Jobb
Hur jävla svårt är det att få jobb egentligen !? har hoppat av gymnasiet tre gånger (duktig som jag är) och sedan fick jag jobba på min styvfarsas byggfirma i nästan 2 år. men nu fick han en jävla massa jobb framskjutet så han har ett glapp på ett halvår med nästan inget jobb så jag och hans andra anställda var tvungen att försvinna.
Nu har jag gått kurser som fan där jag praktiserar mesta tiden av kursen och hopppas på jobb, men när praktik-tiden är slut så säger de bara att det inte finns nog med jobb för att jag ska kunna stanna!
Vad fan kan de inte säga det i början av tiden då ? Nej då låter det som det finns god chans att man kan stanna ! Blir så jävla less på byggföretagen i umeå området ! det sägs att det behövs så jävla mycket byggare här men inte fan är det något företag som vill ta in folk ! längre söderöver tar gärna byggröretag inte lärlingar och dylikt har jag hört men här uppe är de så jävla reserverade och kan fan knappt ge en en chans !
Snart är det nästan bara kriminalitet som återstår ! rycka väskor av pensionärer (ok så lågt sjunker jag inte) och pusha weight !
vad fan ska man göra.. har fått en tidsbegränsad anställning på en kakfabrik nu men det är ju inte precis det jag känner att jag vill göra !
behövde bara skriva av mig lite, min sambo är less på att höra mig klaga på allt.. förlåt om jag slösade eran tid !
There aint no party like my nannys tea-party !
|