snö kaos och sl suger
ja i år kom snön också....och såklart så stannar hela sverige, bussarna stannar och tågen blir försenade med timmar. VARFÖR händer detta. Borde vi inte lära oss av tidigare år snön alltid kommer och att det blir kaos. Varför kan man inte förberedda med att sanda vägarna i takt med att vädret förändras. Varför suger sl så hårt idag vare meningen att jag skulle softa ute på landet med kompisar och fira halloween men vi fastnade ute i haninge där vi varken kunde åka hem till söder eller fortsätta till landet kom hem efter att ha stått i kylan 3 h värre var det för andra i landet som tvingats sova över på stationer kom med nå vettiga funderingar och hetsa gärna mot sl
dum eller? det är första november, de va varmt igår. hur ska man kunna vara förberedd på detta? var glad att du kommer hem å sluta gnäll, d finns värre saker än detta. och jaa jag borde ha anledning att klaga eftersom att mitt flyg till usa e helt fuckat.
3 timmar.. aa det är hårt alltså! jag hade förmoderligen flippat och dödat nån jävel för att sedan krypa in i magen på denna. HETS MOT SL HETS MOT SL HETS MOT SL HETS MOT SL så..
HEY! File sharing is a crime and I'm not going to be anally raped just so you can listen to Usher!
Gud ville att du skulle fastna i haninge för haninge är bäst ingen protest gullehäst
-Vakna Johnny, vakna! Du glömde ta dina sömnpiller.
varför hetsa mot sl ? du vet väl om att de e vägverket som sandar vägarna? Så du åker hellre till landet å riskerar att va med i en olycka än väntar med det tills allt e ok? om de nu är så illa kan du ju säkert få tag på nån dum jävel som mer än gärna tar sin bil i dehär vädret å kör dig!..
!! :)
Fan sanda vägarna innan de snöar de låter jävligt fint hurru!!
Håller med dig totalt Idag så skulle jag, min kille, hans brorsa och brorsans tjej, och en kompis åka till ikea. Finns det något värre än att åka till ikea utan bil? neej Men det kan bli värre, vi fick byta från t bana till buss, från buss till pendel och från pendel till buss igen Vi fick vänta på allt skit länge, det värsta var inte att vänta det var kylan. Vi fick stå och vänta på en buss i 40 min och den kom inte ens. Jag kom hem helt frusen, trött och arg. Hatar sl så jävla hårt. Det är fan alltid försenat överhuvudtaget, kommer försent till skolan hela tiden pga t banorna inte kommer som dom ska.. Jag kommer fan bli sjuk och det är deras fel.. F*** SL
hehe, jag hade iförsig fett lätt å garva åt hela skiten idag.. tog mig två timmar å komma till jobbet på morgonen.. något som i vanliga fall tar lite mindre än en timme. hem tog det runt 2 å en halv - 3 timmar (beroende på hur man räknar, jag gick sista biten). jag småskrattade å log åt att alla hade sån jävla panik under hela resan hem. jag menar, det e inte en nyhet att det snöar i sverige liksom.. däremot så förstår jag hela grejen egentligen.. jag menar, man byter ju inte till vinterdäck tills det börjar snöa, eller? å då e det lätt hänt att två bussar blockerar en stor väg i ett par timmar, vilket hände i mitt fall. nåt som jag inte fattar däremot e det här med tågen.. kom igen, hur dumma får man va om man köper tåg som inte funkar i sveriges klimat? :)
Face it motherfucka, I can pay to get rid of you I got more heads in the hood than pagan rituals
herreguuuud de e för i helvete kollektivtrafik inge jävla magiska under! Vet du att du kommer försent till skolan för att t-banorna alltid är sena så ta arslet å gå upp tidigare ist? Vadå deras fel om du blir sjuk, dom har varnat för att de kommer bli kyligt å stormigt hur länge som helst.. de e väl ditt eget fel om du inte följer vad som händer i världen!?
Laurelisse Jaaaaaaaaaaaa allt är verkligen mitt fel. Sl är bäst.....mööööö
YES:D så ska de låta
Satt på en buss ska ta ungefär 10 minuter och åka tog 4 timmar jihoooooooooooo!
fett kul om man e full o sjuter upp dörranra o kommer till söder genom tunneln innnan söder... fett me harcore bre !!!
~~~War, Hate & Confusion~~~
Jävla övertöntsatansrövhål i denna tråden. Ja låt oss sanda alla vägar året om, för tänk börjar det snöa från ingenstans närsomhelst på året?
Laurelisse
Jag tror hon var ironisk
asiwouldsay AHB AHB
swettiz haha nehee??
:) okej.. bra.. tack för att du klargjorde detta otydliga fenomen för mig:)
säg chomchom!!!?!!!!
~~~War, Hate & Confusion~~~
hehe sthlm är så härligt...det är som att stockholmarna blir FÖRVÅNADE..."va, blev det vinter I ÅR IGEN??????"
skriv kort, helst inte alls
pöckkö, skaffa bil o släng på vinterdäck i augusti och så slänger du in ett par snökedjor i bagagen också. Fan sånt här händer alltid och det är lika mkt allas fel att alla kommunikationer havererar. Ingen har vinterdäck och sand/salt-karen som ska ut på vägarna o krydda står still i köerna. Övergången till is och halka blir liksom aldrig smidig och smärtfri. Vi satt 4 timmar i sammanlagt i samtliga backar vi skulle upp för. Åkte vi en annan väg kom det en skitbacke igen... Till slut var vi 6 pers som började springa med påsar o hinkar från en sandbox som stod bredvid vägen. Då fick vi loss bilar som inte kunnat ta sig iväg och till slut åkte vi upp för backen. Bussar och sånt hade grymma problem, kunde inte ta sig upp för backar alls. När vi satt i backen som vi sandade gled en dragspels-buss förbi på andra sidan sakta. Bromsarna var fullt i men han gled ändå. Bakdäcken hade noll fäste så bakpartiet hade vikt sig så det gled i sidled nedför backen och skrapade i vägräckena. Såg helsjukt ut.. Såg omkring 7 bussar som antingen låg i diket, stod still på snedden över vägen eller hade kört/glidit in i arslet på nån. Alla backar, stora som små kryllade av folk med strul.
soulchild jag lyssnar också på rix fm
Haha jag satt fast på E4an i 6 timmar! En resa som skulle ha tagit 1,5 timmar tog nästan 5 och en halv timme. Hastigheten på mototvägen låg mellan 60 och 10 km/h. Och jag var svinkissnödig!
Music is my boyfriend!
Fattar inte varför folk fortfarande blir förvånade när vintern kommer. ...den kommer liksom VARJE ÅR, efter några tusen år på denna planet borde vi lärt oss det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
spelar ingen roll med vinterdäck och bil när första snön kommer, finns fortfarande folk därute med sommardäck och som slirar halvt om halvt framför en och krockar. en 8-minuters bilfärd tog TRE timmar igår.
What I said, yo!
Olyckor sker ju när människor kör utöver sin förmåga och inte respekterar väglaget. Hade människor hållt max 30 km/h så hade antagligen ingenting hänt - och alla hade kommit hem, långt om länge. Jag är som sagt inte förvånad över snön, mer över att människor fortfarande blir chockade när snön kommer. :PPhilAhz0phee Ni om hem safe ändå hoppas jag? :/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
smått roligt hur många tycker de är retoriska genier med "det kan väl inte vara någon överraskning att det är kallt på vintern" osv.
It's only gay if balls are touching
Kupo Du ser inte vart jag vill komma eller? Alla vet att vintern kommer, har man lite framförhållning och kollar på vädret (som alla bilburna borde göra vid denna årstiden) så kan man förutspå huruvida man skall förebygga. Det är liksom ingen överraskning när de varnat 3 dagar i förväg om att detta skulle hända.
jovisst. jag ser, ser du (vart jag vill)?
It's only gay if balls are touching
Kupo Nej, jag såg bara en kommentar. Utveckla gärna.
Det var SL:s bussar som stod mitt i vägen och i diket så ja dom borde se över sina däck och sina förare. Sen alla idioter som inte bytt till vinterdäck borde få en känga.
Det var sjukt kul väder igår, att ta ett pendeltåg är mycket roligare när det visar sig att det är samma tåg som skulle vart på plats 2 timmar tidigare. When it snows, ain't it thrilling, though your nose gets a chilling, we'll frolic and play, the Eskimo way, walking in a winter wonderland.
Alltså, så jävla mycket snöade det inte. Jag fattar inte..dom har väl vart med förr men neeej så fort det blir en decimeter snö krashar allt. Tom i tunnelbanan, varför skulle dom snigla sig fram där pga att det blåser ovanför? Och hur kan saker frysa sönder när det knappt är minsugrader? Jag hade en jävla tur igår när jag skulle hem från sthlm. T-banetåget var sent, sen körde det i ½km/h, sen gick det sönder, fick byta, sprang som ett as för att hinna med tåget, segade som fan, låg en timme efter i tiden, nånstans vid skövde stannade dom och sa att vissa skulle byta tåg som skulle vidare mot Herrjunga etc, jag hoppar av och då visar det sig att det inte går något tåg den tiden dom sa, springer tillbaka och hinner med samma tåg, från Herrjunga skulle det gå en buss, jaha?? och hur fan ska jag veta vart den bussen står? Chansade och gick åt ett håll där turligt nog bussen stod. Orka med kolektivtrafik ......
daviden Slirade några ggr men blev upphämtade av min pappa, fick parkera bilen och ska hämta den idag :)
What I said, yo!
PhilAhz0phee Ett vist beslut, jag är stolt över dig. :D
daviden jadu, man hade nästan inget val :) fick lite panikångest när flera bussar inte ens kunde ta sig upp för backarna rakt framför en då ifrågasatte man om man skall göra en u-sväng och kanske köra över gräsmattor som en viss hummer.
What I said, yo!
Men ja, skyll på SL när hela stockholms trafik står stilla! Förslagen om att sanda INNAN snön visar lite på vilken nivå klagosångerna ligger...
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Ska vi inte köra klassikern att salta arslet av vägarna redan nu så allt smälter så fort solen ligger på för att sedan frysa på igen så alla vägar blir isbanor (och alla bilar rostar sönder)?
amfetaminpsykos Eller klassikern... sanda vägarna till tusen så att det sliter upp vägarna plus underredet på bilarna :P Finns inga direkt bra åtgärder.
äh, de gör ju så gott de kan.
Varm sand ska ju tydligen vara ett alternativ.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
ja alltså det är inte som att sl försenar sina tåg för att jävlas eller vara lite haloweenlustiga. jag kom "bara" en och en halv timme sent med mitt tåg men det var jävligt jobbig enochenhalvtimme. tåget saktade in, ibland åkte skitfort så jag fick för mig att något hade gått sönder. just det där var inte så jobbigt när man tänker på att en kristen fanatiker satt bredvid mig och försökte frälsa mig medans allt det här hände. det var fan HORROR!!!!
Problemet ligger väl också i den lata svensson attityden. "Jag orkar inte byta till vinterdäck idag, jag gör det imorrn istället" "Jag kommer hinna hem innan det börjar snöa" Sen när alla har kukat ner sig totalt på vägarna så blir det nån annans fel. "Jävla vägverket, varför har dem inte sandat!?"
Terrorists your game is through, cause now you'll have to answer to. AMERICAAA FUCK YEAH!!
alla blir så hysteriska, så fort första snöflingan landat på marken ska det sandas frenetiskt!!! och om de blir strålande solsken dagen efter så gör det inget, allt ska sandas och saltas!!! och allt ska skyllas på SL om något går snett.. bussen vill/kan inte köra för att inte orsaka trafikfara, skit i det bara man kommer hem snabbt!!! helt sanslöst
blowhoe "bussen vill/kan inte köra för att inte orsaka trafikfara, skit i det bara man kommer hem snabbt!!!" ja verkligen, alltså jag kommer ju hellre hem senare än åker med en buss som det är farligt att åka i!!
felixnr2 F18 men en del tänker inte så, utan bara de har det bra och ska någonstans så måste det fixas på en gång!!! de tänker inte några steg längre
haha shit snälla du tre timmar? det är fan ingenting. om du tycker det är jobbigt så ring taxi lr nåt vafan.
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 - whoa = ZOG.
Lyssnade på radio i bilen nu på lunchen. De intervjuade Mats Frej (stavning?) från Stockholms Vägkontor. Han ursäktade sig och sa att det kunde gått mycket smidigare till om de bara varit lite mer seriösa med SMHI's prognoser. Inte för att det rör mig ryggen om hur det såg/ser ut i Stockholm, men det kanske kan tillföra något till diskussionen här :)
JA!! Det tog 4 timmar att ta sig hem från jobbet igår!!! DET BLIR PAYBACK!!
hahaha vadå hela sverige?!? är väll bara ni i södra sverige som ionte klarar av lite snö och minusgrader hahahahah skaffa vinterdäck! :D
Men lika glad är jag för det!