polisen
godmorgon
jag är extremt bakfull för tillfället, det kan antagligen ha gett upphov till någon form av inverkan i det här inlägget, men jag måste bara få belysa en lite komisk händelse som skedde denna natt...
jag var hyffsat alkoholpåverkad osv, vi vet alla hur det är... förhoppningsvis, och jag rörde mig runt centrum i jakt på någon form av nattligt umgänge då "festen" jag varit på hade dött ut i någon form av kortspel.
2 polisbilar befann sig utanför centrum, de hade antagligen fått nån form av fylle-anmälan och ville väl dit för att bråka eller nått annat sånt som polisser gör.
innan jag fortsätter vill jag upplysa om att polisen ska ge ett intryck av trygghet... väl? vi kan väl alla enas om att om polisen är i närheten ska man känna sig trygg, även om det inte är så, så ska man känna sig trygg i deras närvaro.
hur som helst, bara 10 meter ifrån dessa poliser (som förövrig t inte fyllde någon större funktion mer än att sprida "trygghet" som de ska göra i form av att skrämma slag på människor runtomkring) stog en extremt full person och skrek ut hur denne skulle bokstavligt talat slå ihjäl en annna person... jag, som har empirisk kunskap om fylleceller tyckte att den här personen bör väl endå vara så pass packad, att fylecell är enormt aktuell. särskilt när denne påsår att han sak slå ihjäl en annan person.
jag närmar mig en av de manliga poliserna, knackar denne på ryggen "ursäktra om jag stör men jag vill påstå att personen där borta är extremt...." som svar får jag en blick som om jag var någon form av idiot, och han försvinner in i sin bil med komentaren "nej"
NÄHÄ, tänker jag, den kvinliga polisen bör väl endå vara aningen pålitligare i det här fallet då, och den här kvinliga polisen har också satt sig i sin tjänstebil. jag knackar med pekfingret på rutan, och jag antar att hon kände sig tvungen att öppna rutan (med ett knapptryck och något läte som påminner om "bzzzzz") och låtsas lyssna på vad jag har att säga. "ursäkta mig, men jag vill bara belysa att det vistas en extremt full person nästan brevid härvid, och den här personen utför någon form av dödshot... och utgör säkerligen en fara för den almäna befolkningen... jag vill inte vara någon Allan, men fyllecell är nog aktuellt"
vi kan ju alla enas om att ajg hade rätt.. självklart... men vi vet också att polien är extremt polisaktig och vi vet också vad det betyder.
"jag har inte tid" fick jag som svar, och en uppvevad ruta (bzzzz).
helvette tänkte jag... vcafana handlar det om? jag gick svärande en lång bit för att koma hem och tänkte att va i jhelvette va det där för en arrogant hora till snutjävel? för fan, en aspackad nolla med avsikt att döda står 10 meter från två fucking polisbilar och de "har inte tid"? låt mig också säga att de visst hade tid... efterssom de stog och diskuterade något obefintligt innan jag visade min närvaro (och de fick brottom därifrån).
i vilket fall.. jag vill bara belysa polisens idioti, och jag kommer rina deras "kundtjänst" snarast och ställe vem som än må svara, mot vägge
www.enrichopic.spreadshirt.se
YOU wont be disapointed.
|