Oh heart...where art thou
Jag kan inte hjälpa att tänka på en sak när man ser dom här kärlekstrådarna. Det är när man träffar någon som en massa funderingar kommer upp, hur tänker hon? Vad menar han med det? Vi har en inbyggd mekanism, vissa kallar den för magkänsla, dom små rösterna i huvudet eller whatever men... Finns det en tvekan, från dig eller den andra personen som du är inblandad med så är det ett problem. Velar hon om att vara med dig? Skit i henne. Är hon osäker och säger att hon behöver tid? Skit i henne. Känner du att det är något fel...Skit i det. Tro mig...gå vidare och spill inte någon tid på dessa människor. Inte värt ett dugg. Den tiden får man ALDRIG tillbaka. När du hittar någon som verkligen tycker om dig kommer det aldrig att kännas som om du inte vet vart du har den personen. Självrespekt, självkännedom och självvärde! Vill människan vara din finns det inga tveksamheter, inget att tänka på, inget jag behöver tid. Bli inte en knähund! Då är det det enda du kommer att bli använd som. Alla unga, speciellt unga killar! Holla
"När du hittar någon som verkligen tycker om dig kommer det aldrig att kännas som om du inte vet vart du har den personen." förlåt, men vilket strunt. klart man kan vara osäker och nojig hur mycket personen i fråga än tycker om en.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
förlåt, men vilket strunt. klart man kan vara osäker och nojig hur mycket personen i fråga än tycker om en. Aldrig i livet. Då har du inte upplevet något sånt.
...och hur mycket men än själv tycker om den andre också för den delen.
Hpnotiq P22 menar du att jag aldrig upplevt att någon tycker om mig eller menar du osäkerhet och dylikt?
Hpnotiq: Med den inställningen är risken att man inte ger sig själv en ordentlig chans till ett bra förhållande. Lite motgångar måste man ju kunna ta. Men visst, man måste dra en gräns. Exakt var är det ju bara man själv som kan bedöma.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Jag menar att du inte har upplevt det som beskrev som strunt alltså"När du hittar någon som verkligen tycker om dig kommer det aldrig att kännas som om du inte vet vart du har den personen."
Hpnotiq P22 jag vet inte jag, tror det sitter mer i ens egen förmåga att ta till sig det snarare än hur mycket personen faktiskt tycker om en.
Hpnotiq: Du, i början/innan ett förhållande är det inte alltid en dans på rosor... Det kan ändå bli bra! Och sen kan man ju inte styra sina känslor, saken i ett bra förhållande är väll att kunna lösa problemen tillsammans...
Nah inte alls en cynisk syn, mer en sund och realistisk syn på det hela. Vill man äta så äter man, vill man spendera tid med någon då gör man det. Inga tveksamheter...det verkar som om folk gillar att ha den där osäkerhetskänslan i det precisa början av ett förhållande, för det är det tråden handlar om mest. Det där förstår jag mig inte på...vill du så vill du, vet du inte? Let me know när du vet, im out! Sen har man självklart sig att skylla att man tofflar trots allt men när man har starka känslor så...lärt sig den svåra vägen haha.
Nope. Speciellt inte när det innebär att mitt tvekande påverkar andra människor. Då är det go hard or go home.
Det jag ångrar är att jag spenderade tid som jag inte kommer få tillbaka någonsin...men å andra sidan lärde jag mig något. Sen att jag tror att saker och ting händer för en orsak är en annan sak. Men mina beslut är genomtänkta upp och ner, från vänster och höger haha...så nah.
Och när man kommer på att den personen inte verkar vara på samma våglängd finns inte mycket att ångra...ångra något som mer eller mindre är dömd att misslyckas? Det jag vill att folk ska tänka är att inte nöja sig med att vara någon slags nödlösning, ett andrahandsval...
för första gången måste jag word:a dig hpnotiq.. Idag mer än nånsin damnit! Fattar inte hela den där analyserar delen av folks förhållande, fkuc that, tänk inte .. bara känn, känns de rätt så gör de! haha fustration..
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?
Då ska du inte worda mig alls...för man SKA tänka...man SKA analysera, det är så känslan bekräftas ...sen agerar man. Ingen bekräftelse? Dead it. Hjärta och hjärna går hand i hand.
äh varför kan man inte bara kick it o se vart de leder.. funkar de så gör de liksom.. De lär visa sig..
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?
Inget fel med att kick it och se vart det leder...det är väl så det funkar med alla förhållanden. Kick it och se vart det leder är ett beslut ingen velighet...ser inte din poäng.
Hpnotiq P22 så du ser velighet, osäkerhet och liknande som helt säkra tecken på att det inte kommer funka?
Håller med Hpnotiq fullt. Velande går bort. Velar man på sina egna känslor så kan man vela på vad som helst. Vela är dessutom ett väldigt fult ord som ligger helt fel i mun.
så du ser velighet, osäkerhet och liknande som helt säkra tecken på att det inte kommer funka? Nä. Bara att den personen inte är värd ens tid.
Hpnotiq P22 men hur kan man tycka att någon inte är värd ens tid på grund av lite osäkerhet/dåligt självförtroende/dåliga erfarenheter eller vad som nu kan tänkas orsaka velighet?
är du så svag att du inte klarar av att hantera att allt inte är helt säkert ?
du kan ju inte påstå att det är svagt att veta vad man vill. är inte velighet svagare?
Nej...jag är så stark att jag inser att mitt värde är så högt att har du ens en liten tvekan om att du vill vara med mig har du gått miste om din chans.
Tack, det där behövde jag! Seriously! CHEEEA!!!
"no love for you!!!!"
Mutthunden jag kan påstå att jag tycker det är svagt att inte klara minsta motgång.
Misery_chick motgångar klarar man om man vet vart man har sitt hjärta. If your heart ain't in it. tvekan i sig är en motgång och kan man då inte vara ärlig mot sig själv och känna efter så tycker jag inte att man är stark. har du två val och inte kan bestämma dig så är det en motgång. har du två val och bestämmer dig för ett så har du klarat av den motgången. har du inget val men bestämmer dig för att skapa dig dina egna så är du troligtvis starkast. får du en chans så ta den. att det sen visar sig att det inte var rätt så löser det sig. man vet som sagt inte förrän man lärt känna en person ifall man vill gifta sig med den eller inte. men om du velar om du ens vill lära känna personen så kan du ju i princip vela hur länge som helst och aldrig lyckas lära känna personen på nåt djupare plan och se ifall ni är ämnade för varandra.
Mutthunden och om man drar så fort den andre visar tecker på osäkerhet så lär man gå miste om mycket som kunde blivit bra.
Nej...jag är så stark att jag inser att mitt värde är så högt att har du ens en liten tvekan om att du vill vara med mig har du gått miste om din chans Whoa...powerful. Jag borde skriva en bok.
Misery_chick Är man i ett förhållande så drar man inte så fort det blir en motgång. Dom tar man sig igenom tillsammans. Däremot om nån person tvekar över vad dom känner för dig så finns det inte mycket att bygga nånting bra på. Det
kunde säkert blivit jättebra om du inte
tvekat. Det
kan bli jättebra det
tvekar jag
inte på. Vi kan lösa det här problemet tillsammans. Jag är tveksam om vi kan lösa det här problemet tillsammans.
ok, jag har inte läst allt i tråden så jag hoppas inte att jag upprepar vad någon annan redan har poängterat. Personligen anser jag att det inte finns själsfränder. Därmed tror jag inte heller på ett från början perfekt förhållande. Jag tror inte att något förhållande alltid är en dans på rosor, eftersom människor förändras och påverkas av utomstående faktorer så har alla relationer svackor,en del har dem i början andra i mitten och för väldigt många blir det i slutet. Ofta har man flera svackor. Jag tror att ett riktigt bra förhållande är ett förhållande som båda parter arbetar för att det ska fungera. Ett bra förhållande är ett förhållande där man kan uttrycka osäkerhet, rädsla, aggressioner, irritationer och tveksamhet och där båda känner ett gemensamt ansvar för att övervinna dessa och på så sätt stärka förhållandets grund. När det gäller förhållanden finns det inga säkra garantier och därför kan man inte utgå från att om allt inte är fantastiskt alltid så har förhållandet ingen framtid. Det är ju det som är det vackra med förhållanden; att två personer vågar ge sig in i det okända tillsammans. Tro mig...gå vidare och spill inte någon tid på dessa människor. Inte värt ett dugg. Den tiden får man ALDRIG tillbaka. Det stämmer att du kanske inte får tiden tillbaka i fysisk form, men å andra sidan är det mycket tid som du "förlorar" (t.ex. tid du ägnar åt att ångra att du "spillde" tid på en annan människa). Däremot ska man aldrig underskatta den erfarenhet man får genom att ägna lite tid på en annan människa. visst, det kanske blev en katastrof, fast å andra sidan så hade troligtvis ångrat dig i fall du aldrig testade.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hanna-gee F21 exakt det du säger. men om man tvekar redan innan man gett sig in i förhållandet. om man vela flera veckor fram och tillbaks om vad man egentligen känner för en annan männsika det är då man går miste om chansen att få vara med den där människan. så alltså, om jag är intresserad av dig men du vet inte vad du känner för mig, varför ska jag då slösa min energi på att få dig intresserad av mig eller vänta på att du fattar ett beslut?
Mutthunden Jag förstår hur du tänker. Men å andra sidan så kan ju det faktum att du faktiskt är beredd att vänta på en annan person (för att du är så säker på vad du känner), få personen som tvekar att bli säker. Om man bara lägger ner så fort någon tvekar så skickar man ut signaler att man ändå inte brydde sig särskilt mycket. Det är klart att olika människor fungerar olika, men om jag är säker på vad jag känner så är jag dels beredd att "vänta in" den andra personen, och dels kan jag inte heller bara gå vidare så där apropå ingenting..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.