I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Extreme makeover - motbjudande

Övrigt - Blandat

2006-10-29 17:02

Extreme makeover - motbjudande

Hej, har en allmänt meningslös åsikt att yttra. Extreme makevoer och programmet the swan tycker jag är så jävla äckligt.
När jag kollar på det mår jag illa, det är fan rent repulsivt. Fattar inte hur folk kan kolla på det.

PS det mest äckliga är inte medans dom håller på å "fixar", jag tycker reslutaten e äckliga.

Vad tycker ni om dessa program?!?!?!?!?!

2006-10-29 17:09
Håller med. Det är helt sjukt, det bästa som kan hända dig är att vinna en extreme makeover.

De säger rent ut till deltagarna att de är fula och att de "förtjänar" att bli vackra. Visst att dåligt självförtroende kan bottna i att man inte trivs med sitt utseende, men jag tvivlar starkt på att allt i deras liv blir bättre bara för att de får en makeover (de ser ju desutom ut som plastikmonster allihopa). Det verkar som om det programmet vill förmedla är att om du är snygg så räknas du. Annars inte.
Skåne!

2006-10-29 17:12
ohh det är så vidrigt när dom ska fixa tänder på folk. HATAR det, det får mig att vilja spy
jag levde för kicken , precis som du

2006-10-29 17:16
nu orkar jag inte hänvisa till en källa men det är ju vetenskapligt bevisat att självmordsbegäret hos många av de som begår skönhetsoperationer är vida högre än hos många i andra grupper i samhället... klart det är vidrigt när media trivialiserar och profiterar på folks misär och psykiska instabilitet. 

2006-10-29 17:17
kommer programmet från amerika ursprungligen?

2006-10-29 17:19
Arez, det är väll ganska självklart, vad kommer inte från Amerika ?
Niceness!
Producent

2006-10-29 17:21
det e mycke som inte kommer från amerika...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2006-10-29 17:27
Oavsett om programmet kommer från USA eller ej så utspelas det ju faktiskt där. Amerikanska brudar som blir fotomodeller och så blir de glada och lyckliga.

Finns det ingen manlig version av programmet?
Skåne!

2006-10-29 18:52
Ja fy för helvete, jag blir så fruktansvärt äcklad och upprörd av dom där programmen. Jag tycker så synd om familjen och personens nära och kära, dom känner ju förfan inte igen personen längre efter den där "makeovern"...man kan bara tänka sig hur det hade känts och stå där och se sin syster/mamma eller vem som helst som man håller nära utspökad och silikonfylld. Fyfan.
"Jag tror att människors andliga matsmältning är så fruktansvärt
fördärvad genom vad dom sätter i sig idag genom massmedia."
- Ingmar Bergman

2006-10-29 19:03

Häpnadsväckande hur många som stör sig på dessa personer. Varför bry sig? Vill nån ha sillisar under lökarna så låt dem. What's the deal?

Yeah!

2006-10-29 19:14
komplex:det handlar inte om att man ogillar en bröstoperation ,det handlar om att do mrenoverar sin kropp och att deras familjer som ngn sa tycer att de "förtjänar" att se bra ut.
skönhetsoperationer skapar sjuka ideal och det har blivit mer en trend än att man mår dåligt.

2006-10-29 19:17
hade dom helst sett mänskliga ut efter alla operationer så hade det ju varit en annan sak
MoDo - the Heart of hockey!

2006-10-29 19:19
azziz

Ser fortfarande inte grejen. Blir dom lyckliga så kul för dem.

Människor skapar ideal, inte operationer. De kan hjälpa en att uppfylla sina önskningar om hur man vill se ut, och sudda ut bristerna.
Yeah!

2006-10-29 19:20
Det är jävligt svårt att se mänsklig ut så kort tid efter en operation. Det tar år innan kroppen har läkt som den ska, inte veckor.
Yeah!

2006-10-29 19:22
komplex: det sitter nog djupare än att man bara är missnöjd.
människor skapar ideal ja, och genom att operera sig ser man ut på ett visst sätt, dessutom säger dessa kvinnorna att de hoppas att fler kvinnor vågar ta steget o börja "leva ut sin dröm" o whatever.
är ens dröm att operera sönder sig så att man ser perfekt ut behöver man nog mer hjälp än en plastikoperation.
de flesta atv dom kvinnorna hade bara kunnat stylas om för att se bättre ut.
om 70% av alla kvinnor ser ut som barbiedockor vill nog resterande 30% också passa in och det idealet är inte sunt nånstans.
dessutom är det bara helt fel att uppmuntra folk till operationer genom såna här program.

2006-10-29 19:32
Jag kan inte se något fel nånstans faktiskt. Folk ska väl skita i vad en person vill göra, se ut, klä sig och tycka. Tyvärr gör dom inte det. Folk blir kallade fetto, benrangel och diverse saker. Det är inte konstigt att någon som ser mindre bra ut och redan har dåligt självförtroende får ett ännu sämre. Men det kanske är svårt för folk som är naturligt vackra att förstå, eftersom dom inte har varit där själva.
Yeah!

2006-10-29 19:55
Jag älskar dem, de fyller mig med skönt människo-förakt. Förakt, den skönaste känslan.
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2006-10-29 20:17
komplex

Men förstår du inte att det är just idealen som människor skapar som gör att vissa blir kallade fetton, benrangel osv? Genom sådana här program blir människor som inte når upp till dessa ideal ännu mer påminda om deras utseende, som just pga dessa ideal inte blir accepterade.
Skåne!

2006-10-29 20:28
princess

men lägg av. När jag gick i mellanstadiet fanns inte ens dessa program. När jag var på min polares begravning som led av fetma fanns inte dessa program. Det handlar fan inte om några program. Det handlar om att människan är en riktig hora som absolut måste hävda sig själv genom att visa att man är bättre än de andra, då helst genom att hacka på de svagare som inte kan göra motstånd. När nu dessa människor ges en chans, så ska ni hacka på dem ännu mer? Låt dem vara istället och ägna er åt era egna problem istället för att försöka bestämma över hur andra ska leva sina liv.
Yeah!

2006-10-29 20:38
Programmet är ett tydligt steg i rätt riktning mot det samhälle de flesta föredrar.

2006-10-29 21:02
Tänk dej att du hittar en fräsh brud som visar sej vara (efter ett halvår) skönhets-opererad

bläää
Jag pallar inte ha ett citat här.

2006-10-29 21:39
Jag kan inte se något fel nånstans faktiskt. Folk ska väl skita i vad en person vill göra, se ut, klä sig och tycka. Tyvärr gör dom inte det. Folk blir kallade fetto, benrangel och diverse saker. Det är inte konstigt att någon som ser mindre bra ut och redan har dåligt självförtroende får ett ännu sämre. Men det kanske är svårt för folk som är naturligt vackra att förstå, eftersom dom inte har varit där själva.

Dessa program sänder ut signaler till de som är överviktiga eller har dåliga tänder eller dålig hy eller whatever att de inte duger som de är.
Ja folk ska skita i vad andra människor gör, självklart men som du säger själv dom gör inte det. Man ska inte operera sig för att man blir kallad saker, det är idiotiskt.
Och jag vet, jag har varit där själv. Jag blev först nästan anorexiaförklarad av skolsystern och några år senare blev jag kallad för fetto, silikon (bröst) och whatnot. Jag ville dö, jag vet exakt hur det känns ,men att operera sig är bara en quick fix, psykologiskt sitter det tyvärr fortfarande kvar.

2006-10-29 22:35
komplex

Om du läser vad jag skriver så kanske du förstår att jag menar att dessa program bidrar till idealen, som redan finns här. Jag hackar dessutom inte på de som opererar sig, jag tycker bara själva programidén är helt absurd, för att den påverkar människor som redan tycker illa om sig själva, att må ännu sämre än vad de redan gör. Varför tror du det är en sån jävla hets kring hur man ska se ut idag? Jo, pga tidningar, tv och all annan media. Du är ju bara dum om du inte fattar det.

& vad har det med saken att göra att du var på en polares begravning och han led av fetma?

Skåne!

2006-10-29 22:36
För övrigt håller jag med om allt Azziz skriver.
Skåne!

2006-10-30 09:24
diskussionen blir löjlig när vissa här utgår ifrån att om det inte vore för andra människor, deras kommentarer och deras ideal så hade alla gått omkring och älskat sig själva. men nu när de blitt kränkta av andra känner de att de måste operera sig.

man vill ju inte vara den som talar om nyheten men folk kan faktiskt hitta saker som de är missnöjda med på sin kropp utan att det beror på ngt ideal. och om man får chansen att fixa detta, varför inte? varför stoppa alla som är med i fack och utgå ifrån att de gör det för att passa in i ett ideal och att de är så svaga och bla bla bla .. såå synd om dem.

slänga på lite psykologisk erfarenhet o helt plötsligt kan man bli skribent för viktiga tidsskrifter som damernas värld.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-30 11:29
sewsis: ja men om du har sett programmen så ser du att det inte bara är en liten sak som de ska fixa.
det är näsan,läpparna,ögonbrynslyft,fettsugning,bukplastik,bröstförstoring osv. sen slutar dom bara med att alla ser exakt likadana ut.
och uppmuntrar andra att göra samma sak.
och går hela världen runt med getingmidjor elller DD-kupor ka du vara säker på att fler och fler skaffar det.vi blir mer påverkade än vi tror.

2006-10-30 11:40

det är reklam för plastikoperatoner och särskilt för de läkare som är med som blivit riktigt kända inom branschen. men det är ju det som är syftet. jag har fattat det, du har fattat det, så vi får lita på att de flesta människor fattar det, iaf när de kommit in i den åldern då en plastikoperation är "akteuell".

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-30 11:44
Arez, det är väll ganska självklart, vad kommer inte från Amerika ?
Knäckebröd? :)

2006-10-30 13:25
jag skiter i vilka eventuella ideal de skapar. människorna som är med i programmet har ofta grava skönhetsfel, så att säga, och kommer sedan hem och ser ut som skit igen, fast på ett sätt, som iaf smälter in i omgivningen. det är inte det enda programmet som skapar ideal.
men attityden gentemot operationerna: det är bara att lägga sig under kniven när man känner sig ful och misslyckad. medan man ändå är sövd kan man väl lika gärna slänga in ett par silikonimplantat också. visst sägs det säkert någonstans, eller står i någon eftertext, att operationerna faktiskt inte alls behöver få en lyckad utgång, något kan gå fel, man skulle kunna dö under dem.
det är ju därför man INTE vill bli opererad om det inte gäller ens liv.
men efter att ha sett extreme makeover är iaf jag för en stund helt övertygad om att operationer är riskfria, enkla och bekväma.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world