinner du dig ofta nykter bland fulla kompisar?

Jag vet att detta ämne varit uppe och lattjat på den berömda tapetet många, många gånger tidigare. Men en sista gång klarar vi av att krama åsikter ur denna urdiskade men skojfriska trasa... Jag inleder med min personliga åsikt, sen är det tänkt att du ska kommentera mitt innehåll eller bidra med en egen ståndpunkt.

Jag fullkomligt njuter av att befinna mig i högljutt, onyktert och sluddrigt sällskap, och förstår mig inte alls på avskyn bland gemene man över denna komplicerade men givande femkamps-gren.

Enligt mig finns det något väldigt speciellt och vackert över att beskåda och iakta ens närmaste vänner när de befinner sig i sitt ärligaste och roligaste tillstånd. Alla sätter på sig sin självsäkraste mask, och även den mest inbitna introverten klättrar då och då ur sitt skal, och får därmed visa upp sina riktiga färger. 

Mängden konstiga och främmande saker de kläcker ur sig, får mig att vilja rita teckningar, spela in på band och köpa mängder av vänskapshalsband och bara dansa. Jag kan lätt gå och gotta mig åt deras rara och tänkvärda utspel, flera, flera veckor framöver.

Mitt tips är alltså detta: Klarar du av det sociala rävspel som faktiskt krävs av dig som nykter åskådare bland berusade björnar, finns det sjukt många fler fördelar än en huvudvärksfri morgondag. Testa en gång. Jag lovar att du inte ångrar dig... 

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.