I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

gamla polare man inte känner igen

Övrigt - Blandat

2006-11-07 20:29

gamla polare man inte känner igen

Såg en rätt söt tjej i min livsmedelsbutik precis nyss. jag eyeballade henne och tyckte att hon var lik nån men var ändå rätt säker på att jag inte kände henne. Så stannar hon upp och utbrister i ett "Men Heej! Det var längesen!" Jag blir toknervös men håller stilen ändå, småpratar lite om hur vi mår och vad vi gör för tillfället. Hon frågar vad jag gjort sen sist och jag tar det säkra före det osäkra och berättar allt som hänt sen typ studenten, vilket är både två och tre år sedan. Känns rätt skumt eftersom jag har totalt hjärnsläpp och kanske i sjävla verket träffade henne för ett halvår sen men bara GLÖMT. Det visar sig att hon jobbar i en fancy klädbutik och vi bestämmer att jag ska gå och hämta henne för en fika på onsdag nästa vecka.

Och jag kan fortfarande inte komma på vem hon är. Hur löser jag detta? Men en smart fråga i början av vår "dejt" på onsdag, men vilken? Kan Google hjälpa mig? Vad gör jag om HON har misstagit mig för någon annan?
Om jag ska chansa på ett namn skulle jag kalla henne för Cissi. Men chanse är inte stor....

Tuna? Tuna is worth NOTHING!

2006-11-07 20:41
tänk så tar hon fel på dig då? hon kanske inte känner dig alls och tror att du är en annan person.

2006-11-07 20:44
haha, fan va skönt! Varför kan inte sånt hända mig :/
"jag är som den värsta actionfilmen från usa"

2006-11-07 20:47
be henne skriva in sitt mobil nr på din mobil. då har du redan fixat fram "Namn:..." grejen så skriver hon det där.
dra nån jävla dum ursäkt typ: ö"ö missade nästan bussen och kom på at tjag hade behövt ditt nr för at tkunna säga att jag skulle bli sen..."

vafan man går väl inte runt å namedroppar folk när man är ute med dom i egen hög person  

2006-11-07 20:57
Nu har jag bollat vad jag minns av utseende, röstläge och klädstil med en polare,och jag är till 50% säker på vem hon var. Men det är fortfarande rätt så nervöst. det där med mobil-telefonboken som mike_ snackade om är rätt smart, men är det vattentätt? Tänk om jag har hennes nummer? Man har väl iaf ett tiotal nummer som man inte vet vilka de där? Jag behöver den perfekta, avslöjande frågan.
Tuna? Tuna is worth NOTHING!

2006-11-07 21:02
Vem är hon?

2006-11-07 21:02
hehe klurigt det där..

hoppas det går bra iaf!!

2006-11-07 21:06
HAHAHA, det fridge sa var nog bland de sämsta förslagne jag hört, alla kategorier.

2006-11-07 21:07
förslaget*

2006-11-07 21:08
fråga bara när ni sist sågs? Kommer du inte på det då ska du fan ha skammen.
Yeah!

2006-11-07 21:09
Hör själv:

Hm, vart är min penna nu då? Vill du ha mer kaffe? Ehm, vart träffades vi sist förresten? Har du sett min penna?

Snälla invaderZim, försök inte med nåt sånt.

2006-11-07 21:11
Tur det.

2006-11-07 21:12
Heheh en kompis morsa brukade göra den här:
- Vad var det du hette nu igen?
- Anna...
- Hehe, nej men jag vet att du heter Anna, menar ju såklart i efternamn!
Why the fuck can't emcees emcee no more?

2006-11-07 21:15
Aj.. Sånt där händer mig ibland men det beror mest på att jag är så jävla dålig på både namn och ansikten. Hur som helst är det jävligt jobbigt.
Ibland kommer jag på vem människan var men allt för ofta förblir det blankt.

www.nativeswedes.se

du borde ta med en kompis till hennes butik på onsdag.
så presenterar sig han inför henne, hon säger vad hon heter, sen säger din kompis: "trevligt att råkas ! men jag måste fan dra nu. ha det så trevligt på fikan! vi syns , ciao!".

när du hört vad hon heter kanske du kommer ihåg vem det är
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

Jag tyckte att fridge förslag lät idiotsäkert.
Annars finns det väl ett klassiskt Seinfeld-avsnitt som du kan ta del av för idéer, den med Mulva, vet du så vet du

2006-11-07 21:30
haha eller hur äkta seinfeld-problem
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2006-11-07 21:56
men när ni sitter och fikar lär ju hon till slut dra till med något "kommer du ihåg när vi gjorde de dära, där och där" som de brukar bli när man träffar gammla kompisar, då borde du kanske kunna rama in henne lite
Men lika glad är jag för det!

2006-11-07 21:57
sånt händer mig ganska ofta när jag är ute på krogen,en klassiker e ju "fan när sågs vi sist egenltigen..de måste vart..när va de ?"
då får du iaf ett sammanhang.
känner en tjej som jag ALDRIG känner igen men hon fräsch :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare

2006-11-07 22:02
Checka gamla skolkataloger...     

2006-11-08 01:07
jkstr

haha eller hur lite tryckt stämning det skulle bli

2006-11-08 01:21
*lägg till favorit*

2006-11-08 01:55
Hon sa inte vart hon bor nuförtiden när ni snackade om vad ni gjorde?
Isf är ju eniro din vän.

Annars får du väl hoppa att hon har namnbricka på sitt kneg.
o
|\_o
)) \

2006-11-08 02:01
Snacka mycket om pennor då kommer hon garanterat säga vad hon heter :)

kvällens skratt faktiskt, cheers

2006-11-08 02:43

vem träffar ens nån man känt för längesen o vill gå på dejt
hon låter desperat, akta dig! hon kanske är en mördare också, som drar nytta av det faktum att många människor känner många andra människor som dom glömt av, och inte vågar erkänna, utan bara blir så överrumplade att dom går med på exakt såna här saker. fatta vad smart. det låter troligt när jag tänker på det . vågar du verkligen?

STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2006-11-08 05:42
Ja, som sagt.. du säger bara; "Kul att vi kunde ta en fika, det var ju så längesen vi sågs sist. När var det egentligen?"

Om det är nåt uppenbart, eller nåt du borde komma ihåg när hon säger typ "Men hallå, det var ju dääär och dåååå"

så kontrar du smidigt med "Ja, det minns jag men har vi verkligen inte setts efter det?"

Vattentätt ;)
CAMPIONI!

2006-11-08 07:38
haha det gjorde jag en gång. Jag var på dejt med en tjej men jag glömde bort hennes namn.Numret hade jag dock, stod ej på eniro, så jag bad en tjejkompis ringa "fel"....det är sånt man har vänner till :)
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse

2006-11-08 11:59
Det där hände mig vid 7-eleven vid svampen... ett gäng snubbar kom fram å shuuade mig. haha. dom visste vem ja va men ja hade ingen aning om vilka dom va, så om ni hänger på whoa snälla berätta! klottrare
WHADUP

2006-11-08 12:01
förövrigt kika lite i skolkataloger från de gångna åren... om du har nåra
WHADUP

2006-11-08 13:59

hände mig i somras. en tjej som jobbar på H&M kom fram o sa "hej andrijana!". mitt briljanta svar? "eh. vem är du?" sen visade det sig att det var en tjej som bodde på min gård, och som jag lekte med när jag var typ 5-6 år. sen flyttade hon till en annan stad. kände igen henne efter en liten stund dock. tycker fortfarande det är skitfett att hon kände igen mig, plus kom ihåg mitt namn.

har sett en annan barndomskamrat som jag inte har träffat sen typ lågstadiet. jag kände igen henne, men vågade inte gå fram o hälsa...tänk så känner hon inte igen mig? typ "vem fan är du, jävla stalker?!"

We call them winerbrods.