I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att släppa taget..

Övrigt - Blandat

2006-11-02 15:53

Att släppa taget..

För två månader sen, fick mitt 2,5 år långa förhållande, med den största kärleken i mitt liv, ett slut. Hon vet inte längre vad hon vill..

Jag ville att vi ändå skulle försöka vara vänner, för vi betyder mycket för varandra, även idag. Under dom 2,5 åren har vi aldrig haft ett större gräl, alltid stöttat varandra, aldrig hindrat någon av oss från att göra det den andra vill, alltid funnits där.

Och det vill jag göra även idag, men det går inte, saknaden går aldrig över om jag pratar med henne, träffar henne, var och varanna dag.

Även hon saknar mig fortfarande, men vill inte ha ett förhållande, just nu. Det är där skon klämmer, jag vet inte om jag heller vill ha ett förhållande, just nu. Vi vill båda känna att vi kan klara oss själva, ingen av oss har bott helt ensam, med ensamt ansvar om livet.

Men det jag är rädd för, är att hon faller för någon annan, medans vi är i sär för att leva ensamma. Inget hindrar mig från att gå vidare och träffa någon ny, förutom min saknad efter henne.

Jag vill inte släppa taget, fast jag vet att jag måste...

Någon som vart i samma sits, har tips eller andra funderingar, dela gärna med er.

Don't trouble trouble until trouble troubles you
Rätta mig om jag har fel.

2006-11-02 21:11
Tiden läker alla sår, men för att det ska läka måste man sluta klia på det...

2006-11-02 21:16
kan ni inte vara tillsammans fast ni inte bor ihop? Som särbos?
Yeah!

2006-11-02 21:20
hon kommer ångra sig!

2006-11-02 21:29
Hm... Precis gått igenom samma sak och fan, jag vet inte... Det är så jävla svårt att släppa taget men jag tror att det är precis vad man måste göra. Vi höll kontakten och allt var typ som det var när vi var tillsammans, förutom att vi inte var det längre. På det sättet tar det ju aldrig slut. Så för att gå vidare och komma över tror jag att ens relation måste förändras radikalt.

Kom ihåg att det är hon som gjorde slut på förhållandet (verkar det som) och att om du klamrar dig fast vid det som en gång var så kommer ngn bli sårad och med utsikterna nu så verkar det bli du?

Why the fuck can't emcees emcee no more?

2006-11-02 21:30
Det kanske kan hända, men jag tror det är för tidigt...

2006-11-02 21:32
För tidigt att släppa? För att du fortfarande går runt och tror på det?
Men så här då: Hur tror du själv att man löser situationen bäst?

2006-11-02 21:33
Seized:
Jag kan bli sårad, tro mig det vet jag.. Men samtidigt undrar jag, om det inte ändå kan vara värt ett försök.

2006-11-02 21:36
Bra fråga, faktiskt..

Det är det jag försöker ta reda på..

2006-11-02 21:38
Yeah, tror inte du finner det svaret här. Ingen annan än du kan veta det liksom, och känslor är känslor. Med andra ord är man inte mottaglig för det där rationella tänket, logik och så vidare förrän man är redo. Och för det mesta måste man luras till att tro att man kommit på det själv. I had too...

2006-11-02 21:39
bara var ifrån varandra ett tag, så får ni se vad ni vill sen.
Yeah!

2006-11-02 21:40
Men det jag är rädd för, är att hon faller för någon annan

My dude...det där är svårt. Jag förstår dina känslor. Men samtidigt är det en full möjlig situation eller hur? Så vad ska du göra? Vänta med att leva tills det händer?

Eller inse att ni kanske aldrig blir tillsammans igen...att hon kan komma att träffa någon och utgå ifrån det.

Tiden är knapp. Live.

2006-11-02 21:48
Uppskattar din ärlighet, det är precis sånt jag behöver höra..

Jag behöver höra andras syn på min situation, det är därför jag delar med mig.

2006-11-02 21:50
Hypnotiq:
Det är det jag försöker att få mig själv att inse.. men det tar sin tid.

2006-11-04 02:19
jag har tänkt på samma sak i två år nu...Det känns lättare efter ett tag, även om det inte går över så får du åtminstone ett större perspektiv på¨hur du känner med tiden. låt dom känslor du har för henne vara unika och isolera dom. och så låter du dig själv ge en annan kärlek till en annan människa.vi lär oss olika nya sätt att älska så länge vi lever, ålder ger erfarenhet. jag dubbelmoraliserar hela mitt sätt just nu, men jag kan iaf känna vad som skulle få mig att må bättre. svårt att leva efter, men vägen dit är solklar! jag känner med dig iaf ska du veta!
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2006-11-04 02:28
been there.. det kommer att svida ett tag.
Tog väl mig runt ett halvår att komma över det jobbiga.

lycka till mannen!

The sky always had little fluffy clouds..

2006-11-04 09:32
Om man har bott med någon i 2.5 år så har man vant sig vid att den andra alltid står vid din sida, som en vägg att luta sig mot. Nu är väggen borta och du kan bygga ett stort barskåp där istället.

2006-11-07 14:19
Vill bara vara helt säker på att det verkligen inte finns något annat sätt att lösa det hela på..